Kea Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Akkurat nå irriterer det meg noe grenseløst at jeg ikke kommer på det norske ordet for "tissue". Det irriterer generelt når sånt skjer egentlig. Uansett hvilken ordbok jeg bruker står det alltid bare lommetørkle. Men det er jo heller ikke riktig, for lommetørkle er handkerchief. Det har gnagd i hjernen i flere uker nå. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Lommetørkle / papirlommetørkle ? EDIT: Det er ikke Vev da ? Aka human tissue ? =P Endret 25. mars 2010 av TMK9C Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Nei, ikke human tissue. Jeg mener papir. Papirlommetørkle er nok også riktig, men det er enda et annet ord for det (nå tenker jeg på sånne papirlommetørkler () man kjøper i små pakker), men jeg kommer bare ikke på hva det kan være. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) -folk som forteller om en ting på eks her -så krittiserer noen andre det den personen sier -så kommer person en og kommer med "ikke utal deg om ting du ikke kjenner til" Så for pokker forklar saken eller slutt å klag på at andre krittiserer. man ser det her,facebook,msn og egentlig overalt Endret 25. mars 2010 av Estella! Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 -folk som forteller om en ting på eks her -så krittiserer noen andre det den personen sier -så kommer person en og kommer med "ikke utal deg om ting du ikke kjenner til" Så for pokker forklar saken eller slutt å klag på at andre krittiserer. man ser det her,facebook,msn og egentlig overalt Det er da vel opplagt at man ikke har lyst å legge ut om hele livshistorien sin bare fordi man skrev om en liten filleting som ikke andre fatter og begriper at det finnes mer enn et synspunkt på. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Nei, ikke human tissue. Jeg mener papir. Papirlommetørkle er nok også riktig, men det er enda et annet ord for det (nå tenker jeg på sånne papirlommetørkler () man kjøper i små pakker), men jeg kommer bare ikke på hva det kan være. Jeg skal sjekke på en sånnen pakke når jeg kommer hjem Vet vi har noen liggende xD Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 -folk som forteller om en ting på eks her -så krittiserer noen andre det den personen sier -så kommer person en og kommer med "ikke utal deg om ting du ikke kjenner til" Så for pokker forklar saken eller slutt å klag på at andre krittiserer. man ser det her,facebook,msn og egentlig overalt Det er da vel opplagt at man ikke har lyst å legge ut om hele livshistorien sin bare fordi man skrev om en liten filleting som ikke andre fatter og begriper at det finnes mer enn et synspunkt på. da trenger heller ikke personen sitte å suttre over at man ikke skal utale seg uten å kjenne til saken....da burde personen holdt kjeft om hele saken Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Nei, ikke human tissue. Jeg mener papir. Papirlommetørkle er nok også riktig, men det er enda et annet ord for det (nå tenker jeg på sånne papirlommetørkler () man kjøper i små pakker), men jeg kommer bare ikke på hva det kan være. Jeg skal sjekke på en sånnen pakke når jeg kommer hjem Vet vi har noen liggende xD Okei, takker. OT: Irriterer at jeg er sulten og glemte å ta med mat. Endret 25. mars 2010 av Therawyn Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 At jeg ikke har fått mobilen jeg bestilte for 1 uke siden... Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 kleenex? Mjo, det tenkte jeg ikke på. Men det var enda et ord, et norskt et for det engelske ordet "tissue". Kleenex er jo ikke direkte norsk. Men takk allikevel Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Nei, ikke human tissue. Jeg mener papir. Papirlommetørkle er nok også riktig, men det er enda et annet ord for det (nå tenker jeg på sånne papirlommetørkler () man kjøper i små pakker), men jeg kommer bare ikke på hva det kan være. Jeg skal sjekke på en sånnen pakke når jeg kommer hjem Vet vi har noen liggende xD Okei, takker. OT: Irriterer at jeg er sulten og glemte å ta med mat. Våtserviett?! Klut? Endret 25. mars 2010 av bollerbrus Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Nei, ikke human tissue. Jeg mener papir. Papirlommetørkle er nok også riktig, men det er enda et annet ord for det (nå tenker jeg på sånne papirlommetørkler () man kjøper i små pakker), men jeg kommer bare ikke på hva det kan være. Jeg skal sjekke på en sånnen pakke når jeg kommer hjem Vet vi har noen liggende xD Okei, takker. OT: Irriterer at jeg er sulten og glemte å ta med mat. Våtserviett?! Klut? Snytepapir Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Nei, ikke human tissue. Jeg mener papir. Papirlommetørkle er nok også riktig, men det er enda et annet ord for det (nå tenker jeg på sånne papirlommetørkler () man kjøper i små pakker), men jeg kommer bare ikke på hva det kan være. Jeg skal sjekke på en sånnen pakke når jeg kommer hjem Vet vi har noen liggende xD Okei, takker. OT: Irriterer at jeg er sulten og glemte å ta med mat. Våtserviett?! Klut? Snytepapir Dasspapir Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Irriterer meg at noen/mange folk (og meg selv noen ganger) bruker "..." istedenfor "…". Veldig pirkete, men ser så mye bedre ut. Endret 25. mars 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) "…" er ett tegn, mens "..." er tre. Pirke pirke. (Marker dem.) Endret 25. mars 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Tror du er den eneste som bruker "…". Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Ser ikke no forskjell jeg.. xD Endret 25. mars 2010 av TMK9C Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Irriterer meg at noen/mange folk (og meg selv noen ganger) bruker "..." istedenfor "…". Veldig pirkete, men ser så mye bedre ut. Har du notisblokk oppe med "…" hele tiden eller hvordan gjør du det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg