Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi kan dessverre ikke leve i sus, dus, rus, boller og brus uten å skatte.

FRP har vel aldri gått in for å fjerne skatten totalt. Det er forskjell på å redusere og å fjerne. Husk også at skatt bare er en omfordeling av penger. Skatt er ikke kun en inntekt (slik sosialistene vil ha det til) det er også en utgift.

Skattesystemet vi har i dag fungerer så ræva at det skulle ikke vært lov. Det er ran! Det er et så urettferdig og ineffektivt system som kun staten kan drive.

Edit: peisa inn en video.

Jeg er helt med på at skattesystemet kan forandres, men det jeg snakker om er at det ikke bør reduseres. Om de 300 milliardene (eller hva det var) går til folk som driter seg på obligasjoner mener jeg også er galt, men da heter det å forandre på skattesystemet; ikke redusere. Redusering er noe FrP vil etter det jeg får med meg.

Lenke til kommentar

(Bare for å forsvare bruken av tråden; skattesystemet i Norge irriterer meg så jeg fortsetter å klage.)

Reduksjon av skatten vil føre til høyere konsum blant folk. På ALT vi kjøper er det moms så det trenger ikke å komme mindre inn til staten. Jeg personlig (driter i grunn i frp, men er ofte enig med dem) vil legge om hele skattesystemet slik at det er basert på forbruk.

Lenke til kommentar

Er helt med på den. Men jeg som er sosial-liberalistisk har et annet syn på akkurat denne saken om skatting og avgifter. Med dette så regner jeg med at du er en liberallist.

Men senke skatting og øke avgifter vil definitivt gi et større skille mellom fattig og rik.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...