Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
"Karri" er Kari med skrivefeil. Jeg vil ikke ha Kari på fiskebollene mine. Med mindre Kari er fin og villig.

 

Jeg nekter å kalle curry karri, bare fordi en eller annen idiot ikke klarte å skrive curry når han tok med curry til Norge fra østen.

And I quote

''The word curry is an anglicised version of the Tamil word kari''

Lenke til kommentar
Det blir litt irriterende til tider å måtte sjonglere mellom 3 forskjellige språk til tider, noe som gjør at jeg ofte glemmer mye av mitt norske ordforåd og gjør ekstremt mange stavefeil.

 

Snakker fransk på skolen, engelsk med venner, og norsk med venner fra Norge. Meh.

 

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills

than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

--Conan O'Brien

 

Hehe. :p

Lenke til kommentar
Agree. Det er for mange mennesker som faen ikke burde ha førerkort.

Så absolutt! De fleste på veien skjerper seg når jeg tuter på dem (har gromme horn på lastebilen) Så det som irriterer meg aller mest er det som ikke klarer å parkere! En eller annen dag kommer jeg bare til å dytte dem vekk. Kanskje de lærer når de har fått 14tonn trykket inn i bilen sin.

Lenke til kommentar

Lastebilsjåfører er ikke alltid de beste de heller. For et par mnd siden stod jeg i et lyskryss og ventet på grønt. Da jeg endelig fikk grønt og kom midt ut i krysset kikket jeg tilfeldig til høyre og da kom plutselig et vogntog kjørende i full fart mot meg uten tegn til å stoppe. Hadde jeg ikke kikket til siden og klart å stoppe der, vet jeg ikke om jeg ville vært her i dag. Jeg ble helt paralysert og ble stående igjen i krysset mens vogntoget forsvant videre. En sjåfør/vitne til episoden kom bort til meg og sa at han fikk tatt regnr på vogntoget, og saken ble anmeldt. Har ikke hørt mer siden. Regner med at sjåføren slapp unna. Jeg var skikkelig preget av skrekkopplevelsen resten av dagen, men gikk deretter fort og greit over egentlig. Likevel er det forferdelig frustrerende at en vogntogfører kan oppføre seg på en sånn måte og også slippe unna med det.

Lenke til kommentar

Andre søkemotorer enn google irriterer meg voldsomt.

 

I IE8 er det Live Search som er standard oppe i høyre hjørne.

Jeg er vant til at google er der, fordi jeg bruker firefox.

 

Så en dag var jeg på en maskin som hadde IE8, og jeg tenkte ikke over det og skrev inn det jeg ville søke på i boksen i høyre hjørne. Til min store skrekk kom Live Search opp, og faktisk med noen av de resultatene jeg trengte.

 

Jeg ble livredd, stakk så kjapt jeg kunne til google, og skrev inn samme søkeord. Noe av de samme resultatene kom opp, men alt var mer relevant og jeg følte meg helt trygg. :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...