Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

So what? Hvorfor slå opp alle de ordene når boka heller kunne vært på bokmål så en normal person kunne forstå det i stedet for at 1/3 er på nynorsk? Alle i klassen hadde problemer og der var det nordlendinger, trøndere og "søringer".

Hadde det vært opp til meg kunne nynorsk vært forbeholdt folka langt oppe til fjells og lagt et stort gjerde rundt så de kunne leve med kulturen sin i fred.

 

Det er ikke det at jeg har noe imot at språkvarianten finnes, det er bare det at den skal tvinges på oss overalt.

Endret av Audi TDI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig når det gjelder nynorsk; tungvindt og unødvendig. Jeg hadde ALLTID bokmålsbøker på skolen, siden man kunne velge mellom de to, men bokmålsbøker var i flertall. Bokmål er rett og slett så mye lettere og mer likt dagligtalen de fleste steder av landet enn nynorsk. Selv jeg, som kommer fra vestlandet, snakker mer likt bokmål enn nynorsk. Takk og lov, sier jeg bare, for at vi kunne velge skriftspråk på skolen. Ikke alle var like heldige.

 

Kuslederen irriterer meg grønn for øyeblikket. Jeg HATER det når enkelte kursledere/lærere tror at man er stokk dum og må ha alt inn med teskje.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Kuslederen irriterer meg grønn for øyeblikket. Jeg HATER det når enkelte kursledere/lærere tror at man er stokk dum og må ha alt inn med teskje.

 

Uff, enig der. Man vet at man kan ting, men et ord detter ut i det du sier og fra det punktet tror den du snakker med at du ikke kan en dritt og drar inn masse tull du kan fra før...

 

Nå hopper jeg snart ut vindu. Personen ved siden av meg hamrer på tastaturet når hu skriver. Hater når jeg hører hvert tastetrykk og en mega slag på enter når man er ferdig. Pluss at det er sånn mini fnising og en halvt irriterende lav latter også...

Lenke til kommentar

^ Nettopp det må jeg gjennomgå fra klokka åtte om morgenen til klokka 3 om ettermiddagen. Jeg spurte til og med en av jentene som sitter sånn hele dagen om tastaturet hadde fornærmet henne, siden hun tydeligvis MÅTTE legge så mye trykk som mulig på hver eneste tast, og spesielt entertasten da. Og så fnisingen... gud, så irriterende! Fnising skulle seriøst ikke vært lov (i klasserom, ihvertfall).

Lenke til kommentar

MTV.

 

Sensurerer faen meg alt.

 

Var noen som viste fingern, og ja, de sensurerte fingern.

WTF er galt med folk, tåler de ikke sånt?

Da kan de faen meg dø en lang død.

 

Fy faen som de svake menneskene ødelegger for andre som gjerne vil høre banning og ikke ha slike forstyrrende elementer som at f.eks munnen sensureres hver gang de sier stygge ord.

 

Jeg vil gjerne se store deilige pupper også.

Men neida, på tv skal man jo ikke ha underholdning.

 

Helvete som jeg hater enkelte mennesker.

Og det verste er at jeg ikke vet hvem de er en gang.

 

Det eneste jeg vet er at de sitter hjemme i stua si og håper at noen banner på TV, slik at de kan sende klager til kanalen og få det sensurert.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...