Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Synes Radio Norge ikke bare er drit. Ekstremt mye variert og forskjellige musikk, har aldri hørt samme sangen to ganger. Det burde jo være en enkel oppgave, med alle den forskjellige musikken i verden, men stasjoner som Radio 1 og Energy liker jo å spille den samme sangen minst 6 ganger i halvtimen så..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes Radio Norge ikke bare er drit. Ekstremt mye variert og forskjellige musikk, har aldri hørt samme sangen to ganger. Det burde jo være en enkel oppgave, med alle den forskjellige musikken i verden, men stasjoner som Radio 1 og Energy liker jo å spille den samme sangen minst 6 ganger i halvtimen så..

 

På 25 minutter hørte jeg samma sangen 2 ganger!

Lenke til kommentar
Panteordningen i Norge er helt hull-i-hodet!

 

Her i bygda kjøper vi brett med smugla sterk-øl hele tiden, men vi kan ikke levere dem på normal flaskeautomat. Hvorfor tar den ikke unna boksene, slik at de er enklere å levere?

 

Som nå får vi boksene i retur, ergo blir de kasta på søpla som vanlig skrot og husholdningsavfall. Metallet /aluminiumen er det samme uansett hvilket land det kommer fra vel. Hvorfor blir de ikke bare akseptert og pressa på linje med norske bokser, men uten pant?

 

Fordi du ikke har betalt panten i Norge? Strekkodene som er på flasker solgt i Norge er registrerte og gyldige strekkoder. De som kommer fra utlandet har jo ikke Norge oversikt over.

 

Edit: Når man kjøper flasker i Norge betaler jo man pant i tillegg. Dette får man igjen når man panter flaskene.

Uttrykte meg klossete der ja :blush: Irritasjonen gjelder ikke panteordningen som sådan, og heller ikke dette at automatene registrerer fremmede strekkoder.

 

Automatene burde imidlertid klare å slippe dem ned i en egen kasse /presse, uten pant, i stedet for å spytte dem ut igjen. Så fikk butikken betalt per kilo levert metall som dekning for utgiftene med håndteringen. Etter hva jeg forstår så blir godkjente bokser også bare flatpressa og smelta om for gjenbruk.

 

Er selvsagt klar over dette med miljøstasjoner ol. men det hadde gitt en miljøgevinst hvis leveringen ble enklere for mange.

Lenke til kommentar
Synes Radio Norge ikke bare er drit. Ekstremt mye variert og forskjellige musikk, har aldri hørt samme sangen to ganger. Det burde jo være en enkel oppgave, med alle den forskjellige musikken i verden, men stasjoner som Radio 1 og Energy liker jo å spille den samme sangen minst 6 ganger i halvtimen så..

 

Radio 1 er forferdelig... spiller bare de samme 20 sangene om og om igjen. Slutta å høre på det for lengst, var null variasjon :|

Lenke til kommentar
Uttrykte meg klossete der ja :blush: Irritasjonen gjelder ikke panteordningen som sådan, og heller ikke dette at automatene registrerer fremmede strekkoder.

 

Automatene burde imidlertid klare å slippe dem ned i en egen kasse /presse, uten pant, i stedet for å spytte dem ut igjen. Så fikk butikken betalt per kilo levert metall som dekning for utgiftene med håndteringen. Etter hva jeg forstår så blir godkjente bokser også bare flatpressa og smelta om for gjenbruk.

 

Er selvsagt klar over dette med miljøstasjoner ol. men det hadde gitt en miljøgevinst hvis leveringen ble enklere for mange.

Den der støtter jeg.

Lenke til kommentar
Rart, senest igår hørte jeg samme sangen tre ganger.

 

 

Synes Radio Norge ikke bare er drit. Ekstremt mye variert og forskjellige musikk, har aldri hørt samme sangen to ganger. Det burde jo være en enkel oppgave, med alle den forskjellige musikken i verden, men stasjoner som Radio 1 og Energy liker jo å spille den samme sangen minst 6 ganger i halvtimen så..

 

På 25 minutter hørte jeg samma sangen 2 ganger!

Snakker dere om Radio Norge nå?

Lenke til kommentar
Uttrykte meg klossete der ja :blush: Irritasjonen gjelder ikke panteordningen som sådan, og heller ikke dette at automatene registrerer fremmede strekkoder.

 

Automatene burde imidlertid klare å slippe dem ned i en egen kasse /presse, uten pant, i stedet for å spytte dem ut igjen. Så fikk butikken betalt per kilo levert metall som dekning for utgiftene med håndteringen. Etter hva jeg forstår så blir godkjente bokser også bare flatpressa og smelta om for gjenbruk.

 

Er selvsagt klar over dette med miljøstasjoner ol. men det hadde gitt en miljøgevinst hvis leveringen ble enklere for mange.

Den der støtter jeg.

Mange takk :thumbup:

 

Pluss en ting til: At hvis folk som har noen tomme bokser med svenske-øl de vil bli kvitt + norske bokser og panteflasker - de havner gjerne i samme pose... enklere levering er lik mere trafikk som betyr flere kunder, ergo øket omsetning på andre varer.

Lenke til kommentar
Uttrykte meg klossete der ja :blush: Irritasjonen gjelder ikke panteordningen som sådan, og heller ikke dette at automatene registrerer fremmede strekkoder.

 

Automatene burde imidlertid klare å slippe dem ned i en egen kasse /presse, uten pant, i stedet for å spytte dem ut igjen. Så fikk butikken betalt per kilo levert metall som dekning for utgiftene med håndteringen. Etter hva jeg forstår så blir godkjente bokser også bare flatpressa og smelta om for gjenbruk.

 

Er selvsagt klar over dette med miljøstasjoner ol. men det hadde gitt en miljøgevinst hvis leveringen ble enklere for mange.

Den der støtter jeg.

Der jeg panter flasker kan jeg også levere svenske. Jeg får ikke betalt for dem, men de blir bare registerert og tatt i mot. De norske får jeg selvssagt betalt for. Akkurat slik det skal være.

 

Panter på Rema 1000 forresten.

Lenke til kommentar

Hva i innerste helvete (er det lov med banning i denne tråden?) er galt med dagens "ungdom"? Små unger rakende rundt på terrengsykler til over ti tusen og merkeklær kjøpt på den lokale skatebutikken og tror de er kule. Her om dagen fikk jeg kommentarer slengt etter meg av disse små krapylene på sykkel som tydeligvis trodde de var kjempekule. Huffameg, hva har skjedd med disse ungende? Og når jeg var inne på dette med merkeklær.. Hva er poenget? Hva er galt med vanlige klær? Hvis noen vil bruke alt for mye penger pr. plagg skal de jaggu få lov til det, men å la det gå utover andre er jo bare helt sykt. Noen uker tilbake hørte jeg noen kommentere om noen andre "Han der kjøper sikkert boxerne sine hos hennes & mauritz". Ja, det høres helt sykt ut, men det var det de sa. HVA I ALL VERDEN er galt med boxere fra hennes & mauritz, og HVORFOR I HELVETE skal noen ha glede av å se på rævsprekka di og en boxerlogo trykket langt over beltet? DET ER EN GRUNN TIL AT DET FINNES BELTER..

 

Huh, nå tok jeg tre saker på en gang her.. Jaja, godt å få det ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...