Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Siemn: Du må gjerne bruke hva pokker du vil under, men det skal være rent. Å ha undertøy under badeshorts må folk gjerne ha, men da NYTT undertøy

Hvis det er et problem kan du jo bare bade i speedo. Evt. speedo + badeshorts om du føler for.

 

Må for øvrig være et typisk søringproblem. Jeg bodde nærmest på bassenget da jeg gikk på barneskolen, og man dusjet da bestandig naken, og tok på seg (rent) svømmetøy etterpå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som ikkje likar nynorsk.

er oppegående i motsetning til den dyreknullende nynorskpopulasjonen.

Dagens språkpolitikk er helt på vannvidd. Vil at Norge enten skal gå for 100% Nynorsk eller 100% Bokmål.

Som nynorskmenneske hadde jeg selvsagt sett på 100% Nynorsk som det helt optimale.

Lenke til kommentar

Nynorsk er en del av norges kulturelle arv, og man kan ikke bare fjerne den uten videre fordi det er kjedelig og vanskelig å lære.

 

Endelig eit klokt haud som kan poste utan å måtte seie noko negativt nesten berre for å provosere.

 

det er jo en av årsaken til at mange sliter med skriftspråket . ikke for nynorsken sin del men fordi man bruker 2 skriftmål.

 

i praksis så er det flere dialekter som blandet sammen.

nå tror jeg opprinnelig at det var tilnærmes en dialekt som ble brukt som basis når dette skriftspråket ble laget .

 

hadde man bare kunne bruke dialekten i stedet

 

bokmål kommer antagelig kun fra Oslo området

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...