Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Bare huske å plassere seg riktig, og for guds skyld bruk blinkelys, for de som ikke gjør det ut av rundkjøringer er noe av det verste jeg vet.

Lenke til kommentar

Ja, plasseringen er vel en av tingene jeg er skeptisk på, men også hvem jeg skal vike for.

Blinkelyset brukte jeg faktisk bedre enn jeg forventet selv. Hadde forventet meg at jeg kom til å bli helt satt ut i forsøk på å blinke rett vei :p

(Blinka feil vei en gang, men det går bra :roll:)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Bare huske å plassere seg riktig, og for guds skyld bruk blinkelys, for de som ikke gjør det ut av rundkjøringer er noe av det verste jeg vet.

Er da ikke vits i å blinke ut av små rundkjøringer, det blir det vel bare rot av? Jeg gjør slik kjørelæreren sa: Å slå av blinklyset når jeg er rettet mot utkjørselen (blinklys av = rett frem).

Altså, i små rundkjøringer blinker jeg stort sett som jeg ville blinket i et kryss. I store rundkjøringer, som er mer som en sirkulær vei, blinker jeg ut.

Lenke til kommentar

Hmm.. er litt usikker der.

For det er denne rundkjøringen jeg har tenkt å gi meg ut på i kveld (om jeg føler meg trygg nok på det).

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

34q22w1.jpg

Kommer da fra høyre, og da viker de som kommer nedenfra (Eller fra ankenes om noen vil)

for meg har jeg fått med meg. Men når man da har kjørt inn i rundkjøringen, og skal ned, så viker man ikke for de som kommer ovenfra, om noen skjønner?

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Hmm.. er litt usikker der.

For det er denne rundkjøringen jeg har tenkt å gi meg ut på i kveld (om jeg føler meg trygg nok på det).

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

34q22w1.jpg

Kommer da fra høyre, og da viker de som kommer nedenfra (Eller fra ankenes om noen vil)

for meg har jeg fått med meg. Men når man da har kjørt inn i rundkjøringen, og skal ned, så viker man ikke for de som kommer ovenfra, om noen skjønner?

Slik jeg har forstått det så skal grønn vike for rød og gul vike for grønn. Når det gjelder blinking så (i følge kjørelæreren) skal grønn blinke til venstre helt til den er rettet mot utkjørselen, hvor blinklyset skal slås av. Rød og gul skal ikke blinke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...