CFM Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) So what? Hvorfor slå opp alle de ordene når boka heller kunne vært på bokmål så en normal person kunne forstå det i stedet for at 1/3 er på nynorsk? Alle i klassen hadde problemer og der var det nordlendinger, trøndere og "søringer". Hadde det vært opp til meg kunne nynorsk vært forbeholdt folka langt oppe til fjells og lagt et stort gjerde rundt så de kunne leve med kulturen sin i fred. Det er ikke det at jeg har noe imot at språkvarianten finnes, det er bare det at den skal tvinges på oss overalt. Endret 7. april 2010 av Audi TDI Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Et bilde sier mer en tusen ord:' Neeei :O den er tilbake! jeg erger meg over det samme, åssen kan vi finne et ord, eller bøyningen på nynorsk hvis vi ikke vet hva ordet heter? IDIOTISK Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg gidder ikke diskutere nødvendigheten ved nynorsk med de som bruker det. De endrer ikke mening uansett hva du kommer opp med. Skriftspråket er en parasitt og de som bruker det passer på og forer det... Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 På de bakerste sidene i den flotte boka står nettopp oversettelser fra bokmål til nynorsk. Noobs. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 At jeg våknet for 20 min siden, etter 9 timer søvn. Hadde planer om å sove 5 timer til, men det skal godt gjøres nå Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 At det er alt for lenge til neste gang jeg skal til Stavanger. >< Lenke til kommentar
Kea Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Jeg er helt enig når det gjelder nynorsk; tungvindt og unødvendig. Jeg hadde ALLTID bokmålsbøker på skolen, siden man kunne velge mellom de to, men bokmålsbøker var i flertall. Bokmål er rett og slett så mye lettere og mer likt dagligtalen de fleste steder av landet enn nynorsk. Selv jeg, som kommer fra vestlandet, snakker mer likt bokmål enn nynorsk. Takk og lov, sier jeg bare, for at vi kunne velge skriftspråk på skolen. Ikke alle var like heldige. Kuslederen irriterer meg grønn for øyeblikket. Jeg HATER det når enkelte kursledere/lærere tror at man er stokk dum og må ha alt inn med teskje. Endret 8. april 2010 av Therawyn Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 At vi har mangel på pålegg, smøret er harskt og likevel har godt brød... Nå spiser jeg brød uten noe på, such a loss. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Kuslederen irriterer meg grønn for øyeblikket. Jeg HATER det når enkelte kursledere/lærere tror at man er stokk dum og må ha alt inn med teskje. Uff, enig der. Man vet at man kan ting, men et ord detter ut i det du sier og fra det punktet tror den du snakker med at du ikke kan en dritt og drar inn masse tull du kan fra før... Nå hopper jeg snart ut vindu. Personen ved siden av meg hamrer på tastaturet når hu skriver. Hater når jeg hører hvert tastetrykk og en mega slag på enter når man er ferdig. Pluss at det er sånn mini fnising og en halvt irriterende lav latter også... Lenke til kommentar
Kea Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 ^ Nettopp det må jeg gjennomgå fra klokka åtte om morgenen til klokka 3 om ettermiddagen. Jeg spurte til og med en av jentene som sitter sånn hele dagen om tastaturet hadde fornærmet henne, siden hun tydeligvis MÅTTE legge så mye trykk som mulig på hver eneste tast, og spesielt entertasten da. Og så fnisingen... gud, så irriterende! Fnising skulle seriøst ikke vært lov (i klasserom, ihvertfall). Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 At eg savner vinteren og snøen :/ Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 ^Det irriterer meg.! At noen kan savne den s%#¤%"% j#¤""# snøen! Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Enig, hvorfor savne mørke og kulda, come on! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Både nynorsk og bokmål burde fases ut. Engelsk ftw. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er så nydelig ute når allt er dekket av et hvitt teppe! Men ser vist ut til at det bare gjelder meg her Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er så nydelig ute når allt er dekket av et hvitt teppe! Men ser vist ut til at det bare gjelder meg her Nei! Glad det er noen andre vinterelskere her. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er så nydelig ute når allt er dekket av et hvitt teppe! Men ser vist ut til at det bare gjelder meg her Joda, det er fint! Men nå er det nok vår og snart sommer Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Å sove 5 timer med hodet på skrivebordet og i en vond vinkel. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er så nydelig ute når allt er dekket av et hvitt teppe! Men ser vist ut til at det bare gjelder meg her Når det har vært sommer en stund lengter jeg til vinteren, men ikke nå når jeg endelig kan kjøre gokart, har fått lagt på alufelgene på bilen og veiene er tørre. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) MTV. Sensurerer faen meg alt. Var noen som viste fingern, og ja, de sensurerte fingern. WTF er galt med folk, tåler de ikke sånt? Da kan de faen meg dø en lang død. Fy faen som de svake menneskene ødelegger for andre som gjerne vil høre banning og ikke ha slike forstyrrende elementer som at f.eks munnen sensureres hver gang de sier stygge ord. Jeg vil gjerne se store deilige pupper også. Men neida, på tv skal man jo ikke ha underholdning. Helvete som jeg hater enkelte mennesker. Og det verste er at jeg ikke vet hvem de er en gang. Det eneste jeg vet er at de sitter hjemme i stua si og håper at noen banner på TV, slik at de kan sende klager til kanalen og få det sensurert. Endret 8. april 2010 av bollerbrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg