Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk selv et miljøvennlig innfall og kjøpte en haug forskjellige sparepærer i forskjellige butikker.

 

En klar jumboplass går til en Osram-pære som faktisk er formet som en matt lyspære.

 

Den lyser som et stearinlys i flere minutter før den endelig kommer seg.

Den lukter svidd plast eller overopphetet elektronikk.

Og den varte bare et halvt år før den begynte å blinke som et diskotek.

 

For et vanvittig mandagsprodukt!

 

Den beste sparepæra mi er en sånn som ser ut som seks glasstaver som går fram og tilbake inn i sokkelen.

Den tennes så raskt at jeg ikke kan skjelne den fra en glødelampe.

Og den er av merke Effekt, kjøpt på Europris.

 

Jeg synes det er irriterende at det er så store forskjeller på pærer, og ikke mist: At dyre merkevarepærer ser ut til å være elendige. Bonus at de billige fra Europris er så bra, men likavel...

 

Fasiten er vel at kjellere og boder der du bare tilbringer et par sekunder for å hente en øl, bør bruke vanlige glødelamper som du slår av når du går.

Er du heldig finner du en sparepære som oppfører seg som en glødelampe.

Gå gjerne i en lampebutikk og kjøp en diodepære i stedet for lysrørpærene på REMA.

 

Da jeg fikk mitt miljøvennlige innfall, tok det ikke lang tid før jeg skjønte at hver pære hadde en unik karakteristikk, og at de ulike pærene egner seg i ulike rom.

Det hender stadig at jeg bytter rundt på dem.

I stua, for eksempel, har jeg en slik som somler noe vanvittig. Men det er greit, for stuelyset er alltid på om dagen/kvelden.

I trappeoppgangen har jeg den gode EUROPRIS-pæra, slik at jeg slipper å vente før jeg kan gå opp trappen.

 

Tro meg; de sekundene du må vente på pæra for å kunne gå inn i et rom er IRRITERENDE.

 

Jeg la miljøvennligheten til side og hamstret noen Philips 60W pærer på REMA.

Bare for å ha til situasjoner der sparepærer er mindre egnet.

De ryker raskere enn sovjetiske statsledere!

Jeg mistenker at Philips har solgt et dårlig parti med pærer til Norge.

Hvorfor finnes ikke Osram-pærer lengre, slik vi brukte før?

 

Nei, dette pæreforbudet er veldig irriterende, og temmelig unødvendig i et kaldt land der varmen bare er velkommen.

Lenke til kommentar

Nå for tiden kan man kalle

hva som helst for et dikt.

Selv om det suger balle

og ikke rimer en dritt.

 

Innlegget over var ikke ment som et dikt, og jeg forstår ikke hvorfor Dragen trodde det.

Det var bare et bidrag til tråden om irriterende ting. Hele lyspæreloven og alle surrogatproduktene irriterer meg.

Men jeg ga også noen løsninger, så folk som leser dette skal slippe å irritere seg så grenseløst :)

 

Jeg irriterer meg over når jeg har skrevet et innlegg, og enten får forumet hikke, eller så trykker jeg noe feil så alt blir borte, og jeg må skrive det inn på nytt.

 

Edit for fjerde gang: Endelig...

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Nå for tiden kan man kalle

hva som helst for et dikt.

Selv om det suger balle

og ikke rimer en dritt.

 

Innlegget over var ikke ment som et dikt, og jeg forstår ikke hvorfor Dragen trodde det.

Det var bare et bidrag til tråden om irriterende ting. Hele lyspæreloven og alle surrogatproduktene irriterer meg.

Men jeg ga også noen løsninger, så folk som leser dette skal slippe å irritere seg så grenseløst :)

 

Jeg irriterer meg over når jeg har skrevet et innlegg, og enten får forumet hikke, eller så trykker jeg noe feil så alt blir borte, og jeg må skrive det inn på nytt.

 

Edit for fjerde gang: Endelig...

 

og som oftest skjer det når du er irritert å må få sagt et eller annet samtidig som du har det travelt med å bli ferdig , ikke sant .

jeg opplever det fra tid til annen.

Lenke til kommentar

Folk som ble født etter 1987 generelt.

 

Irriterer meg over at jeg ikke finner negleklipperen min, og orker ikke sitte med fila i timesvis for å få korte negler ><

 

That's what you got theets for...

 

Har en heidundranes lang liste over irritasjonsmomenter fra jobb i dag. Men gidder ikke skrive ned noe jeg kommer til å bruke 1 time på...

Jeg har aldri klart å bite negler, og har ikke lyst til å kunne det heller. Det virker så utrolig nasty, samt at det ser stygt ut med bitte negler.

Lenke til kommentar

Folk som ble født etter 1987 generelt.

 

Irriterer meg over at jeg ikke finner negleklipperen min, og orker ikke sitte med fila i timesvis for å få korte negler ><

 

That's what you got theets for...

 

Har en heidundranes lang liste over irritasjonsmomenter fra jobb i dag. Men gidder ikke skrive ned noe jeg kommer til å bruke 1 time på...

Jeg har aldri klart å bite negler, og har ikke lyst til å kunne det heller. Det virker så utrolig nasty, samt at det ser stygt ut med bitte negler.

 

Gjelder og ikke bite helt ned til rota. Jeg har mange års erfaring innen faget (og nei, ikke svært appetittelig vist man ikke har reine hender). Alltid kjekt og file negla etterpå også:p

Lenke til kommentar

Hvorfor blir man sett ned på (no pun here!), og ofte diskriminert, fordi man ikke er komfortabel med å være naken foran andre mennesker? Hvorfor tvinger vi folk som ikke liker å kle seg naken og dusje i felleskap til å gjøre dette? Jeg snakker om dusj-akten etter gymtimer og treningsøkter på treningsstudio.

Åssen kan man bekjempe mobbing med å tvinge unger som blir mobbet, grunnet for eksempel overvekt, til å kle av seg foran mobberne? Nei, her til lands skal man bli mobbet av medelever og tråkket ned på av de voksne.

 

Selv har jeg blitt mobbet på grunn av vekt og det røde håret mitt. Og det ble ikke bedre når det røde håret mitt begynte å komme andre steder på kroppen. "Haha, feiten har rust på pikken!" Ja, for det hjalp jo på selvtilliten. Drittunger. Jeg håper at de som mobbet meg har tenkt på hva de har gjort, og skjønner at de har ødelagt livet mitt.

 

Hvorfor kan man ikke tilrettelegge for oss som ikke har A4-kropp og som foretrekker å dusje alene, eller sammen med noen vi stoler på?

 

For en tid tilbake leste jeg en artikkel i lokalavisens nettutgave om at folk dusjet med undertøy etter å ha badet i det lokale bassenganlegget. En av de som mobbet meg på barneskolen sa til avisa at ingen bryr seg om åssen andre ser ut i dusjen. Og hvis man var så ukomfortabel med å være naken blant andre folk, kunne man jo bare bruke handicap-dusjen. Som de har 1 stk av. For begge kjønn.

Man bruker ikke handicap-dusjen når man ikke har handicap, din gjøk. Og hvis du ikke bryr seg om åssen andre ser ut nakne, hvorfor var det da så jævlig viktig å fremheve de ekstra kiloene og det røde kjønnshåret mitt jeg hadde på barneskolen da, ditt jævla suppehue.

 

Hvis det er så jævlig viktig at folk skal være nakne når de dusjer offentlig, hvorfor ikke gjøre det offentlige litt mer privat? Kan da ikke koste så mye å innstallere noen tynne plastvegger og en dør rundt dusjene? Sånn som dette:

|_|_|_|_|_|

Problem solved.

 

Nå har jeg ikke satt en fot i en offentlig garderobe (med unntak da jeg jobbet for ISS og vasket garderobene i Håkons Hall) siden

5. klasse, og i en alder av 26 ser det ikke ut til at jeg kommer til å gjøre det igjen i fremtiden heller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...