Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349
Sjokoladepudding er det værste som noensinne er lagd.

Da har du ikke smakt ordentlig god bestemor-sjokoladepudding med krem å vaniljesaus!

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
At folk ikke kan være fornøyde med at vi har sjansen og muligheten til å lære to mål her til lands.

La nynorsk og bokmål være obligatorisk, ikke la det bli frivillig, da vil folk suge enda mer i norsk -_-

Personlig har jeg ingenting imot å lære to målformer.

Det jeg irriterer meg over er måten vi blir lært det. Vi har så vidt hatt litt i ungdomsskolen og har så vidt begynt på det i videregående nå, og det forventes at vi skal kunne det eksepsjonelt? Det er for mye å be om syns jeg.

Lenke til kommentar

Også enig.

 

Jeg irriterer meg over alle kopisperre og "kopiering er fy-fy"-advarslene på mine kjøpte DVD-er. Nå har jeg lastet ned serier, musikk og spill i flere år, i hovedsak pga. pengemangel. Nå de siste 1-2 årene har jeg begynt å kjøpe de seriene og spillene jeg liker, samt betale for musikk (spotify premium). For eksempel på Simpsons-dvdene mine, så begynner hver eneste en med en film og to plakater som advarer meg om hvor uetisk og straffbart og tåpelig piratkopiering er.

 

EDIT: Jeg har nesten alltid hatet nynorsk, og liker det fortsatt ikke. Når det er sagt, så er det ikke så veldig vanskelig å lære seg. Et par dager på regler, og et par stiler og heldagsprøver hvor man blar opp hvert eneste ord, hjelper veldig mye. Når man først begynner å kunne et par gloser, kan man som regel se på andre og vite hva slags kjønn det er, hvilken endelse det skal ha osv.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...