Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At folk kaller meg trønder og orkdaling og bonde hele tiden.

Er jeg født i Orkdal? Nei, kan jeg noe om gårdsbruk? Nei, er jeg i det hele tatt født i Trøndelag? Nei. Nei, nei, nei! Selv om jeg prater en blanding av dialekter med alt for mye trøndersk i seg, og selv om jeg har bodd her i 21 år, gjør ikke det meg mer trønder!

Jeg er født i Stavanger, jeg skarrer på r-ene, heier på Viking FK og føler meg som en siddis, selv om jeg ikke snakker dialekten helt enda. Jeg er siddis. S-I-D-D-I-S!

Men det er det ingen som forstår -_-

Samt den evige fascinasjonen DNFK og irl-vennene mine har over søstrene mine ><

De må bare fantasere om dem, vær så god, men jeg synes virkelig de kunne holdt seg fra å fortelle meg det.

De fleste når ikke opp til søss' standarder engang, og jeg har forklart dem det gjentatte ganger, men de fortsetter

Og når det kommer til minstesøss, så prøver jeg bare å holde henne og kompisene mine unna hverandre, for jeg vet at flere av kompisene mine ikke har noe i mot jenter som er 6-7 år yngre enn dem, og hu vil ha type som er 5-8 år eldre enn a.

Som i går, måtte jeg så og si bruke makt mot to av mine bedre venner for å få dem til å slippe minstesøss, da de hadde godt tak om henne og prøvde å tvinge henne til å drikke øl, samt tafse og klå. Og jeg ble så forbanna, jeg ba dem om å stoppe, men neida, og minstesøss var på gråten der og da, og ville klart og tydelig ikke dette, men de var umulige å rikke. Endte med at jeg måtte sette meg på den ene og true med å klype ham i ballene.

Jeg hater å være nær familien min når jeg drikker, og jeg vil i alle fall ikke ha minstesøss der. Det blir bare pes.

Lenke til kommentar

Er jeg født i Orkdal? Nei, kan jeg noe om gårdsbruk? Nei, er jeg i det hele tatt født i Trøndelag? Nei. Nei, nei, nei! Selv om jeg prater en blanding av dialekter med alt for mye trøndersk i seg, og selv om jeg har bodd her i 21 år, gjør ikke det meg mer trønder!

Jeg er født i Stavanger, jeg skarrer på r-ene, heier på Viking FK og føler meg som en siddis, selv om jeg ikke snakker dialekten helt enda. Jeg er siddis. S-I-D-D-I-S!

Stavanger- og trønder-dialekt er jo veldig forskjellige. Rart folk blander de to.

Lenke til kommentar

Når folk sier suP!?!? og jeg sier "ingenting", så sier de at jeg har et kjedelig liv.

Så når disse folkene spør hva jeg driver med må jeg alltid dikte opp noe.

Det er greit når visse andre spør, for da kan jeg svare "ingenting atm!" eller noe random kødd uten at de bryr seg.

Mens noen må alltid være teite. Og noen andre spør for at jeg skal spørre dem så de kan skryte...

ARGH!111

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
Når folk sier suP!?!? og jeg sier "ingenting", så sier de at jeg har et kjedelig liv.

Så når disse folkene spør hva jeg driver med må jeg alltid dikte opp noe.

Det er greit når visse andre spør, for da kan jeg svare "ingenting atm!" eller noe random kødd uten at de bryr seg.

Mens noen må alltid være teite. Og noen andre spør for at jeg skal spørre dem så de kan skryte...

ARGH!111

Men svarer du noe i gate som 'chillern' eller whatever, så er det plutselig kult..

Folk er rare.

Lenke til kommentar
lol! nice one

Jeg er ikke trygda, dette er bare noe oppdiktet av Duffo. Om du leser min respons så vil du forstå situasjonen.

Jeg leste din repsons og jeg forstår situasjonen. Jeg må si jeg er en ganske god dikter, har jo lært av den beste, edvard grieg <3

Jeg skjønner ikke hva du mener. Var Edvard Grieg mindre enn 3?

Lenke til kommentar

Hmm, hvor lenge må man bo i Orkdal for å bli orkdaling offisielt? Jeg er opprinnelig skiung, sønn av en oppdaling og en hamarenser, men bor nå i Askim. Er jeg askiming, skiung eller oppdaling-hamarenser? Jeg snakker en blanding av dialekter, kanskje mest trøndsk, men jeg har tatt til meg mer av språket og kulturen i Askim siden jeg flyttet hit i sommer. Snodig, nå som jeg tenker på det er jeg i tvil om hva jeg skal svare hvis folk spør.

Det verste er når folk sier "skjer a?" på msn. Er det så vanskelig å tenke seg til? Jeg sitter naturligvis og trykker på tastaturet mitt når jeg er pålogget.

Lenke til kommentar

Eller "Jasså, du er sent ute i dag?".

Nei, jeg kommer tre timer for sent med den jævla avisa fordi jeg er tidlig ute.

Eller som han tosken på Esso, som hver gang jeg kommer med løssalget deres spør, "Jasså, du kommer med dagens dårlige nyheter?". Det var ikke morsomt første gangen du spurte, og det er hvertfall ikke morsomt etter 60 dager. Er bedre med han som nærmest hiver seg over meg for å få tak i avisa fordi han kjeder seg på jobb.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...