Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildene av hva det gjør meg lunga mine, samt å prate med folk med KOLS og lungekreft har ikke gjort noe med meg for å være ærlig.

Jeg vet det er farlig og idiotisk, veldig usunt (som det meste annet jeg har i meg (alkohol, brus, smør etc)) og alt det der, men det gir jeg egentlig eff i. Jeg synes det er godt å røyke og kommer til å fortsette til jeg ikke gjør det lenger.

Evt. til jeg dævver. For håpentligvis er det før jeg må begynne å betale tilbake studielånet.

Lenke til kommentar
Feite folk får heller ikke ekstra matepauser de får betalt for, det gjør røykere.

Jo, det får de.

"..

(1) Arbeidstaker skal ha minst en pause dersom den daglige arbeidstiden overstiger fem og en halv time. Pausene skal til sammen være minst en halv time hvis den daglige arbeidstid er minst åtte timer. Dersom arbeidstaker ikke fritt kan forlate arbeidsplassen under pausen eller der det ikke finnes tilfredsstillende pauserom, skal pausen regnes som en del av arbeidstiden. Når forholdene gjør det nødvendig, kan pausen forskyves.

.."

Tatt utifra arbeidsloven.

Lenke til kommentar

Ja, også? Om en røyker faktisk får en 5 minutter ekstra, er det opp til sjefen hans, ikke alle anti-røykerene her i landet som mener det er urettferdig, selv om de hadde fått akkurat samme pausen om de hadde spurt(Vis ikke sjefen har en pinne oppi ræva that is).

Dessuten, her jeg bor er det endel sjefer rundt forbi som når folk skal ha røykepause ikke har noe problem med det, men de tar de 5 minuttene ifra de resterende 30. Står vel ingenting i den loven om at det skal være en sammenhengende pause.

Lenke til kommentar
Ja, også? Om en røyker faktisk får en 5 minutter ekstra, er det opp til sjefen hans, ikke alle anti-røykerene her i landet som mener det er urettferdig, selv om de hadde fått akkurat samme pausen om de hadde spurt(Vis ikke sjefen har en pinne oppi ræva that is).

Dessuten, her jeg bor er det endel sjefer rundt forbi som når folk skal ha røykepause ikke har noe problem med det, men de tar de 5 minuttene ifra de resterende 30. Står vel ingenting i den loven om at det skal være en sammenhengende pause.

det er faktisk ganske mange røykere som røyker i tilegg til pausen på 30 min de har hatt

Endret av Estella!
Lenke til kommentar
Igjen, det er faktisk den som styrer butikken sitt problem, ikke resten av verden.

Forhåpentligvis får vi arbeidslov som forhindrer dette. Om de røyker, spiser kjekks eller hopper på en hoppestokk er uvesentlig og har ikke noe med at jeg er anti-røyker, folk må få gjøre som de vil. 5 minutters pauser i løpet av enn arbeidsdag bør overhodet ikke være noen rett.

Lenke til kommentar

Jupp.

Er selvsagt enig med det siste punktet ditt også.

Om jeg som røyker får lov til å gå ut og røyke, men kollegaen min får ikke lov å ta 5 min avogtil blir det "dårlig" gjort av meg og ta pausen, og jeg kommer til å føle meg like umoralsk som alle som hater røyk mer enn pesten.

Lenke til kommentar

Jeg er røyker, jeg får med meg hvem som røyker og ikke røyker på arbeidsplassene mine. Og gjett hva! Ikkerøykere er oftere borte og gjør noe annet enn røykere!

Sånn ser en pause ut for en røyker: Gå ut, ta seg en røyk og snakke med andre røykere. Gå tilbake til stolen. ca 5 min brukt.

Sånn ser en pause ut for en ikkerøyker: Gå bort til kaffekanna, helle seg en kopp kaffe, gå sakte tilbake til stolen, se en annen ikkerøyker, utveksle sladder om hva Rita i styret gjorde med vaskegutten Pål på fredag og hva som skjedde i Paradise Hotel i går, gå og hente seg ny kaffe fordi koppen er tom igjen, gå tilbake til stolen. Ca 10 min brukt.

Tror dere ikke meg? Følg med på hva andre gjør iløpet av en uke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...