Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..), og at jeg har en artikkel og illustrasjon jeg må lage til imorgen, når jeg akkurat har fått en nettlinje som er 150 ganger bedre (helt sant) enn den jeg hadde igår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg over at det er skrivedag hjemme i dag. Også er lærerne så jævlig late at de gir oss akkurat de sammeoppgavene som på nynorsk tentamen, men sier at vi skal gjøre det på bokmål. I tillegg nektet de å gi oss opgpavene på ark i går, fordi da gjorde vi dem jo kanskjfør tiden -.-. Så da endte det med at de la dem ut på it's learning i PDF format. Hva helvete er det de tenker med? det er jo helt fitte å lese av pdf arkene, særlig når alt bare er rotete satt opp, det erikke ale i klassen som får åpna oppgavene en gang, så de får ikke gjort det.

Også er emnet bare helt jævlig å skrive om dette:

i utdraget fra "Norske nordmenn og Språkrådet" av Hege Myklebust (vedlegg 2) står det at "språk reflekterer samfunnet, men ei endring i språket kan også påverka samfunnet" Drøft dette utsagnet.

Lenke til kommentar
De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..), og at jeg har en artikkel og illustrasjon jeg må lage til imorgen, når jeg akkurat har fått en nettlinje som er 150 ganger bedre (helt sant) enn den jeg hadde igår.

Ehh. Det er nå en gang slik Nike uttales.

Jepp :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Det driter jeg langt i, det er fortsatt irriterende. :mad:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Er vel fordi jeg alltid har sagt naik, og påstått at det heter naik, så hver gang jeg hører naiki tenker jeg at det er feil eller noe.

Lenke til kommentar
De som sier "Naiki" isteden for "Naik" (Nike..)

Det er naiki engelskmenn og britter sier, og det er et engelsk merke. Så egentlig heter det naiki, men i norge har de aller aller fleste alltid sagt naik. Så irriterer meg litt over den jeg også.

Nike var vel en gudinne, og hennes navn uttales som britene og amerikanerne sier det. Vi har vel rett og slett fornorsket ordet.

Lenke til kommentar

Men det er jo bare retards som faktisk sier det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...