Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det irriterer meg at brukeren "laffe" begår en hel haug med språkfeil i sin signatur, hvor han forøvrig langer ut mot religioner, "fanboys" og debattanter uten kilder på prent. Skal man kjefte og smelle får man i alle fall gjøre det riktig.

Lenke til kommentar

En som heter Jill skriver på den måten. Hun er å finne på omtrent alle diskusjoner på aftenposten, dagbladet osv. Og så signerer hun alltid med navnet sitt, selv om navnet står helt øverst. Mistenker at hun er lettere tilbakestående

Endret av Jason Something
Lenke til kommentar
Uttrykte meg klossete der ja :blush: Irritasjonen gjelder ikke panteordningen som sådan, og heller ikke dette at automatene registrerer fremmede strekkoder.

Automatene burde imidlertid klare å slippe dem ned i en egen kasse /presse, uten pant, i stedet for å spytte dem ut igjen. Så fikk butikken betalt per kilo levert metall som dekning for utgiftene med håndteringen. Etter hva jeg forstår så blir godkjente bokser også bare flatpressa og smelta om for gjenbruk.

Er selvsagt klar over dette med miljøstasjoner ol. men det hadde gitt en miljøgevinst hvis leveringen ble enklere for mange.

Den der støtter jeg.

Der jeg panter flasker kan jeg også levere svenske. Jeg får ikke betalt for dem, men de blir bare registerert og tatt i mot. De norske får jeg selvssagt betalt for. Akkurat slik det skal være.

Panter på Rema 1000 forresten.

Aha, takk for opplysningen :thumbup: det er altså lokale varianter av automater ute og går mtp. dette også.

Da får jeg ta opp dette med Rimi her og høre om sjefen, han Ivar, kan gjøre noe med sin automat :) Kanskje Rema 1000 kan dokumentere at folk er svært fornøyd med ordningen, noe som evt. styrker omsetningen, og da burde jo interessen være der for Rimi også ;)

Lenke til kommentar

Irriterer meg kraftig over panteautomatene i Stavanger som ikke godtar flasker uten etiketter.

Jeg river kronisk av etikettene på flaskene, klarer ikke ha de på, får noia om jeg ikke fjerner de, før måtte jeg skrape logoen av korken også, men det slipper jeg heldigvis nå.

Det verste er at automatene ser kliss like ute som de vi har i Trøndelag, og de aksepterer flasker uten etiketter.

Lenke til kommentar
Irriterer meg kraftig over panteautomatene i Stavanger som ikke godtar flasker uten etiketter.

Jeg river kronisk av etikettene på flaskene, klarer ikke ha de på, får noia om jeg ikke fjerner de, før måtte jeg skrape logoen av korken også, men det slipper jeg heldigvis nå.

Det verste er at automatene ser kliss like ute som de vi har i Trøndelag, og de aksepterer flasker uten etiketter.

Siden det tydeligvis er ganske stor forskjell lokalt /regionalt på automatene, pluss individuell behandling av tomgodset ;) så kan vi jo prøve å gjøre noe med det.

Jeg prøver og venter svar på denne henvendelsen til Rimi /Ica:

>Hei Rimi, vi har en tråd gående som bl.a. gjelder levering av tomgods /med og uten pant.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13867400

Vi som bor langs svenskegrensa handler ofte bokser med øl eller brus der, og som oftest ikke blir sortert eller tatt med tilbake den lange veien for panting.

Mange kjøper også brett med utenlandske bokser med øl. Ville jo være en fordel om disse bare kunne gå i boksautomaten uten og bli spytta ut igjen pga. fremmede strek-koder?

Det er en bit til miljøstasjon eller Rema 1000 mange steder, og enklere er alltid bedre, som regel også for omsetningen :)

mvh. Xxxx Xxxx /<

http://www.ica.no/FrontServlet?s=kundeserv...undeservice_0_0

Kanskje vi får respons?

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

Det drypper fra en eller annen innretning på badet mitt. Jeg skulle gjerne ringt huseieren, men skjermen på mobilen er knust, og jeg kan ikke nummeret utenat.

Ikke tør jeg begynne å skru på den løse mutteren heller, fordi jeg ikke eier praktisk intelligens. Derfor la jeg en bøtte i dryppebanen etter naboen rett under meg klagde på fuktighet i taket, og nå hører jeg dryppene selv fra stua.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...