Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Lekse i norsk, lekse i matte, lekse i naturfag, stil i spansk, matteprøve, framføring i engelsk og framføring i norsk på en uke irriterer meg.

 

Det er ikke så ille. Hvis du tar i et tak kan du bli ferdig med alle leksene på en dag. Så kan du skrive litt på stilen hver dag og forberede deg til framføringene til slutt, om nødvendig. Matteprøva trenger du ikke å forberede deg noe ekstra til, for det går mer på hva du kan enn hva du vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Venter besøk hvert øyeblikk, og jeg holder på i tisse meg ut. Vil ikke sitte på do når de ringer på heller

 

Det verste er når man sitter der og venter i 5 min... så begynner man å tenke at det var 5 min jeg kunne vært på hjørnet. Og sånn fortsetter man hehe

Lenke til kommentar
Irriterar meg at eg ikkje har lest meir enn det eg har, ettersom eg har EKSAMEN I MORGON. :wow:

 

Eg kjem til å stryke... :p

 

Jeg har bare fullført grunnskolen, men jeg har erfart at det ofte går best når man tar det som det kommer. Det fungerer ikke å dra fram masse dokumenter fra internett å ha med seg på tentamen og eksamen. Jeg får ikke bruk for det, og da har jeg bare brukt opp masse tid. Jeg vil heller slape av og ikke tenke på det, for det hjelper aldri å grue seg. Jeg har naturfagprøve og nynorsk stil om trafikkulykker i morgen, og norskframføring i neste uke, men har jeg forberedt meg? Absolutt ikke, og det er jeg komfortabel med.

Hva har du eksamen i?

Lenke til kommentar
Jeg har bare fullført grunnskolen, men jeg har erfart at det ofte går best når man tar det som det kommer. Det fungerer ikke å dra fram masse dokumenter fra internett å ha med seg på tentamen og eksamen. Jeg får ikke bruk for det, og da har jeg bare brukt opp masse tid. Jeg vil heller slape av og ikke tenke på det, for det hjelper aldri å grue seg. Jeg har naturfagprøve og nynorsk stil om trafikkulykker i morgen, og norskframføring i neste uke, men har jeg forberedt meg? Absolutt ikke, og det er jeg komfortabel med.

Hva har du eksamen i?

Du kan heller ikke lese deg opp på pensum på en dag.

 

Selv irriterer jeg meg over min egen selvbeherskelse eller whatever. Å jobbe med oppgaver er vanskelig selv om jeg vet det må gjøres :( .

Lenke til kommentar
Irriterar meg at eg ikkje har lest meir enn det eg har, ettersom eg har EKSAMEN I MORGON. :wow:

 

Eg kjem til å stryke... :p

 

Jeg har bare fullført grunnskolen, men jeg har erfart at det ofte går best når man tar det som det kommer. Det fungerer ikke å dra fram masse dokumenter fra internett å ha med seg på tentamen og eksamen. Jeg får ikke bruk for det, og da har jeg bare brukt opp masse tid. Jeg vil heller slape av og ikke tenke på det, for det hjelper aldri å grue seg. Jeg har naturfagprøve og nynorsk stil om trafikkulykker i morgen, og norskframføring i neste uke, men har jeg forberedt meg? Absolutt ikke, og det er jeg komfortabel med.

Hva har du eksamen i?

 

Går 1. året på høgskule og skal ha eksamen i filmhistorie (dvs. mykje pensum og pugging av årstal). Det er ikkje lov å ha med hjelpmiddel, berre eige hovud. Får berre håpe at det går bra. Skal lese litt før eg legg meg, så me får sjå korleis det går i morgon. :ermm:

Lenke til kommentar

At OD er obligatorisk irriterer meg. Vi må få velge selv om vi vil støtte noe eller ikke.

 

Hvis det ikke var obligatorisk ville jeg kanskje følt meg litt mer hjelpsom, fordi jeg gjorde det av eget initiativ.

Men nå gidder jeg faen meg ikke.

 

Jeg bryr meg fint lite om andre.

Det vil si, mennesker som er utenfor den sirkelen jeg har tegna rundt mine nærmeste, der jeg er sentrum. Kriteriene for å komme i denne sirkelen er uvesentlig, og forskjellig fra person til person, men for min del er det nok ganske mange som "kommer inn", men de som er nærmest sentrum er selvfølgelig de aller nærmeste. Dette er bare en metafor, og såvidt jeg vet er det en ganske vanlig tankegang.

 

Mennesker jeg aldri har snakka med, eller som ikke har inspirert meg på noen måte, bryr jeg meg fint lite om.

Før internett, TV, telefon og radio visste vi ikke hvem som døde.

Det er vel naturlig å ikke bry seg om fremmede mennesker, for hvis vi skulle bry oss om alle hadde vi ikke klart å være glad en eneste dag, for folk dør jo hele tida. Det er en viktig faktor i menneskets overlevelsesinnstinkt at vi ikke bryr oss om fremmede.

 

Å begynne å bry seg om alle er en utvikling i feil retning, for da blir følelsene "desaturert", og vi bryr oss mindre og mindre om oss selv.

 

Egoisme er flott. Alle bryr seg mest om seg selv uansett... Hvis jeg fyller opp mitt eget beger har jeg mer å gi. Hvis jeg hele tiden gir og gir, og "begeret" blir tomt, da har jeg ingen verdens ting å gi uansett... Hvordan skal man da glede andre?

 

Jeg stemmer heller for at vi på OD-dagen skal tjene 300 kr som vi skal bruke på kun oss selv.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Jeg var enig i alt du sa helt til jeg leste siste linja :p Dog, du må ikke bry deg om fremmede hele tiden. Du må bare bry deg om fremmede noen få timer, én dag på et helt år. Ikke nødvendig å bry seg heller. Da jeg hadde OD for 4 år sia kunne vi bare levere spenn i en konvolutt dersom vi ikke gadd å gjøre noe.

Lenke til kommentar
At OD er obligatorisk irriterer meg. Vi må få velge selv om vi vil støtte noe eller ikke.

 

Hvis det ikke var obligatorisk ville jeg kanskje følt meg litt mer hjelpsom, fordi jeg gjorde det av eget initiativ.

Men nå gidder jeg faen meg ikke.

 

Jeg bryr meg fint lite om andre.

Det vil si, mennesker som er utenfor den sirkelen jeg har tegna rundt mine nærmeste, der jeg er sentrum. Kriteriene for å komme i denne sirkelen er uvesentlig, og forskjellig fra person til person, men for min del er det nok ganske mange som "kommer inn", men de som er nærmest sentrum er selvfølgelig de aller nærmeste. Dette er bare en metafor, og såvidt jeg vet er det en ganske vanlig tankegang.

 

Mennesker jeg aldri har snakka med, eller som ikke har inspirert meg på noen måte, bryr jeg meg fint lite om.

Før internett, TV, telefon og radio visste vi ikke hvem som døde.

Det er vel naturlig å ikke bry seg om fremmede mennesker, for hvis vi skulle bry oss om alle hadde vi ikke klart å være glad en eneste dag, for folk dør jo hele tida. Det er en viktig faktor i menneskets overlevelsesinnstinkt at vi ikke bryr oss om fremmede.

 

Å begynne å bry seg om alle er en utvikling i feil retning, for da blir følelsene "desaturert", og vi bryr oss mindre og mindre om oss selv.

 

Egoisme er flott. Alle bryr seg mest om seg selv uansett... Hvis jeg fyller opp mitt eget beger har jeg mer å gi. Hvis jeg hele tiden gir og gir, og "begeret" blir tomt, da har jeg ingen verdens ting å gi uansett... Hvordan skal man da glede andre?

 

Jeg stemmer heller for at vi på OD-dagen skal tjene 300 kr som vi skal bruke på kun oss selv.

 

 

I følge din egen logikk; hvorfor skulle noen bry seg om hva du synes om dette?

Lenke til kommentar
I følge din egen logikk; hvorfor skulle noen bry seg om hva du synes om dette?

 

Vel, de som er i mot det, eller de som kan kjenne seg igjen. De som har lyst. De som kjenner meg.

Det du sa var ikke akuratt i følge min logikk da men! Tror ikke mange ville brydd som meningene til en random person uansett?

 

Om noen ikke bryr seg om det jeg skriver så ville jeg ikke merket noe til det for da hadde INGEN tatt det opp. Men det er allerede noen som har kommentert det, og tydeligvis brydd seg om det jeg skrev på en eller annen måte.

Men som sagt, det spiller ingen rolle om folk bryr seg om det jeg skriver eller ikke. Dette er et diskusjonsforum, og jeg kan skrive ting. WOOHOOho.

 

Det er mulig ting blir formulert litt "depressivt" og feil, og kanskje litt sterkere enn det jeg egentlig står for, men det er en slik tung mørk sosiopatisk høstdag i dag.

 

Det jeg skriver er ikke 100% det jeg mener, men det gir en god pekepinn.

Enten er jeg altfor dyp for folk flest, eller så er det at det jeg skriver ikke gir noen mening overhodet.

 

Oppsummering av det jeg ville fram til i stad: Alle burde sette seg selv høyest i livet. Så kommer andre.

Ved å glede seg selv kan man spre det over til andre. :)

 

Hvis noen tror jeg ikke bryr meg om andre i det hele tatt er det helt feil, jeg bryr meg om mange, men prøver å bry meg mest om de gode personene som står meg nærmest.

Der er det alltid plass til flere. Ledig stilling 24/7.

 

Jeg var enig i alt du sa helt til jeg leste siste linja :p Dog, du må ikke bry deg om fremmede hele tiden. Du må bare bry deg om fremmede noen få timer, én dag på et helt år. Ikke nødvendig å bry seg heller. Da jeg hadde OD for 4 år sia kunne vi bare levere spenn i en konvolutt dersom vi ikke gadd å gjøre noe.

 

Du har helt rett, jeg angrep bare OD nå fordi jeg klarte å faile i år og.

Ingen penger levert = fravær.

Er mer irritert over meg selv enn OD! Måtte bare ha noe å skylde på.

 

Og det eskalerte til et langt innlegg. Som vanlig! :p

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...