Herr Brun Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Siemn: Du må gjerne bruke hva pokker du vil under, men det skal være rent. Å ha undertøy under badeshorts må folk gjerne ha, men da NYTT undertøy Hvis det er et problem kan du jo bare bade i speedo. Evt. speedo + badeshorts om du føler for. Må for øvrig være et typisk søringproblem. Jeg bodde nærmest på bassenget da jeg gikk på barneskolen, og man dusjet da bestandig naken, og tok på seg (rent) svømmetøy etterpå. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Folk som ikkje likar nynorsk. er oppegående i motsetning til den dyreknullende nynorskpopulasjonen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Folk som ikkje likar nynorsk. er oppegående i motsetning til den dyreknullende nynorskpopulasjonen. Dagens språkpolitikk er helt på vannvidd. Vil at Norge enten skal gå for 100% Nynorsk eller 100% Bokmål. Som nynorskmenneske hadde jeg selvsagt sett på 100% Nynorsk som det helt optimale. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Slimda: Du må da også skjønne at 100% nynorsk ikke hadde funket. Den store majoriteten kan ikke skrive nynorsk. Skal man velge én av delene må man velge bokmål. Alternativet er å tillate begge deler. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg skjønner heller ikke poenget med nynorsk. La de som snakker det gjøre det så kan vi som snakker norsk leve som vanlig... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Vil at Norge enten skal gå for 100% Nynorsk eller 100% Bokmål. Enig. Og mtp at en langt større del av norge skriver bokmål, blir det helt bak mål(no pun intended) å skulle satse på nynorsk. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Beklager å skuffe dere som "snakker" bokmål eller nynorsk. Det er faktisk skriftmål, og ikke mulig å snakke. Det du snakker kalles dialekt. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Jeg syns man burde lære det grunnleggende i nynorsk, men å ha det som eget fag er bak mål. Eventuelt kunne det vært tilleggsfag. Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg skjønner heller ikke poenget med nynorsk. La de som snakker det gjøre det så kan vi som snakker norsk leve som vanlig... Ingen prater nynorsk. Nynorsk er ikke et språk, det er en målform. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg skjønner heller ikke poenget med nynorsk. La de som snakker det gjøre det så kan vi som snakker norsk leve som vanlig... Ingen prater nynorsk. Nynorsk er ikke et språk, det er en målform. Skreiv feil da. Get over it Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Du skrev akkurat det du mente, du visste bare ikke at bokmål og nynorsk er det samme språket. Ironisk nok er setningsemnet "skreiv feil da" nynorsk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Ironisk nok er setningsemnet "skreiv feil da" nynorsk. Mulig det, men det er også bokmål. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Zarac irriterer meg fordi han er et pirkemennske Takler dem ikke! Lenke til kommentar
Coa Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Nynorsk er en del av norges kulturelle arv, og man kan ikke bare fjerne den uten videre fordi det er kjedelig og vanskelig å lære. Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Noe som irriterer meg OG som er grunnen til at jeg bruker boxer under badeshortsen er: -Klær blir ofte enten for korte eller for breie. Med badeshortser må jeg da velge mellom å bruke boxer under, eller å ha den så kort at jeg ikke tør gå med den offentlig. hmmmm, hva velger man da tro Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Ustabil nettverkstilkobling. Faens bæsjtryne. Vi har ikke mat i huset. Måtte spise en ussel Kvikklunsj for å holde energinivået og livslysten i sjakk frem til ... vi har mat i huset. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Det som irriterer meg akkurat nå er at Photoshop har klikket for andre gang mens jeg redigerer ett og samme bilde. Startet på nytt igjen første gang, og nå skjedde det faenmeg igjen. Macen min har tydeligvis ikke ressurser til å save et HDR-bilde... Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Barn som ble født etter 1990. De eeeeeeeeeeeeer så tåpelige. Slike utsagn som dette irriterer meg! Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Nynorsk er en del av norges kulturelle arv, og man kan ikke bare fjerne den uten videre fordi det er kjedelig og vanskelig å lære. Endelig eit klokt haud som kan poste utan å måtte seie noko negativt nesten berre for å provosere. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Nynorsk er en del av norges kulturelle arv, og man kan ikke bare fjerne den uten videre fordi det er kjedelig og vanskelig å lære. Endelig eit klokt haud som kan poste utan å måtte seie noko negativt nesten berre for å provosere. det er jo en av årsaken til at mange sliter med skriftspråket . ikke for nynorsken sin del men fordi man bruker 2 skriftmål. i praksis så er det flere dialekter som blandet sammen. nå tror jeg opprinnelig at det var tilnærmes en dialekt som ble brukt som basis når dette skriftspråket ble laget . hadde man bare kunne bruke dialekten i stedet bokmål kommer antagelig kun fra Oslo området Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg