Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mat og helselæreren min! Jeg skulle lage noe gjørbakst, og da må en jo bruke lunkent vann. Da nektet hun meg å ta lunkent vann fra springen. Jeg måtta ta kaldt vann fra springen og varme det i en kasserolle til det ble lunkent.

Haha! Hva for noe tull er det?

 

Irriterer meg over at det er tentamen i morra, selvom det alltid går ganske greit.

Lenke til kommentar
Mat og helselæreren min! Jeg skulle lage noe gjørbakst, og da må en jo bruke lunkent vann. Da nektet hun meg å ta lunkent vann fra springen. Jeg måtta ta kaldt vann fra springen og varme det i en kasserolle til det ble lunkent.

 

Du bur vel ikkje i ørsta? Min mat og helselærar gjer akkurat det same :p

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar

Har Engelsk fremføring imorgen men aner selvfølgelig ikke hva jeg skal snakke om. Hater fremføringer som er "frie", men må være innenfor noen spesielle tema.

 

Tema for fremføring i spoiler. Er en nokså fri fremføring, men det står ikke spesifikt nok IMO. Tips til hva jeg kan ha om?

 

 

Den Engelskspråklige verden:

 

Historiske forhold i engelsktalende land

Geografiske forhold i engelsktalende land

Samfunnsforhold i engelsktalende land

Utdanningssystemet i engelsktalende land

Arbeids- og næringsliv i engelsktalende land

 

 

Edit: Går det ann å ha om The American Civil War (hører det til under noen av de punktene?)

Endret av SoapyAsHell
Lenke til kommentar
Mat og helselæreren min! Jeg skulle lage noe gjørbakst, og da må en jo bruke lunkent vann. Da nektet hun meg å ta lunkent vann fra springen. Jeg måtta ta kaldt vann fra springen og varme det i en kasserolle til det ble lunkent.

 

Du bur vel ikkje i ørsta? Min mat og helselærar gjer akkurat det same :p

 

Kan ikke akkurat si at jeg vet hvor ørsta er. Det er vel standard opplæring på alle lærere.

 

Edit: rot

Endret av Liccentorp
Lenke til kommentar
Mat og helselæreren min! Jeg skulle lage noe gjørbakst, og da må en jo bruke lunkent vann. Da nektet hun meg å ta lunkent vann fra springen. Jeg måtta ta kaldt vann fra springen og varme det i en kasserolle til det ble lunkent.

 

Det gjør av samme grunn som at man aldri skal innta varmt vann fra springen. Varmt vann fra springen er kun til ett formål -> oppvask. Grunnen til at man ikke skal bruke det varme vannet er at gift- og forurensende stoffer løser seg lettere opp i varmt vann samt at mange vannrør i hus i Norge inneholder bly som også konsentreres i større grad i varmt vann. Spesielt barn er spesielt utsatt og kan bli alvorlig syke dersom de inntar for mye varmt vann fra springen. Dersom du koker varmt vann fra springen drepes ikke giftstoffer men tvert imot økes konsentrasjonen etter hvert som vann fordamper. Legionellabakterier trives også veldig godt i rør/beredere/loddepunkter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...