Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Å beholde nynorsk i skolen er greit for min del, om det blir et valgfag isteden. På lik linje med tysk og fransk og slikt. For ungdom flest drar nynorsk bare karakteren ned fordi de rett og slett ikke har noe veldig lyst til å lære to forskjellige måter å skrive norsk på.

 

Den tiden kan bedre brukes til å lære et verdensspråk, eller annet man faktisk har nytte av senere i livet.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det jeg leser her?! :sick: Masse ting og tang om nynorsk, mitt hatfag på skola. Snakker om å kaste vekk tida da. Ikke for ingenting at vi kalte ordboka for "Spynorsk mordbok".

 

Nynorsken har ikke livets rett, men blir holdt kunstig i live. Hva med å koble fra pengemaskinen snart? Da tenker jeg på ekle organisasjoner som Noregs Mållag som får støtte hos staten og dermed er blant de som holder liv i driten :yucky:

Lenke til kommentar

Hva er det med eldre/pensjonister som "stjeler" poser i butikker?????

 

Det tar ALDRI feil.

 

Enten så legger de posene nede i vognen sånn at den i kassen ikke ser det og slår det ikke inn.

 

Ellers så tar de ikke poser og venter til ETTER de har betalt og skal pakke, men å du å du, der glemte de å ta pose!

"Kan du gi meg en pose?", så får de selvfølgelig fordi det er ingen i kassen som gidder å slå det inn.

 

 

Har drevet å teste ut dette, og stilt meg bak pensjonister hele tiden, og joda, dette gjør de 99% av gangen!

 

Selv om jeg tar en pose og legger det opp på mine varer, og de SER JO DET, så later dem som om de "glemte" å ta etter å betalt.

Jeg gidder heller ikke å ta en pose eller to selv. Har jeg varer som tilsier at jeg ikke skal ta det under armen, og jeg ikke får spørsmål om jeg vil ha pose utnytter jeg meg selvsagt av dette.

Lenke til kommentar

Å beholde nynorsk i skolen er greit for min del, om det blir et valgfag isteden. På lik linje med tysk og fransk og slikt. For ungdom flest drar nynorsk bare karakteren ned fordi de rett og slett ikke har noe veldig lyst til å lære to forskjellige måter å skrive norsk på.

 

Et annet skriftspråk må jeg si at er det eneste jeg har interesse for på skolen nå til dags. Ikke fordi jeg er en "skolen sugr!!!11"-person, men fordi alt det andre vi lærer rett og slett er bullshit.

Lenke til kommentar

Hvorfor blir man sett ned på (no pun here!), og ofte diskriminert, fordi man ikke er komfortabel med å være naken foran andre mennesker? Hvorfor tvinger vi folk som ikke liker å kle seg naken og dusje i felleskap til å gjøre dette? Jeg snakker om dusj-akten etter gymtimer og treningsøkter på treningsstudio.

Åssen kan man bekjempe mobbing med å tvinge unger som blir mobbet, grunnet for eksempel overvekt, til å kle av seg foran mobberne? Nei, her til lands skal man bli mobbet av medelever og tråkket ned på av de voksne.

 

Selv har jeg blitt mobbet på grunn av vekt og det røde håret mitt. Og det ble ikke bedre når det røde håret mitt begynte å komme andre steder på kroppen. "Haha, feiten har rust på pikken!" Ja, for det hjalp jo på selvtilliten. Drittunger. Jeg håper at de som mobbet meg har tenkt på hva de har gjort, og skjønner at de har ødelagt livet mitt.

 

Hvorfor kan man ikke tilrettelegge for oss som ikke har A4-kropp og som foretrekker å dusje alene, eller sammen med noen vi stoler på?

 

For en tid tilbake leste jeg en artikkel i lokalavisens nettutgave om at folk dusjet med undertøy etter å ha badet i det lokale bassenganlegget. En av de som mobbet meg på barneskolen sa til avisa at ingen bryr seg om åssen andre ser ut i dusjen. Og hvis man var så ukomfortabel med å være naken blant andre folk, kunne man jo bare bruke handicap-dusjen. Som de har 1 stk av. For begge kjønn.

Man bruker ikke handicap-dusjen når man ikke har handicap, din gjøk. Og hvis du ikke bryr seg om åssen andre ser ut nakne, hvorfor var det da så jævlig viktig å fremheve de ekstra kiloene og det røde kjønnshåret mitt jeg hadde på barneskolen da, ditt jævla suppehue.

 

Hvis det er så jævlig viktig at folk skal være nakne når de dusjer offentlig, hvorfor ikke gjøre det offentlige litt mer privat? Kan da ikke koste så mye å innstallere noen tynne plastvegger og en dør rundt dusjene? Sånn som dette:

|_|_|_|_|_|

Problem solved.

 

Nå har jeg ikke satt en fot i en offentlig garderobe (med unntak da jeg jobbet for ISS og vasket garderobene i Håkons Hall) siden

5. klasse, og i en alder av 26 ser det ikke ut til at jeg kommer til å gjøre det igjen i fremtiden heller.

Jeg er fullstendig enig i det. Selv har jeg aldri (og kommer ikke til å gjøre det heller) dusjet naken foran en hel bunch fremmede jenter. Ikke på barneskolen engang. Da vi hadde gym på barneskolen fikk jeg alltid bruke en av privatdusjene der, fordi læreren visste hvor fælt det var for meg å måtte kle av meg foran jentene i klassen (som forresten var så og si perfekte ifølge dem selv). Det kan da virkelig ikke være så mye stress å installere noen vegger og en dør, slik du sier.

Lenke til kommentar

Oser og oser. Jeg hadde samme problemet på barneskolen, men det er noe man (med innsats) blir kvitt. Har jeg lyst å gå rundt å hate kroppen min for å ikke være "slik og slik"? Nei. Derfor gjør jeg noke med det. Og det inkluderer å dusje naken med andre mennesker i fellesdusjer, eller å pisse i pisserenna på offentlige toaletter.

Lenke til kommentar

Du altså, å pisse sammen med andre menn er noe som ihvertfall ikke er så lett for meg, det er jeg mann nok til å innrømme. Og det er ikke viljen det kommer på, men noe skjult psykologisk når man står der skulder ved skulder som fører til at det skjer heller lite (null stråle). Så vet ikke helt om det kan sammenliknes med naken-problemet.

Lenke til kommentar

Nå er jeg lei denne nuddeldietten. Vil ha lønning nå! Hadde det bare vært Yumyum, så kunne jeg drukket kraften for ekstra vomfyll, men jeg har bare First Price-nudler. Blærgh.

 

Ugh, jeg skal ned å handle nudler idag for mine siste kronasjer. Blir en sur uke framover.

Lenke til kommentar

TIl dere som sier at man oser over av selvtillit , det er ikke alltid sånn vett. Jeg har ALDRI hatt noe problem med dette, og har det egentlig ikke, men på barneskolen ville INGEN Dusje sammen, av den enkle grunn at de forventa at minst 4 stk skulle dusje samtidig, i et rom på 2x2 meter. Dette er for lite! Det er ekkelt, og ingen ville dusje der.

Lenke til kommentar

Nå er jeg lei denne nuddeldietten. Vil ha lønning nå! Hadde det bare vært Yumyum, så kunne jeg drukket kraften for ekstra vomfyll, men jeg har bare First Price-nudler. Blærgh.

 

Ugh, jeg skal ned å handle nudler idag for mine siste kronasjer. Blir en sur uke framover.

Gå for Yumyum på Rema. Mer mat og smak i de pakkene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...