Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ja. Husker det var noen som drev med såkalt jumpstyle på ungdomsskolen. Syns det ser bare dumt ut når man ikke kan det ordentlig. (Forøvrig kan jeg ikke si at jeg er en fan av "god" jumpstyle heller, for å si det slik.)

 

All den "harde" EDM-en (jumpstyle, hardstyle, hardcore, …) har blitt helt ekstremt mainstream at det er ubehagelig. (Savner 2005!)

 

Jeg syntes bare jumpstyle var en artig liten ting som "få" visste om.

Og det begynner å bli noen år siden nå ja.

Uansett, etter en stund gikk jeg lei.

 

Men først nå, mange år etter, blir det oppdaget av alle slags random folk, som helt sikkert kommer til å betrakte det som noe nytt.

 

DET var egentlig triggeren min, ikke det at jeg var så glad i jumpstyle. :p

 

Jeg og folk jeg er med har forøvrig en vane med å oppdage ting mange år før det blir populært blant mainstream-folk.

Sier bare ikkepedia.

Det var morsomt en gang på ungdomsskolen.

For noen dager siden overhørte jeg noen jenter i klassen min som satt og leste på ikkepedia for første gang.

Går i VG3. Og de lo seg ihjel av en dårlig artikkel om hasj. :ermm:

 

Jumpstyle ble nettopp sinnsykt mainstream.

 

Altså. Jeg likte å være den eneste i en viss omkrets som kunne noen trinn.

Nå kommer alle til å lære seg det siden det er et element i årets russelåt.

 

Da sier vi at jeg aldri har kunnet det. :whistle:

 

Link til Youtube vid med russelåten?

 

 

(Når skal folk slutte å lage cheesy melodier?)

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Ikke glemt et for jævlig anlegg fra helvete. :p

 

Haha, ja det mest tragiske man kan finne i mils omkrets. DUNK DUNK, men hvor faen er vokalen? Sikkert 20-40 stykker av dem i mitt nærmiljø :w00t:

Jeg er så glad for at jeg spiller metallica og sånn musikk, og ikke elektrisk programmert søppel..

 

Ja, jeg har doble 12", men de er med å fylle ut musikken, ikke for at alle skal høre de..

 

=)

Lenke til kommentar

Er forskjell på å programmere inn en beat, og faktisk spille på gitar hvis du bruker huet litt.

 

All techno og sånt er jo bare en beat som er programmert.. Er ingen som sitter å trør på no basstrommepeddal der i gården..

Ingen som drar fingrene over strengene..

 

Det gjør Lars Ulrich, James Hetfield, Kirk Hammet og Robert Trujilo..

Lenke til kommentar

Tullball.

 

Trance og techno bruker instrumenter i like stor grad.

Bare andre typer instrumenter, gjerne software.

Men instrumenter nonetheless.

 

Det krever at man er musikalsk.

Det finnes like mye dårlig rock / metall som det finnes dårlig techno / trance.

 

Du elsker sjangeren din og vil forsvare den.

Jeg hører på det meste og er nøytral. :tease:

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Og den var ikke "ekte" engang (mangel på bedre ord), men en remix av en houselåt fra '89.

 

edit: Infinity altså. Men når jeg tenker meg om er vel de aller fleste dance/trance-låter remix-er.

 

Tror aldri i livet en god russelåt får se dagens lys (i følge oss raringer med bra musikksmak, altså).

Endret av Frdlr
Lenke til kommentar

Jeg er så glad for at jeg spiller metallica og sånn musikk, og ikke elektrisk programmert søppel..

 

Ja, jeg har doble 12", men de er med å fylle ut musikken, ikke for at alle skal høre de..

 

=)

Her har vi en med skikkelig peiling ja :roll: .

 

 

Kan irriterem eg over gateryddinga, tok jo mye lenger tid å komme meg hjem :(

 

Er forskjell på å programmere inn en beat, og faktisk spille på gitar hvis du bruker huet litt.

 

All techno og sånt er jo bare en beat som er programmert.. Er ingen som sitter å trør på no basstrommepeddal der i gården..

Ingen som drar fingrene over strengene..

 

Det gjør Lars Ulrich, James Hetfield, Kirk Hammet og Robert Trujilo..

Veldig imponerende å spille idyll på gitar ja :!: :!: :!:

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Jeg er så glad for at jeg spiller metallica og sånn musikk, og ikke elektrisk programmert søppel..

 

Ja, jeg har doble 12", men de er med å fylle ut musikken, ikke for at alle skal høre de..

 

=)

Her har vi en med skikkelig peiling ja :roll: .

 

 

Jeg har seff nye dørhøyttalere med diskanter på dashen for å fylle ut lydbildet.. Duuh!

 

Subben spiller ikke på full gnu heller.

 

Men skal ikke si jeg har mye peiling, for jeg gikk til brs å sa hva jeg ville ha så satt de sammen pakke.

Lenke til kommentar

Tullball.

 

Trance og techno bruker instrumenter i like stor grad.

Bare andre typer instrumenter, gjerne software.

Men instrumenter nonetheless.

 

Det krever at man er musikalsk.

Det finnes like mye dårlig rock / metall som det finnes dårlig techno / trance.

 

Du elsker sjangeren din og vil forsvare den.

Jeg hører på det meste og er nøytral. :tease:

Joiner deg på den. ^^

Digger gammel Metallica, men jeg digger også diverse EDM og synes det er helt fantastisk å høre på. Synth og elektronisk bliblop = rawr. Like mye rawr som et fett gitar-riff, en feit basslinje og en heftig trommesolo. :)

Lenke til kommentar

Når jeg produserer mine sanger så spiller jeg inn noe av det på keyboardet mitt og band som Infected Mushroom bruker også modifisierte guitarer i sangene sine.

 

Så jeg tror det er en rask konklusjon å trekke om all elektronisk musikk er talentløst, for jeg sliter mer med mitt soloprosjekt enn det jeg gjør med bandet mitt.

Lenke til kommentar

Ett eller annet fryktelig foregår inne i laptop-en min, seriøst. Nå har halvparten av musikken min forsvunnet ut av det blå, helt uten noen spesiell grunn.

 

Skal slakte dritten.

 

edit: Nå er faen meg alt tilbake igjen. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Endret av Frdlr
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...