Gjest Bruker-127711 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..), og at jeg har en artikkel og illustrasjon jeg må lage til imorgen, når jeg akkurat har fått en nettlinje som er 150 ganger bedre (helt sant) enn den jeg hadde igår. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Det er jo akkurat sånn Nike uttales. "Nike, Inc. (pronounced /ˈnaɪki/)" fra Wikipedia. Endret 3. februar 2010 av Saft Suse Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Tror jeg har fått omgangssyke. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..) Dictionary.comHør på lyd-eksempelet. Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Norrønt er en del av kultur-arven vår fra gammelt av. Det hadde vært som om kineserene skulle forkastet alt om samuraier og slikt. Samuraier er fra Japan Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg venta på at noen skulle påpeke det. Ninjaer er kinesiske, samuraier er japanske. Men poenget står fortsatt! Det er forresten særdeles irriterende at jeg har 0 arbeidsfokus. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg irriterer meg over at det er skrivedag hjemme i dag. Også er lærerne så jævlig late at de gir oss akkurat de sammeoppgavene som på nynorsk tentamen, men sier at vi skal gjøre det på bokmål. I tillegg nektet de å gi oss opgpavene på ark i går, fordi da gjorde vi dem jo kanskjfør tiden -.-. Så da endte det med at de la dem ut på it's learning i PDF format. Hva helvete er det de tenker med? det er jo helt fitte å lese av pdf arkene, særlig når alt bare er rotete satt opp, det erikke ale i klassen som får åpna oppgavene en gang, så de får ikke gjort det. Også er emnet bare helt jævlig å skrive om dette: i utdraget fra "Norske nordmenn og Språkrådet" av Hege Myklebust (vedlegg 2) står det at "språk reflekterer samfunnet, men ei endring i språket kan også påverka samfunnet" Drøft dette utsagnet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg er en bortsjemt unge og vil ha cola! NÅÅÅÅ!!!! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..), og at jeg har en artikkel og illustrasjon jeg må lage til imorgen, når jeg akkurat har fått en nettlinje som er 150 ganger bedre (helt sant) enn den jeg hadde igår. Ehh. Det er nå en gang slik Nike uttales. Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..), og at jeg har en artikkel og illustrasjon jeg må lage til imorgen, når jeg akkurat har fått en nettlinje som er 150 ganger bedre (helt sant) enn den jeg hadde igår. Ehh. Det er nå en gang slik Nike uttales. Jepp Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..), og at jeg har en artikkel og illustrasjon jeg må lage til imorgen, når jeg akkurat har fått en nettlinje som er 150 ganger bedre (helt sant) enn den jeg hadde igår. Ehh. Det er nå en gang slik Nike uttales. Jepp Det driter jeg langt i, det er fortsatt irriterende. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Så du irriterer deg på at folk uttaler navnet korrekt? Du er litt av en skrue. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er vel fordi jeg alltid har sagt naik, og påstått at det heter naik, så hver gang jeg hører naiki tenker jeg at det er feil eller noe. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..) Det er naiki engelskmenn og britter sier, og det er et engelsk merke. Så egentlig heter det naiki, men i norge har de aller aller fleste alltid sagt naik. Så irriterer meg litt over den jeg også. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hawaii og Hawai-iiiii.. Uansett, jeg misliker det ene faget jeg har sååå mye . Det er grusomt på alle måter. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..) Det er naiki engelskmenn og britter sier, og det er et engelsk merke. Så egentlig heter det naiki, men i norge har de aller aller fleste alltid sagt naik. Så irriterer meg litt over den jeg også. Nike var vel en gudinne, og hennes navn uttales som britene og amerikanerne sier det. Vi har vel rett og slett fornorsket ordet. Lenke til kommentar
SML Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Satt på bussen, og en gutt ca 2 seter bak pusta ekstra tungt. Og jeg kjente den verste ånden noensinne. Møkk dårlig ånde irriterer meg hardt. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 http://www.kjendis.no/2010/02/03/kjendis/m..._moss/10223917/ Newsflash, Mali: Du snakker ikke for hele resten av befolkningen. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..), og at jeg har en artikkel og illustrasjon jeg må lage til imorgen, når jeg akkurat har fått en nettlinje som er 150 ganger bedre (helt sant) enn den jeg hadde igår. Ehh. Det er nå en gang slik Nike uttales. Jepp Men det er jo bare retards som faktisk sier det. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 «Elle er med slike artikler med på å skape vrangforestillinger og komplekser,» För Fetlagda feminister som inte giter träna. Jävla sossialistiska fittor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg