Gavekort Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Da sier du at du ikke vil, så blir det mindre sjanse for at du må. Jeg derimot vil, uansett hvor lite jeg holder meg i fysisk aktivitet eller liker kulden. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Militæret er absolutt en opplevelse man burde ha. Iallefall hvis du går inn for å ha det gøy og for å oppleve noe nytt og unikt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Ønsker mest å komme inn i luftforsvaret, har alltid fascinert meg for fly og helikopter. Drømmer litt om å bli jagerpilot, men jeg kan vel drømme videre. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Militæret er absolutt en opplevelse man burde ha. Iallefall hvis du går inn for å ha det gøy og for å oppleve noe nytt og unikt. Nå kommer ikke jeg inn uansett (jeg er dansk), så spiller egentlig ikke så stor rolle. Men jeg vil heller jobbe et halvt år, og så reise. Man tjener mer. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Care, jeg skylder ikke dette landet noen ting. Jeg har ingen interesse av å være med å støtte krig. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Nja, vi er bare et lite drittland. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du skylder dette landet din gratis skolegang, gratis sykehus, god omsorg, godt land. Det er ikke mange land som er like fredelige som Norge. Du ser ikke positivt på det. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du skylder dette landet din gratis skolegang, gratis sykehus, god omsorg, godt land. Det er ikke mange land som er like fredelige som Norge. Du ser ikke positivt på det. haha, foreldrene mine har vel egentlig betalt min skolegang, sykehusopphold og annet frem til nå i form av noe som kalles skatt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Ja, men hva om de ikke gjorde? Det er her vi kommer inn på solidaritet og sosialisering. Vi lever i et samfunn og vi må tenke på hverandre for at et samfunn skal fungere, det er her det svikter for noen ekstrem-liberalister. Norge er et fantastisk land å bo i, selv om vi driter oss ut noen plasser så betyr ikke det at det er idioter som sitter i regjeringen. Jeg kjenner folk som lever på trydgen, og de kan gå på skole og ha en like stor sjanse til å bli suksessfulle som alle andre takket være Norges sosialisering. Ble litt mye politikk dratt inn her, men håper du ser tegningen om at de pengene som blir trukket fra inntekten faktisk går til gode ting enten du liker det eller ei. Dessuten hjelper det ikke å sutre over hva foreldrene dine taper på skatt. For alt det jeg vet så betaler de skatt med glede, slik som meg. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Ja, men hva om de ikke gjorde? Det er her vi kommer inn på solidaritet og sosialisering. Vi lever i et samfunn og vi må tenke på hverandre for at et samfunn skal fungere, det er her det svikter for noen ekstrem-liberalister. Norge er et fantastisk land å bo i, selv om vi driter oss ut noen plasser så betyr ikke det at det er idioter som sitter i regjeringen. Jeg kjenner folk som lever på trydgen, og de kan gå på skole og ha en like stor sjanse til å bli suksessfulle som alle andre takket være Norges sosialisering. Ble litt mye politikk dratt inn her, men håper du ser tegningen om at de pengene som blir trukket fra inntekten faktisk går til gode ting enten du liker det eller ei. Dessuten hjelper det ikke å sutre over hva foreldrene dine taper på skatt. For alt det jeg vet så betaler de skatt med glede, slik som meg. Det er vel greit nok, men ikke kom å si at vi "skylder" noe, når det faktisk er oss selv som har skapt det. Endret 8. januar 2010 av DSG Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du skylder dette landet din gratis skolegang, gratis sykehus, god omsorg, godt land. Det er ikke mange land som er like fredelige som Norge. Du ser ikke positivt på det. haha, foreldrene mine har vel egentlig betalt min skolegang, sykehusopphold og annet frem til nå i form av noe som kalles skatt. De holdningene dine her på forumet gjør at du fremstår som en bortskjemt nisse. Bare fordi din familie har masse penger og du får alt du peker på, så gjelder ikke det for alle. Derfor er det greit å ha gratis skole og egenandel til legen, for eksempel. I USA må man faktisk ha forsikring for å kunne være på sykehus, det trenger vi ikke her. I tillegg mener du at du ikke skylder landet noen ting? Gjør alle andre det, da? Det er jo helt dust å si noe sånt. Hvordan tror du verden fungerer egentlig? Irriterer meg over at jeg er forkjøla! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Norge har nesten aldri minusgrader, bare oppe i nord med samene. Så de 7-8 månedene med minusgrader her i Lillehammer, de eksisterer kun i min fantasi? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Du skylder dette landet din gratis skolegang, gratis sykehus, god omsorg, godt land. Det er ikke mange land som er like fredelige som Norge. Du ser ikke positivt på det. haha, foreldrene mine har vel egentlig betalt min skolegang, sykehusopphold og annet frem til nå i form av noe som kalles skatt. De holdningene dine her på forumet gjør at du fremstår som en bortskjemt nisse. Bare fordi din familie har masse penger og du får alt du peker på, så gjelder ikke det for alle. Derfor er det greit å ha gratis skole og egenandel til legen, for eksempel. I USA må man faktisk ha forsikring for å kunne være på sykehus, det trenger vi ikke her. I tillegg mener du at du ikke skylder landet noen ting? Gjør alle andre det, da? Det er jo helt dust å si noe sånt. Hvordan tror du verden fungerer egentlig? Irriterer meg over at jeg er forkjøla! Du vil ikke like svaret. Jeg bryr meg ikke. Det skulle vært mer regler på alt dette vi "får". Slik som gratis skolegang; Ja dette er jeg enig i, men det burde kun gjelde de som faktisk gjennomfører skolen. Og ang. Sykehus så er ikke jeg interessert i å betale dine hypokondersykdommer eller dekke operasjoner til en som nesten har drukket seg ihjel. Kunne ikke gitt mer f. Sykdommer man blir født med, eller man får uten at man har noe med det å gjør, burde bli dekket. Jeg har vært hos lege i USA jeg, fungere YPPERLIG! Ingen ventetid, betalte en liten egenandel og fikk mye bedre behandling enn hva jeg har opplevd her. Forsikringen dekket det meste. Endret 8. januar 2010 av DSG Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Irriterende at originale frontlykter for xenon skal være så jævla dyrt. Koster jo 9500kr per stykk for faen! Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Norge har nesten aldri minusgrader, bare oppe i nord med samene. Så de 7-8 månedene med minusgrader her i Lillehammer, de eksisterer kun i min fantasi? 4 måneder med plussgrader? Prøver du å si at dere har en kortere sommer enn hva som er tilfellet i Finnmark? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Care, jeg skylder ikke dette landet noen ting. Jeg har ingen interesse av å være med å støtte krig. Norge kommer aldri mer i krig. Største nikkedukken i verdenssamfunnet. Har ingen ledere som tør å stå opp mot overmakten. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Vel, jeg prøver egentlig å illustrere at vi ikke har det fittekaldt hver vinter, bare litt meh-kaldt. Jeg overlever ihvertfall hver vinter, men sliter litt denne vinteren. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg tok turen ned på Oslo City for å bruke gavekortene mine på nyttårssalget 2. januar. Det er slike elektroniske gavekort som man bruker i kortterminalene. Jeg fikk beskjed om at det var tekniske problemer med disse. Jeg spurte hvor lenge dette ville vare, men det kunne ikke folkene informasjonen svare på. Jeg ringte dit 4. januar, men problemet var enda ikke løst. Da jeg stakk turen innom der i går fikk jeg gladnyheten om at problemet var løst, men at det fremdeles var problemer i kortterminalene på Accent og Tanum. Dette gjorde ikke meg noe, da jeg skulle kjøpe filmer på Platekompaniet. Siden dette var i et friminutt på skolen, rakk jeg ikke kjøpe filmer da, så jeg stakk dit igjen i dag for å handle. Etter å ha brukt lang tid både på å finne filmer og å stå i kø, fikk jeg nok en gang beskjed om at gavekortene ikke funker. Jeg fortalte dama bak disken at jeg hadde vært i informasjonen dagen før og at hun sa det skulle funke. "Det funker ikke nå" var det eneste hun kunne fortelle meg. Nede i informasjonen igjen fikk jeg høre at det systemet på Platekompaniet stoppet å funke igjen i dag. Det var visstnok Telenor sin feil, fordi Oslo City hadde ventet i et halvt år på at de skulle komme og fikse problemet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 @Olum: Det burde nesten gå an og bare gi henne kortet og ta filmene, så biper de inn kortet når maskinene funker igjen. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg kjeder meg. Jeg vil gjøre noe med bilen eller lage noe, men slikt koster og jeg kan ikke ta meg råd. Dessuten er det NÅ jeg kjeder meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg