Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Tull, ikke noe problem å si "unnskyld, må bare klø meg på nesen". Pleier dere ikke å ha samtaler med frisøren? Flaut å snakke med dem?

8062413[/snapback]

Personlig hater jeg at en del frisører absolutt skal holde en samtale gående med deg ...

Hold kjeft og klipp, sier nå jeg.

8062668[/snapback]

hehe, jeg har tremenningen min som frisør :thumbup: hun er ung, hun er hyggelig, hun er flink, vi har alltid en samtale gående og jeg blir alltid fin på håret ^^, Pleier ikke å ende i en stygg frisyre selv om vi prater sammen ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk, gjerne med et tosifret antall innlegg i for eksempel denne tråden, som konsekvent forkorter Microsoft som M$.

Hvis poenget er å rakke ned på konkurrentene for å fremheve sitt fred, frihet og alt gratis-alternativ som angivelig er så mye bedre; hvorfor ikke gjøre det gjennomført og skrive for eksempel Window$ og @pp£e i tillegg?

Lenke til kommentar
Folk, gjerne med et tosifret antall innlegg i for eksempel denne tråden, som konsekvent forkorter Microsoft som M$.

Hvis poenget er å rakke ned på konkurrentene for å fremheve sitt fred, frihet og alt gratis-alternativ som angivelig er så mye bedre; hvorfor ikke gjøre det gjennomført og skrive for eksempel Window$ og @pp£e i tillegg?

8065091[/snapback]

NETTOP!

Lenke til kommentar

Statens Lånekasse, eller snarere størrelsen på stipendutbetalingene.

Det er helt usaklig å skulle overleve for seg selv for den nette sum av 1800 kr i måneden (dette er etter min relativt rimelige husleie på 2800 inkl strøm), beløpene som utbetales burde vært oppjustert så det faktisk gikk an å ha et liv, ikke bare så vidt overleve. Hadde jeg ikke hatt muligheten til å innse nederlaget og komme krypende hjem for å tigge om penger, så hadde jeg vel sittet oppover ørene i gjeld innen skoleåret var over tenker jeg.

Lenke til kommentar

Det er helt usaklig å skulle overleve for seg selv for den nette sum av 1800 kr i måneden (dette er etter min relativt rimelige husleie på 2800 inkl strøm), beløpene som utbetales burde vært oppjustert så det faktisk gikk an å ha et liv, ikke bare så vidt overleve. Hadde jeg ikke hatt muligheten til å innse nederlaget og komme krypende hjem for å tigge om penger, så hadde jeg vel sittet oppover ørene i gjeld innen skoleåret var over tenker jeg.

8084974[/snapback]

Du dør ikke om du får deg en jobb ved siden av skolen...

Det er sånn alle normale mennesker overleveer.

Lenke til kommentar
Oh yes, jobb ved siden av skolen, først og fremst så har du virkelig ikke igjen noe liv, samt at Lånekassen gjerne tar fra deg stipendet om du tjener over en viss grense.

8088356[/snapback]

Lurer bare på hvordan du vil fungere ut i arbeidslivet. Når du ikke klarer å "løse" problemet ditt nå blir det problemer i fremtiden....

Lenke til kommentar

Det er en helt annen situasjon, da har jeg en fast inntekt som det faktisk går an å leve på som knytter seg til det jeg gjør på dagtid. Jeg overlever da faktisk om sommeren, da jobber jeg omtrent hele tiden uten fridager, noe som igjen gir meg råd til å ha et liv de fridagene jeg en sjelden gang har. På stipend har jeg omtrent ikke råd til å finne på noe litt annet enn å sperre meg inne på hybelen i helger.

Lenke til kommentar

8084974[/snapback]

Jeg går ut i fra at du går VGS.

Sutrekjerring, du kan da vitterlig ikke vente at staten skal dekke annet enn det som absolutt er nødvendig? Med mellom 400 og 450kr i uka til mat greier du deg faktisk godt om du planlegger litt. Første året mitt på hybel hadde jeg såvidt over 300kr.

Såvidt jeg vet er ikke borteboerstipendet behovsprøvd på annet enn avstand mellom foresattes bosted og skolen. Med andre ord, få deg en jobb. Hvis du likevel ikke har råd til å gjøre noe i helgene, så slå to fluer i en smekk og arbeide i dem i stedet. Er du lat så er det heller ikke noe problem å ta opp lån.

Du bor i et av verdens beste land med tanke på finansiering av utdanning, og likevel klager du over at du ikke får dekket (helt og holdent uten andre motytelser enn at du fullfører skoleåret) mer enn det absolutt nødvendige.

Lenke til kommentar

Jeg klager etter mine standarder, du klager etter dine.

Jobb er uansett uaktuelt, da jeg bor litt utenfor Hamar og all kollektivtransport hjem plutselig opphører på et eller annet upassende tidspunkt. Stange er et lite sted, finnes ikke jobb her.

Når vi allikevel er inne på stipend, er det ikke litt ironisk at jeg på sett og vis betaler mitt eget stipend ettersom jeg betalte skatt på det jeg tjente i sommer?

Lenke til kommentar
Det er en helt annen situasjon, da har jeg en fast inntekt som det faktisk går an å leve på som knytter seg til det jeg gjør på dagtid. Jeg overlever da faktisk om sommeren, da jobber jeg omtrent hele tiden uten fridager, noe som igjen gir meg råd til å ha et liv de fridagene jeg en sjelden gang har. På stipend har jeg omtrent ikke råd til å finne på noe litt annet enn å sperre meg inne på hybelen i helger.

8088696[/snapback]

Så du vil at staten skal sponse deg så du kan leve "herrens" dager mens du studerer. Er redd du vil få ett slag i trynet når virkelige problemer står på døren.

Lenke til kommentar

Irriterer meg over folk som bor i en storby (oslo, trondheim, etc) som tror det er så enkelt å overleve i norge. "skaff deg en jobb, det er så enkelt så!" skaff deg en hjerne!

det er ikke bare å skaffe seg en jobb, når det ikke er market for folk som ikke kan jobbe på den lokale remabutikken fra 7 til 16 hver dag.

Sist gang jeg var i Stange, så var det ikke Rema 1000 der engang!

Jeg er så drittlei av sånne snørrunger som dere, som har vokst opp sittende fast på puppen til mammaen deres og har en hånd permanent i lommeboka til pappa.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...