Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som skal sitte og riste med hele beinet uten stans irriterer. Greit nok i noen sekunder, det hender jeg gjør det selv, men å fortsette i en halvtime blir bare for dumt. Omkring samme kategori irriterer folk som skal klappe og knipse til en sang, og absolutt ikke klarer å holde takta, men de hører ikke det selv...

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar
Sikkert kjipt med flyskrekk, men jeg er helt motsatt. Jeg elsker når det er turbulens, rister hopper og jævles. Flyr vi ikke sidelangs er jeg nesten skuffet. :D

Jeg var engang slik som deg inntil den ene flyturen som snudde hele opplevelsen på hode.

 

Hvis det er en trøst, så er det mye større risiko for å dø i en bilulykke enn at det skjer noe galt på en flytur. Bare tenk på det når du kjører til flyplassen, det er da du bør være så redd at du pisser i buksa.

Det der er så IDIOTISK uttalelse at jeg får vondt. Som sjåfør har du i det minste kontroll over din egen skjebne, mens når du flyr er den i hendene til noen folk du ikke kjenner engang.

 

Du har aldri full kontroll over di eiga skjebne, og i alle fall ikkje i trafikken då det nødvendigvis er andre bilistar der.

Lenke til kommentar

Bildet ditt funker ikke.

---

 

En ting som irriterer nå, er at mamma og bestemor har gått sammen på julegava mi i år. En ny kontorstol, som jeg trenger på grunn av ryggen. Dette irriterer ikke, men det at de har spleisa på en julegave til 999,- irriterer. Jeg hadde skjønt tankegangen deres hvis det var en gave til flere tusen, men en tusenlapp?

Jeg vet at de begge to forventer dyre gaver tilbake, og jeg er så lei gjerrigheten i slekta mi.

 

En annen ting som irriterer, er at jeg ikke får fyr i den jævla ovnen.

Lenke til kommentar
Sikkert kjipt med flyskrekk, men jeg er helt motsatt. Jeg elsker når det er turbulens, rister hopper og jævles. Flyr vi ikke sidelangs er jeg nesten skuffet. :D

Jeg var engang slik som deg inntil den ene flyturen som snudde hele opplevelsen på hode.

 

Hvis det er en trøst, så er det mye større risiko for å dø i en bilulykke enn at det skjer noe galt på en flytur. Bare tenk på det når du kjører til flyplassen, det er da du bør være så redd at du pisser i buksa.

Et fly er lagt for LANGT mer enn den værst tenkelige turbulens man regner med at det kan bli utsatt for.

Jeg husker en gang da jeg skulle lande på OSL etter å ha flydd fra BDU. Når flyet hadde rettet seg opp og var på innflygningen mistet vi plutselig allt løft på venstre vinge så flyet tiltet skikkelig til siden, kan tenke meg en 50-60 graders vinkel før pilotene fikk rettet det opp igjen for så å tilte alt for mye til høyre. Folk rundt meg skrek og noen begynte til og med å gråte, mens jeg satt bare igjen med et stort smil om munnen. :wee:

 

Men selvfølgelig det er ikke moro når det har skjedd en feil og man må ta en såkalt sikkerhetslanding (kritisk nødlanding på språket til media).

 

Btw. hvis du er nyskjerrig på om understellet er ute og "locked" kan du på gamle classicene (Boeing 737-300, -400 og -500) løfte opp noen luker i gulvet på hver sin side av midtgangen ved nødutgangene i midten der det er en sjakt med noen speil du kan se ned på understellet. Tror ikke kabinpersonalet ville likt det da...

 

Selv elsker jeg å fly, men da korte ruter på ca. en time om gangen. Skal fly hjem en tur i morra og kanskje jeg får sitte i cockpit igjen.

 

 

----

 

Irriterer meg over at media alltid skal overdrive noe skrekkelig hver gang de får nyss om noe som skjer på den tekniske siden i flyverdenen.

Endret av W202
Lenke til kommentar

Hvis det er en trøst, så er det mye større risiko for å dø i en bilulykke enn at det skjer noe galt på en flytur. Bare tenk på det når du kjører til flyplassen, det er da du bør være så redd at du pisser i buksa.

Det der er så IDIOTISK uttalelse at jeg får vondt. Som sjåfør har du i det minste kontroll over din egen skjebne, mens når du flyr er den i hendene til noen folk du ikke kjenner engang.

 

Det er det alle tror, men så en dag ligger du der død ved fortauskanten. Det er mye tryggere å legge livet sitt i hendene til en erfaren flypilot, enn å kjøre sin egen bil. På veien er det også mange andre eksterne faktorer som kan spille inn på en eventuell ulykke.

Lenke til kommentar
Du har aldri full kontroll over di eiga skjebne, og i alle fall ikkje i trafikken då det nødvendigvis er andre bilistar der.

Du skjønte godt hva jeg mente. I bil har du mye mer informasjon enn i et fly. Du vet alt som skjer rundt deg, mens i et fly aner du ingenting hvis noe oppstår.

 

Du har mer kontroll enn på et fly.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...