wûst Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Reality-serier, samma faen hvilke, irriterer meg. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Samme her. Har enda til gode å se en reality-serie som faktisk er bra, og underholdende. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg blir så sinnsykt irritert av de folka som er med i Luksus Fellen, hva tenker de folka meg egentlig. Trodde det var almen kunskap nå til dags at å kjøpe på kreditt er DYRT!! OG det er helt syke renter man må betale på det. Og appåtil ha unger, blir i mine øyne bare altfor uansvarlig. Sitter å ser på Tv3 sine web-tv episoder, blir helt frustrert og oppgitt. Men bra at de får hjelp hvertfall for noen av tilfellene er helt horribelt Helt enig. Jeg blir direkte flau på deres vegne når jeg ser på det programmet. Virkelighetsoppfatningen deres må jo være helt fullstendig fraværende. Det som er desidert værst er når jeg ser folk som har meldt seg på, men likevel er motvillige til å føye seg etter økonomenes forslag. Mange virker som lever i en slags boble der de tror alt kommer til å bli bedre i morra og at gjelda på magisk vis skal forsvinne... Den mest tragiske episoden var i første sesong med det spaca ekteparet som tjente 50.000 etter skatt hver måned tilsammen og likevel gikk i underskudd! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Hahahaha, les posten over enda en gang, folkens. Kommer vel aldri til å ta WarpX seriøst igjen, og det irriter meg litt. Og ellers har vi det bare bra? Det er noe helt annet å kalle noen pakkiser og tilsvarende. Eksempelet du gir er helt ræva og misvisende kontra det du sa. Eksemplet er veldig satt på spissen, på grensen til latterlig. Det var en grunn til det. Gud, hvorfor må jeg forklare sånt... Endret 16. juli 2009 av WarpX Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) For meg virker det som om at man er rar og dum om man ikke mener det samme... Er litt enig med WarpX selv... Hadde jeg sagt at jeg ble forbanna på en neger, så hadde jeg blitt stemplet som rasist, men for at folk skal tro noe annet må jeg kanskje si "gutt med brun hud" eller noe? For meg er "neger" ikke noe verdt.. ordet neger altså... Det jeg forbinder med ordet er mørkhudete mennesker. Jeg vil ikke se på noen som rasister selv om man bruker ordet. Og nei, alle har ikke samme meninger om ting, men jeg vil vel ikke bli tatt seriøst jeg heller kanskje? INGEN reagerer hvis en mørkhudet kaller en nordmann for hviting... Vi bryr oss ikke. For meg så stiller hviting og svarting på samme linje. Kan mørke kalle oss hvitinger, kan vi kalle dem svartinger. Men hvis man kaller en mørk for det ordet så kommer jo hele somalia! Bokstavelig talt... NEI! Jeg er ikke rasist, men har masse i mot folk som ikke oppfører seg. Alle folkeslag... Men dette er MIN mening! Ikke noe vits i å synes jeg er dum, rar og tullete fordi jeg mener det jeg mener... Har du en annen mening, OK jeg bryr meg ikke, for jeg har min mening og ingen har grunnlag til å henge ut meg eller hva jeg mener fordet. Endret 16. juli 2009 av robbern9292 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Forsåvidt enig med robbern og warp og de der. Ikke det at jeg kaller mørke personer for svart/neger/brune til vanlig, men de kan godt kalle meg hvit så lenge de tåler å bli kalt svart. Skal ikke være noe sånn: utlending: "du er så jævla hviting ass" etnisk nordmann: "du er svart" utlending: "hva faen?!?! rasist ass!" Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Unnskyld meg, men hvor ofte har dere egentlig fått høre "jævla hviting" av noen? Det er ikke noe vanlig skjellsord, akkurat. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 [...]Men dette er MIN mening! Ikke noe vits i å synes jeg er dum, rar og tullete fordi jeg mener det jeg mener... Har du en annen mening, OK jeg bryr meg ikke, for jeg har min mening og ingen har grunnlag til å henge ut meg eller hva jeg mener fordet. Hihi, den kommer du langt med her i livet. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg er enig med alle samtidig! Prøv å vær sur på meg, dere! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Lurer på hvem som har indoktrinert dere med at neger er et rasistisk ord. Helt utrolig. Første gang jeg hørte om det var via media for noen år siden, siden da har jeg bare ledd av det. Husker at det ble fy å kalle Pippis pappa for negerkonge, han skulle kalles sydhavskonge. At det går an... :!: http://www.dagbladet.no/kultur/2006/12/06/485141.html Endret 16. juli 2009 av WarpX Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Er vel egentlig få her som mener at ordet 'neger' må være rasistisk. Det er holdningene deres som er rare, ikke nødvendigvis ordene. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) [...]Men dette er MIN mening! Ikke noe vits i å synes jeg er dum, rar og tullete fordi jeg mener det jeg mener... Har du en annen mening, OK jeg bryr meg ikke, for jeg har min mening og ingen har grunnlag til å henge ut meg eller hva jeg mener fordet. Hihi, den kommer du langt med her i livet. Unnskyld meg, men hva mener du? Fordi jeg mener at folk kan ha forskjellige meninger, betyr ikke at folk kan se ned på andre og dems meninger! Det er det jeg mener her... Og det er vel ganske rett også. Men jeg gidder ikke å diskutere tråden min lenger. Og for å gjøre det klart; jeg er IKKE rasist, har ikke noe mot noen inntil noen irriterer meg. Albaneren gjorde det, og jeg ble irritert på han, forteller det i tråden og nå er det et samtaleemne. Jeg trekker tilbake "sier bare en ting; utlendinger" og "forbanna albaner", så er vi alle glade. Endret 16. juli 2009 av robbern9292 Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Du kan gjerne si både 'utlendinger' og 'forbanna albaner' (kjenner flere forbanna albanere selv!), men det er hvordan det skinner gjennom at dere er ekstremt fiendtlige til "alle" mørkhudede, de sier jo tross alt ting som "jævla hviting"! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hadde reagert likt om det var en norske, Hadde du da skrevet: "Sier bare en ting ... nordmenn"? Neppe. Hvorfor i helvete skulle han det? Er du seriøs eller? Det er innvandrere som er fremmedelementet her, og det er de som lager problemer og annet kvalm. Jeg hater folk som prøver å stempler andre som rasister. -"Den mannen er svart..." -"Rasist!" GTFO Det er noe helt annet å kalle noen pakkiser og tilsvarende. Eksempelet du gir er helt ræva og misvisende kontra det du sa. Pokker, nå rotet jeg til hva du og Robbern skrev, så ikke at det var du som skrev eksempelet. Må jeg bare beklage. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 For for å klare opp for meg selv; ja, jeg kan virke fiendtlig, men tro meg... Jeg er ikke sånn som det ser ut som i det jeg skriver. Jeg er egentlig ganske greit når det gjelder alt mulig og har høy terskel (bryr meg ikke om absolutt alt), men når jeg er litt gretten som jeg var (sittet inne i 1.5 uker og blitt gretten) så blir jeg fort sinna. For all del, gjør ikke meg noe med innbyggere fra andre land, bare man oppfører seg. Det gjelder i og for seg nordmenn og. Jeg er fæl til å sette ting på spissen og uttrykke sinnet jeg har for å bli kvitt det. Det er sånn jeg er. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Kanskje noe med undertrykkelsen av afrikanere og afrikaske land under og koloniseringen, så jeg kan skjønne at man reagerer. Endret 16. juli 2009 av bruno99 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Hele denne diskusjonen er jo bare latterlig i grunn. Det hadde jo vært absolutt det samme om han hadde kalt dem albanerpakk eller bare et pakk. Det ville uansett bare vært en generalisering (ettersom det var ett individ som ikke klarte å oppføre seg, generaliserte han resten av dem i samme gata). Folk må også faen meg lære seg norsk. Et "pakk" kan være hvem som helst. Av den gode norske ordboken betyer et pakk en gjeng med pøbler eller "ramp". Det har da vitterlig ingen verdens ting å si hvor de kommer fra eller hvilken etnisk bakgrunn de har. Om de er albanere, bergensere eller tøser fra bærum har ingenting å si. Et pakk er et pakk. Her ble det referert til et albanerpakk, altså en gruppe mennesker, fra albania, som ikke klarer å oppføre seg etter de norske regler og normer (som han også nevner, iom at han kom "i 100" nedover bakken og var i veien for vanlige trafikkanter). At han var en STØGG albaner er heller ingenting å diskutere, ettersom det er et 100% subjektivt inntrykk. Så, dere kan grine og syte om at folk er rasister eller whatnot. Han spesifiserte kun hvor de var fra. Hadde han kalt dem trøndere ville nok diskusjonen bare vært 1/3 så lang... så vær så snill å legge den idiotiske diskusjonen bak dere. Dere driter dere bare ut. Endret 17. juli 2009 av Feh Lenke til kommentar
co2 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Å kalle noen pakk og noen pakkiser er begreper med vidt forskjellig assosiasjon, at du prøver å generalisere denne bruken gjør at du enkelt å greit driter ut ingen andre enn deg selv. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 At jeg åt mange mint mentos også drakk jeg en cola uten fus >< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg