Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er litt irriterende med Hollywoods vanvittige resirkulering av skuespillere.

I stedet for at et fåtall av proffer tjener til egen privatjet, kunne man heller brukt nye skuespillere til hver film.

Det er skuffende å f.eks. Forrest Gump i Saving private Ryan, Ana Lucia fra Lost som sarkastisk jagerpilot i Avatar, osv...

Noen skuespillere, som Johnny Depp og Helena Bonham Carter, er så flinke til å tilpasse seg at det går bra, selv om man skulle gjenkjenne dem.

Men Ana Lucia som jagerpilot?

Samme hvilken film hun spiller i, så har hun den samme rollen! Hun er så enspora at filmen mister troverdighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig folk betaler for Tom Hanks, men han har jo også talent så det holder. Jeg kjenner ham igjen fra Forrest Gump, men han har helt tydelig tatt på seg en annen rolle, og spiller den godt, samme hva han spiller i.

Det er ikke han som "irriterer så grenseløst".

Det som irriterer er skuespillere som bare kan en rolle, og spiller den i alt de spiller i.

Ana Lucia irriterte meg med en gang jeg så henne i Avatar.

At Jake Sully ikke ble spilt av Leonardo DiCaprio, og Neytiri ikke ble spilt av Kate Winslet bidro derimot til mye av troverdigheten som den filmen klarte å oppnå hos meg.

For jeg hater å gjenkjenne skuespillere som bare har en modus.

Lenke til kommentar

Det faktum at dyre ting med kvalitet blir fortere ødelagt.

Jeg var på en musikkforretning i Trondheim, innpå et rom med masse akustiske gitarer.

Plutselig hørtes et kraftig smell.

En gitar som hang på veggen hadde sprukket på grunn av at luftfuktigheten i rommet var for lav.

Det var den dyreste gitaren i rommet! 45 000 kr.

Hvorfor er det alltid sånn? En nybegynnergitar til 500-1000 kroner kan man dykke med uten at den blir ødelagt. :w00t:

Frister skikkelig å kjøpe "kvalitet" når verden er så fucked up ja. :roll:

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet. Noen skuespillere er veldig gode i en bestemt rolle og brukes selvfølgelig ofte der. Rowan Atkinson kan f. eks. aldri spille presidenten i USA. I en seriøs film vel og merke. For å sette det på spissen; jeg blir jo ikke irritert når Petter Northug vinner en spurt. Han gjør bare det han er god til.

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen: Artig at Johnny Depp spiller samme karakter i absolutt alle filmene sine, da.

Han spiller alltid en vanvittig grotesk, sinnsyk figur, som man får en viss sympati for.

Allikevel er Willy Wonka såpass forskjellig fra Mad Hatter, Edward Scissorhands og Sweeney Todd, at han kan brukes til dette.

Når han kommer på skjermen, så vet man at det blir bra.

Han er den samme skuespilleren, men en helt forskjellig karakter likevel.

Ana Lucia er den samme. uansett. Hun skal liksom være på en øy i stillehavet. Og attpåtil er hun drept. Hva pokker gjør hun på Pandora?

Og hvordan fikk en dømt morder jobb som pilot?

Hun var så lik at hun ødela troverdigheten. Jeg gjenkjente henne selv før hun snakket. Og etter at hun sa sine første ord, var det ingen tvil. Hun overspiller, og har kun en side.

Jeg fatter ikke hva en "brukt" figur har å gjøre i en slik storfilm.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Noe som irriterer grenseløst må være folk som syter om fæl barndom eller noe lignende, men som ganske sikkert overdriver. Mest sannsynlig er det bare tull alt sammen og det er oppmerksomhet de er ute etter!

"Min far var alkoholiker! Åh herregud, jeg husker det så godt den dag i dag" Egentlig tok han seg bare en øl til maten....

sutre, syte, sutre

Dere skjønner tegninga. Jævlig irriterende og de er nesten umulige å klare å kritisere og få til å holde kjeft for da vil DU se ut som en drittsekk.

Lenke til kommentar

Det faktum at dyre ting med kvalitet blir fortere ødelagt.

Jeg var på en musikkforretning i Trondheim, innpå et rom med masse akustiske gitarer.

Plutselig hørtes et kraftig smell.

En gitar som hang på veggen hadde sprukket på grunn av at luftfuktigheten i rommet var for lav.

Det var den dyreste gitaren i rommet! 45 000 kr.

Hvorfor er det alltid sånn? En nybegynnergitar til 500-1000 kroner kan man dykke med uten at den blir ødelagt. :w00t:

Frister skikkelig å kjøpe "kvalitet" når verden er så fucked up ja. :roll:

Det stemmer jo ikke, så er ikke noe særlig å irritere seg over. Ta en dykketur med en billig yamaha, og fortell meg hvor god den er å spille på etterpå.

Lenke til kommentar

Faen, føler meg helt elendig. Ligger og ser på Oscarutdelingen og kaldsvetter av feberen og vanligsvetter av den fordømte skinnsofaen. I tillegg er jeg helt jævlig i halsen - kjennes ut som at en mikstur av eksos, grus og glasskår har blitt impregnert i kjøttet og luftkanalen i halsen min. Høres ut som en rusten traktormotor når jeg prater.

Lenke til kommentar

Energidrikker har jeg aldri forstått meg på, smaker dritt alle sammen. Har ikke rørt redbull siden den kom til Norge.

Huh, Red Bull er kommet til Norge nå? Jeg må begynne å følge litt mer med :D og yay :wee:

Lenke til kommentar

Vad menar ni med "kommit till Norge"?

:dontgetit: Här har det funnits sedan 90-talet.

Ja, men det var mer eller mindre ulovlig i Norge for noen år siden... aner ikke når de opphevet forbudet. Hell, jeg visste ikke engang at de hadde opphevet det :p

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...