Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så komma og punktum er det samme, da, fordi det kun er en piksel forskjell?

I første øyekast ser man som regel ikke forksjell på ellipsetegn og tre punktum, eneste forskjellen er litt mindre mellomrom mellom prikkene. At du faktisk gidder å bruke opp mye tid som du gjør på å kverulere og pirke på andres grammatikk irriterer meg.

Lenke til kommentar

En ellipse er tre punkt etter hverandre. Det er ikke tre punktum etter hverandre, det er tre punkter. Det er fullstendig irrelevant da den personen som først rettet på den andre personen første gang tok feil når han sa at det ikke gikk å ha tre punkter etter hverandre. Det gjør det. Det kalles en ellipse.

Tre punktum etter hverandre er . . .

Ellipse er ...

Ingen i denne tråden har brukt . . .

Lenke til kommentar
En ellipse er tre punkt etter hverandre. Det er ikke tre punktum etter hverandre, det er tre punkter. Det er fullstendig irrelevant da den personen som først rettet på den andre personen første gang tok feil når han sa at det ikke gikk å ha tre punkter etter hverandre. Det gjør det. Det kalles en ellipse.

Tre punktum etter hverandre er . . .

Ellipse er ...

Ingen i denne tråden har brukt . . .

Bortsett fra at du plasserer et mellomrom mellom hvert punktum? Begge to er så å si 3 punkt etter hverandre i mine øyne, hadde noen spurt meg om hva jeg ser når de viser meg '...'(ellipse) og '...'(punktum) ville jeg nok sagt 3 prikker/punktum begge gangene.

Endret av SLars1
Lenke til kommentar
det iriterer meg at den nye stolen jeg bruker til og spille plastatn tre med er sjeiv

*Waits for Evolution- to attack*

det iriterer meg at ungdomer ikke kan lere seg norsk......

The pot is calling the kettle black.

Endret av LanSi
Lenke til kommentar
Det som irriterer meg er folk i denne tråden som quoter andre som skriver feil, så blir de igjen quota av noen andre som sier at de skriver feil. Og det skjer ganske ofte.

Dette er jo for å få ham til å innse at han heller ikke er feilfri, jekke ham ned noen hakk. På lengre sikt er målet å stoppe slike postinger som bare forstyrrer trådens tema. Det finnes nok av disse "retterne" på kommentarfeltene på Dagbladet's sider, vi trenger dem ikke her også. Likevel, folk som poster grove feil som "hvem bil" burde vært halshugd :p

Lenke til kommentar

Ser den. Og jeg er ikke blant de flinkeste når det kommer til grammatikk, vet godt at jeg sliter med blant annet å/og pluss en haug med andre ting.

Men det er bare det at det skjer nesten hver gang og veldig ofte er det en person som skriver feil med vilje (som SLars1 i det siste tilfellet) og en person som skal ta han igjen.

Ellers så er dette en grei tråd og jeg er stort sett glad i dere og alt det der da.

xoxo

Ellers så irriterer det meg at det lukter nudler av de nyvaskede klærne mine.

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...