Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

At jeg får masse fravær pga kjøretimer

%#"%!¤

7782240[/snapback]

Be om kvittering hos kjøreskolen som du legger ved vitnemålet når du søker jobb. Evt. en bekreftelse på at du tok lappen i det og det tidsrommet.

Arbeidssøkere blir vanligvis trodd når de sier at fraværet skyldes kjøretimer, men det tar seg bra ut å dokumentere det. Skade gjør det hvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De med linux har kanskje ikke virus, men de må nermest svette for å installere et program.

6566615[/snapback]

Jeg vet at denne posten er gammel, og sansynligheten for at noen har svart på den allerede, men jeg orker ikke lete gjennom 50 sider for å finne ut av det.

Jeg irriterer meg usannsynlig grenseløst over folk som tror/mener at linux er så vanskelig uten å vite hva de snakker om, noe som tydeligvis er tilfellet for brukeren Neppe.

Jeg er ikke ute etter å drive propaganda, men la meg gi deg et eksempel på installasjon av f.eks programmet vlc.

I windows må man navigere til videolan.org, klikke på download linken, finne et mirror som funker, laste ned fila, åpne fila, velge next next next next, finish. Så starte programmet.

I linux, f.eks Ubuntu, skriver man "apt-get install vlc" i en terminal. Trykk enter og maskinen laster ned og installerer programmet i løpet av sekunder, uten at du trenger å løfte en finger.

Hvis du mener at det er grunn nok til å svette, tror jeg du er i rimelig dårlig shape.

Jeg respekterer folk som bruker Windows, enten fordi de foretrekker det ovenfor Linux, eller fordi de ikke har interesse av å prøve noe nytt - men jeg respekterer ikke dotter som bruker Windows fordi de mener at Linux er elendig og altfor vanskelig uten å ha noe grunnlag for å si det.

Linux er ikke vanskeligere en Windows, det er annerledes.

Null toleranse for slike folk!

Lenke til kommentar

Ting jeg blir så grensegøst irritert over:

- Folk som alltid tror de har rett

- Folk som må komentere alt du sier

- Folk som står å peller seg i nesa og spiser det de finner der etterpå

- Folk som aldri sier noe( greit og være litt sjenert, men når du har gått i samme klasse som en som ikke har sagt et pip i 2 år, blir du utrolig irritert!)

- Alle barna vitser!!

Dette er ting som går meg på nervene!! :mad:

Endret av moone
Lenke til kommentar
Faen, jeg blir så irritert av trege bilister.. i morges da jeg kjørte til jobben, kjørte jeg bak en som kjørte 30-40 i 60 sone og jeg hadde ikke mulighet til å kjøre forbi.. blir så forbanna..
Hadde regjeringen bevilget penger til 4-felts motorvei mellom alle de store byene i Norge hadde det ikke vært noe problem med saktekjørende trafikkanter. Og ikke minst møteulykker... Men neida! Oljenasjonen Norge må spare pengene, mens alle andre land kan bruke dem.

7781907[/snapback]

Det er fordi den norske stat skal kunne late som at de har oljepenger 200år etter at oljen tar slutt! Ved andre ord 400år etter at vi er død :hrm:

Lenke til kommentar
I går. Fikk anmerkning for bråk. JEG VAR IKKE PÅ SKOLEN I GÅR FOR HÆLVETE!

7783263[/snapback]

Si ifra til læreren. Hjelper ikke det, sier du ifra til foreldrene dine, så skal nok de få tatt kontakt med læreren.

7783423[/snapback]

Lærern så ikke ut til å bry seg så veldig. Mamma og pappa vet det.

Lenke til kommentar
Jeg respekterer folk som bruker Windows, enten fordi de foretrekker det ovenfor Linux, eller fordi de ikke har interesse av å prøve noe nytt - men jeg respekterer ikke dotter som bruker Windows fordi de mener at Linux er elendig og altfor vanskelig uten å ha noe grunnlag for å si det.

7782994[/snapback]

Jeg har selv brukt linux en stund, da faren min nermest tvinga meg. Ja det er lett å legge inn programmer, etter du har lastet ned alle bibliotekene som trengs.

F.eks husker jeg at jeg prøve å legge inn Open Civ. Jeg brukte for det første en god del tid på å finne disse bibliotekene, så måtte jeg begynne å sortere (Det var min feil). Så kunne jeg legge inn dem, før jeg kunne starte Open Civ.

Samme skjedde da jeg prøvde å legge in en Linux versjon av Doom.

Slackware ble brukt om det har noe å si.

Så jo, min erfaring tilsier at å legge inn kanskje ikke alle, men iallefall noen programmer, var/er slitsomt. Kan hende dette ikke er tilfelle lengre. Men sånn VAR det når jeg skulle gjøre det.

Lenke til kommentar

7782994[/snapback]

Jeg har selv brukt linux en stund, da faren min nermest tvinga meg. Ja det er lett å legge inn programmer, etter du har lastet ned alle bibliotekene som trengs.

F.eks husker jeg at jeg prøve å legge inn Open Civ. Jeg brukte for det første en god del tid på å finne disse bibliotekene, så måtte jeg begynne å sortere (Det var min feil). Så kunne jeg legge inn dem, før jeg kunne starte Open Civ.

Samme skjedde da jeg prøvde å legge in en Linux versjon av Doom.

Slackware ble brukt om det har noe å si.

Så jo, min erfaring tilsier at å legge inn kanskje ikke alle, men iallefall noen programmer, var/er slitsomt. Kan hende dette ikke er tilfelle lengre. Men sånn VAR det når jeg skulle gjøre det.

7783590[/snapback]

Hei. Skjønner hva du sier :)

Slackware er kanskje ikke den letteste distroen å begynne med, jeg vil heller anbefale deg Open Suse eller Ubuntu.

Begge er veldig enkle, spesielt er Ubuntu en utmerket distribusjon for nybegynnere :)

Anser meg selv som ganske fersk når det gjelder Linux enda (brukt det i om lag ett år), men har da fått med meg en del her og der. Har virret rundt med en rekke forskjellige distroer, men alltid endt opp med Ubuntu igjen - veldig enkel, brukervennlig men samtidig kraftig distro! Anbefaler.

Sorry, dette ble kanskje litt OT.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...