Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

At alle elevane skal på førjulsgudsteneste. Trudde vi var forbi sånn hjernevasking i skulen. Når eg spurte om eg kunne sleppe kom læraren med det fantastiske argumentet "Det er jo i skuletida". Ja, det er nettopp derfor eg helst ikkje ville dra. Må vel ha med lapp om å sleppe då. Styr.

Har aldri vært med kirka med skolen. Hvert år i 6 år har jeg sneket meg unna.

 

Seriøst, jeg får vondt av å være i en kirke. Ikke fysisk smerte såklart, men "vondt".

Og jeg er ikke satanist eller noe lignende, jeg bare syns det er så trist at så mange folk tror på noe som er så feil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ein skal sleppe må ein ha med lapp frå foreldra. Tykkjer tiandeklassingar fint kan bestemme sjølv om dei vil gå i kirka eller ikkje.

 

Edit: Ja, tykkjer det er heilt forferdeleg å vere i kirka. Eg må no og då fordi eg syng i gudstenester av og til. Eg får så lyst å byrje å motargumentere mot alt presten seier, eller rope ut "Hallo? Trur de verkeleg på alt dette tullet!?"

Slapp unna å hjelpe til på lysmessa i år, da. :grin:

Endret av -Maråk-
Lenke til kommentar

Skuespill og sanger? Hva slags gudstjeneste var du på, Matsemann? :p

Så vidt jeg husker fra hva klassekameratene mine fortalte meg, var det å sitte stille og pent med luen av, mp3-spilleren av, ikke banne, ikke si noe og bare høre på presten prate i vei om det kjedelige eventyret sitt og synge salmer og ha det gørr :p

Jeg tar heller en full dag med nyere historie og samfunnslære (mine verste fag) enn ei gudstjeneste :p

Lenke til kommentar
Skuespill og sanger? Hva slags gudstjeneste var du på, Matsemann? :p

Så vidt jeg husker fra hva klassekameratene mine fortalte meg, var det å sitte stille og pent med luen av, mp3-spilleren av, ikke banne, ikke si noe og bare høre på presten prate i vei om det kjedelige eventyret sitt og synge salmer og ha det gørr :p

Jeg tar heller en full dag med nyere historie og samfunnslære (mine verste fag) enn ei gudstjeneste :p

Ganger 2. Seriøst, får vondt av idiotien.

Lenke til kommentar
Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Vi har ihvertfall ikke at særlig til indoktrinering når vi hadde slik. Bare et koselig skuespill, litt sanger osv., fatter ikke at folk skal være så negative bare fordi det foregår i en kirke.

 

Eg tykkjer det er feil at ein skal ha med slikt i skulen. Greit nok at vi bør lære om kristendom, men å dra med elevane på gudsteneste blir å dra det for langt.

Lenke til kommentar
Irriterer meg at jeg må ta oppvasken nå. Satt igjen en gryte med risengrynsgrøt fra forrige uke, kommer til å bli et sant h***e å få løs!

 

 

fylle med vann -> la stå en utke til...

 

Skulen min dreg ikkje det kristne så langt, og eg har hatt mange interessante diskusjonar med RLE-læraren min (som er veldig kristen men også tolerant og flink). Men å ta med elevane på gudsteneste går rett og slett i mot mine prinsipp.

 

 

Ja, hvorfor skal man blir tvinga til å sitte å høre på at en random fyr tår og forteller eventyr?

Lenke til kommentar

Irriterer meg at KRL / RLE / Religions-timene fortsatt er fylt med overdrevent mye kristendom og alt for lite av de andre religionene.

Vel, det var sånn da jeg gikk på grunnskolen og så gjennom bøkene til de som ikke livssyn / fritime, og også på vgs når jeg så gjennom søss sine og hjalp henne med å lese til religionseksamen :p

Lenke til kommentar
Irriterer meg at jeg må ta oppvasken nå. Satt igjen en gryte med risengrynsgrøt fra forrige uke, kommer til å bli et sant h***e å få løs!

 

fylle med vann -> la stå en utke til...

Har stått med vann. Tok ca. 15 min å skrubbe løs det brente i bånn (kjelene er veldig dårlige). Nå står de med vann til jeg gidder mer neste gang. :p

Lenke til kommentar
Irriterer meg at jeg må ta oppvasken nå. Satt igjen en gryte med risengrynsgrøt fra forrige uke, kommer til å bli et sant h***e å få løs!

 

fylle med vann -> la stå en utke til...

Har stått med vann. Tok ca. 15 min å skrubbe løs det brente i bånn (kjelene er veldig dårlige). Nå står de med vann til jeg gidder mer neste gang. :p

vann+oppvask pulver

Lenke til kommentar
En hardbanka FrP-gutt melder seg inn i Facebook-gruppen: La ulven leve!

 

 

Sier ikke det litt om hvor mye peiling som ligger bak valgene?

 

Må jo ikke være enig i ALLE politiske saker til det partiet du stemmer på.

+1

 

Dessuten er jo ikke FrP offisielt ulveFIENDTLIGE. Det er det bare SP som er. :)

Lenke til kommentar

Kan noen gi meg en saklig og gyldig grunn til at homofile ikke får lov til å gi blod i Norge? Er det fordi de har analsex? Hva med heterofile som har analsex? Er det fordi det finnes fordommer sier at homofile automatisk har HIV/AIDS? Er det umulig for heterofile å få HIV/AIDS? Dette irriterer, og jeg er ikke homse engang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...