Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En av brukerne hadde denne linken  i sin signatur:

http://www.fritanke.no/NYHETER/Ateister_forfolges_i_USA/

 

Jeg så alle videoene som det var linket til og jeg er faktisk så forbanna no at eg e kvalm. Kommer ikke til å få sove på en uke, hvertfall.

 

Er så JÆVLI! glad for at jeg ikke bor i USA altså!

8048577[/snapback]

 

Ditto! Dette virker som om jeg drar alle over i en kam, men de gjør de faen imeg med oss også, og nå sier jeg dette: Jeg hater kristne, de er onde.

Lenke til kommentar

Religion var et godt verktøy for lenge siden for å holde populus under kontroll. Dette ble selvfølgelig misbrukt. La meg nevne et par av tingene som ble gjort "i guds navn":

Korstogene, nazismens opptog var religøst motivert, og egentlig alle former for diskrimasjon som jeg kan komme på i farten har opphav i religøse texter og meninger.

 

Om noen kan komme på en form for diskriminering som ikke har sitt opphav i en eller annen religion så vær snill og skriv det, Jeg er oppriktig nysjerrig.

Lenke til kommentar
Vel, man har jo alltids diskriminering av stygge mennesker kontra pene, samt alle andre biologisk forårsakede former for utvelgelse ...'

 

 

EDIT: Defekt argumentrekkefølge korrigert.

8048933[/snapback]

 

 

Nja, kan muligens godta stygge/pene argumentet, men må tenke litt på det.

Hva tenker du på når du sier "andre biologiske forårsakede former"?

Ikke rase og kjønn og slikt sant?

Lenke til kommentar
En av brukerne hadde denne linken  i sin signatur:

http://www.fritanke.no/NYHETER/Ateister_forfolges_i_USA/

 

Jeg så alle videoene som det var linket til og jeg er faktisk så forbanna no at eg e kvalm. Kommer ikke til å få sove på en uke, hvertfall.

 

Er så JÆVLI! glad for at jeg ikke bor i USA altså!

8048577[/snapback]

 

Ditto! Dette virker som om jeg drar alle over i en kam, men de gjør de faen imeg med oss også, og nå sier jeg dette: Jeg hater kristne, de er onde.

8048850[/snapback]

 

Du hater fanatikere som ikke lar folk velge sin egen religion. Hvis du generaliserer det til å gjelde alle kristne så trenger du å skjerpe deg.

Lenke til kommentar
Snipp

 

Du hater fanatikere som ikke lar folk velge sin egen religion. Hvis du generaliserer det til å gjelde alle kristne så trenger du å skjerpe deg.

8049094[/snapback]

 

Eeh, tror kanskje du må sette deg litt mer inn i det jeg linket, og det denne fyren faktisk kommenterer.

Det er kristne i USA som snakker på de linkene på yuotube, Derfor sier han sikkert kristne. Kanskje du skal skjerpe deg litt?

 

Annet tema:

Ser på tv2 diskusjonen nå og det er noenlunde samme tema. Jeg er oppriktig redd for at jeg får hjerteinfarkt nå, jeg er så forbanna. Tror jeg må ta meg en chillpill snart altså.

 

Noen som husker southpark episoden der Cartman fryser seg ned fordi han ikke klarer å vente til Nintendo Wii kommer ut? Tror jeg må gjøre det samme, til verden er noe jeg kan akseptere. Bare synd det regner i Bergen.

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar
Snipp

 

Du hater fanatikere som ikke lar folk velge sin egen religion. Hvis du generaliserer det til å gjelde alle kristne så trenger du å skjerpe deg.

8049094[/snapback]

 

Eeh, tror kanskje du må sette deg litt mer inn i det jeg linket, og det denne fyren faktisk kommenterer.

Det er kristne i USA som snakker på de linkene på yuotube, Derfor sier han sikkert kristne. Kanskje du skal skjerpe deg litt?

8049144[/snapback]

 

Så gjennom alle videoene. Og der er det også ene dama jødisk. Hvorfor hater han ikke jødene også da? Poenget er at han sier kristne når han mener fundamentalister og fanatikere.

Det er på en måte som å si at advokater er onde, for de forsvarer forbrytere.

Lenke til kommentar
Snipp

 

Du hater fanatikere som ikke lar folk velge sin egen religion. Hvis du generaliserer det til å gjelde alle kristne så trenger du å skjerpe deg.

8049094[/snapback]

 

Eeh, tror kanskje du må sette deg litt mer inn i det jeg linket, og det denne fyren faktisk kommenterer.

Det er kristne i USA som snakker på de linkene på yuotube, Derfor sier han sikkert kristne. Kanskje du skal skjerpe deg litt?

8049144[/snapback]

 

Så gjennom alle videoene. Og der er det også ene dama jødisk. Hvorfor hater han ikke jødene også da? Poenget er at han sier kristne når han mener fundamentalister og fanatikere.

Det er på en måte som å si at advokater er onde, for de forsvarer forbrytere.

8049475[/snapback]

 

Vel, egentlig så hater jeg all religion (bortsett fra buddhisme, og andre livssyn).. Derfor jeg skrev at jeg hater alle kristne, er av den enkle grunn fordi alle de kristne menneskene som jeg har møtt på i livet mitt har hatet meg som har vært ateist fra sekundet jeg ble født. (Var først nøytral til religioner, men så ble jeg imot dem, for de ganske enkelt er roten til alt vondt i verden, IMO.) Og etterhvert som jeg har blitt møtt med skeptisisme, eventuelt at de har ungått meg o.l (bortsett fra de jeg kjenner godt), så har jeg også gjort det samme. Og slike ting som Killer_DT poster, som jeg også ser nesten hver eneste dag, får meg til å føle avsky og hat for kristendom, for det er kristendommen som også er mest aggressive til å tvinge deres religion på andre og fortelle oss hvor bra denne religionen er. Og hvis du ikke er interresert i å høre om det, så (etter egen erfaring) forteller de deg at du havner i helvete.

 

Hadde vært gøy for dere om jeg brått hadde kommet og fortalt om satanistiske verdier og historien til Church of Satan, uten at dere hadde bedt om å få mer informasjon om det, ikke sant? Tror ikke det nei.

 

Håper dette gjør at dere forstår litt mer.

 

Edit: Formulerte setningen litt bedre. Og leif.

Endret av Thriven
Lenke til kommentar
Vel, egentlig så hater jeg all religion (bortsett fra buddhisme, og andre livssyn).. Derfor jeg skrev at jeg hater alle kristne, er av den enkle grunn fordi alle de kristne menneskene som jeg har møtt på i livet mitt har hatet meg som har vært ateist fra sekundet jeg ble født. (Var først nøytral til religioner, men så ble jeg imot dem, for de ganske enkelt er roten til alt vondt i verden, IMO.) Og etterhvert som jeg har blitt møtt med skeptisisme, eventuelt at de har ungått meg o.l (bortsett fra de jeg kjenner godt), så har jeg også gjort det samme. Og slike ting som Killer_DT poster, som jeg også ser nesten hver eneste dag, får meg til å føle avsky og hat for kristendom, for det er kristendommen som også er mest aggressive til å tvinge deres religion på andre og fortelle oss hvor bra denne religionen er. Og hvis du ikke er interresert i å høre om det, så (etter egen erfaring) forteller de deg at du havner i helvete.

 

Hadde vært gøy for dere om jeg brått hadde kommet og fortalt om satanistiske verdier og historien til Church of Satan, uten at dere hadde bedt om å få mer informasjon om det, ikke sant? Tror ikke det nei.

 

Håper dette gjør at dere forstår litt mer.

 

Edit: Formulerte setningen litt bedre. Og leif.

8049885[/snapback]

 

Religion er definitivt noe som har blitt brukt av mange personer på utkikk etter makt opp gjennom historien. Alt som gjør mennesker engasjerte nok kan brukes til noe skadelig, inkludert ateisme, humanisme, menneskerettigheter, veldedighet, frihet (tenk Bush) og religion.

Men det har også vært mange som har undertrykt andre så og si helt uten bruk av religion. I Kina, Kambodsja og Sovjetunionen var folk umenneskelige mot hverandre i kommunismens navn (forøvrig en rent ("ateistisk") politisk tankegang).

 

Som kristen (håper du ikke plutselig begynner å hate meg nå :whistle: ) mener jeg at alle skal ha rett til å ha det livssynet de vil, og at de skal få utøve sin religion på sin måte, så lenge det ikke strider med noen lover. Men man skal også lære om andre livssyn på skolen osv, slik at barn som oppdras i foreldrenes tro skal ha friheten til å velge selv når de vokser opp.

 

For øvrig vil jeg gjerne prøve å motbevise din påstand om at kristendommen er den mest aggressive religionen. Islam er på flere områder betydelig verre. Enkelte steder i Nord-Afrika "forsvinner" folk som konverterer bort fra islam, hele islams utbredelse i midtøsten og nordafrika er resultatet av flere hundre år med aggressiv krigføring med bare det i øye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Rimelig irriterende når den delen av vennene dine som står på ski, finner ut midt på natten(mandag til tirsdag) at de ikke gidder å stå opp i morgen for å ture til voss. Jaja torsdag da. Nei det ble det gadd de heller ikke. Får ta det i hlgen, når det bare e 17 millioner folk som skal på ksi. Blir så forbanna irritert. gidd ikke ture aleine heller

Lenke til kommentar
For øvrig vil jeg gjerne prøve å motbevise din påstand om at kristendommen er den mest aggressive religionen. Islam er på flere områder betydelig verre. Enkelte steder i Nord-Afrika "forsvinner" folk som konverterer bort fra islam, hele islams utbredelse i midtøsten og nordafrika er resultatet av flere hundre år med aggressiv krigføring med bare det i øye.

8050322[/snapback]

 

Kan muligens være slik nå. Men det har ikke alltid vært sånn. Det er kanskje å dra det litt langt (jeg liker det) med det er nesten som å si at john "voldteksforbryter" doe er ikke så gale no når han ikke har voldtatt noen på en stund. De som voldtar noen nå mens jeg skriver dette er mye verre enn John "voldteksforbryter" Doe.

 

Det virker som flere og flere har glemt hva kristendommen har gjort opp gjennom årene.

 

For å ikke single kristendommen helt ut her så vil jeg nevne alt faenskapet som foregikk i Tyrkia for ca 90 år tilbake. De nekter fortsatt på det. Og det som gjør meg forbanna er han reporteren som ble lynsjet for ikke så altfor lenge siden fordi han dro det frem i lyset i et intervju han gjorde.

Lenke til kommentar

Hater hater klesbutikker hvor det ikke er speil på prøverommet!! GAH, må ut i butikken og stå og snu deg i alle retninger for å se hvordan genseren/jakken/buksen/skjorten etc etc tar seg ut.

 

Og prøverom der hvor forhenget bare dekker halve kroppen.

 

Men mest av alt de uten speil. Finner jeg en butikk uten speil på prøverommet går jeg heller.

Lenke til kommentar
Rimelig irriterende når den delen av vennene dine som står på ski, finner ut midt på natten(mandag til tirsdag) at de ikke gidder å stå opp i morgen for å ture til voss. Jaja torsdag da. Nei det ble det gadd de heller ikke. Får ta det i hlgen, når det bare e 17 millioner folk som skal på ksi. Blir så forbanna irritert. gidd ikke ture aleine heller

8050770[/snapback]

Tur med meg :) Har samme problemet selv :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...