Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har 35 timer, en kompis på idrett har 38. Men så skulker han bittelitt da.. :p

Og hvor mange har du hvis du trekker fra ikke-timer som friminutt og spisetime eller hva det kalles?

Nøyaktig like mange. De telles ikke med i det regnskapet. (Mine gjør hvertfall ikke det) Men så skal det sies at "1 time" er 45min, men (med forbehold om at folk har forskjellige jobber med forskjellig intensivitet) er vel en arbeidstime på skolen en del hardere for huet enn det en gjennomsnittlig kontortime er?

 

Sies ikke sisses -.-

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Jeg mente at Oslo har blitt en by full av opptøyer og folk som bare er ute etter bråk osv...de demonstrere ikke. Jeg har ingen fordommer mot noen Bob, men Midtøsten er ekstremt gode på slik gatevold og demonstrering som ender i arrestering, møte med tåregass og batonger samt en håndhilsen på vannkanonen

Lenke til kommentar
Jeg mente at Oslo har blitt en by full av opptøyer og folk som bare er ute etter bråk osv...de demonstrere ikke. Jeg har ingen fordommer mot noen Bob, men Midtøsten er ekstremt gode på slik gatevold og demonstrering som ender i arrestering, møte med tåregass og batonger samt en håndhilsen på vannkanonen

 

Eg meinte ikkje å sikte personleg til deg CP, eg satt å tenkte på det da eg så avisen. :wee:

Lenke til kommentar

Herregud, sier jeg bare:/

Vel stiller meg nøytal i denne situasjonen. Mediabildet tar fokus på den aktuelle hendelsen men ikke selve situasjonen.

 

 

Situasjonen? Hva er det å ta fokus på der da? Det hadde vært bråk på t-banen, greit nok. Det står ikke noe om noen var væpnet eller noen ble truet eller sånn. Men, de går likevel så drastisk til verks at de setter flere væpnede politi opp på neste stasjon. Hvorpå de drar ut den ene personen, legger han i bakken, og skyter han i ryggen. Kanskje han provoserte, men tilskuerne sier at han ba for livet sitt. Den politimannen som skjøt burde miste jobben sin, og bli siktet for drap/uaktsomt drap. Vil veldig gjerne vite hva forklaringen hans i retten blir...

 

En 100% arbeidsuke er på 37, timer. En typisk skoleuke er på 30-32 timer.

 

Ikke tro at det er enklere å jobbe, for når jeg kommer hjem fra jobb venter min jobb nummer 2. Nemlig matlaging og husarbeide. Og når alle dere skolegutter blir voksne og får barn, da kan jeg love dere at dere vil synes tiden på vgs med litt lekser og noen prøver her og der var rene ferien ;)

Er det fornuftig at tenåringer skal måtte jobbe mer enn voksne da?

 

Dette handler om å slippe å stå opp unaturlig tidlig for å gå på skolen når skoledagen kunne vært effektivisert og lagt opp slik den passer bedre med resten av samfunnet. Tenåringer trenger ca. 9 timer søvn hver natt, og når de fleste skoler starter 08:15-08:30 gjør det at til og med folk som bor nærme skolen må stå opp 7, altså legge seg før 22 for å få den søvnen de trenger..

 

Og til dere som klager over at skoledagen er lang: At dere trenger 9 timer søvn om natten er bullshit. Det er det (nesten) ingen som gjør likevel. Og leksene tar ikke 2 timer. Jeg brukte kanskje 2 timer hvis jeg hadde masse lekser en dag. et tips kan være å gjøre unna mesteparten av leksene på mandag. Selv jeg som var et såkalt "skolelys" hadde masse fritid da jeg gikk på skole. Untatt i veldig hektiske perioder.

 

Og ungdommen skal ikke nødvendigvis jobbe mer enn voksne, men ingen har vondt av å jobbe. Jeg har vært i fast arbeid siden jeg var 14 år.

 

Bare vent til dere får dere en jobb som tvinger dere opp rundt 06.00, hvor du ikke er hjemme før en gang mellom 15:30 og 18.30 Da kan dere heller komme og klage :)

Lenke til kommentar

http://www.forskning.no/Artikler/2006/april/1144423359.34

 

Mener du fortsatt at vi ikke trenger rundt 9 timer søvn? Og du er jo faen ikke malen på hvor lang tid man bruker på lekser når man går på skolen. Det varier enormt fra person til person hvor mye man må jobbe med skolesaker for å forstå det og det varier også veldig på hvilken skole man går på. Enkelte lærere gir ikke klassen min lekser i det hele tatt, mens andre gir masse lekser. Jeg blir faktisk jævla irritert når du buser inn i diskusjonen og sier at leksene ikke tar 2 timer. Og fordi at du har valgt å være i fast jobb siden du var 14 betyr det ikke at alle andre vil prioritere det å jobbe i denne alderen. Og når det handler om jobber står man mer fritt, mange jobber opperer med flexi-tid.

Bare vent til dere får dere en jobb som tvinger dere opp rundt 06.00, hvor du ikke er hjemme før en gang mellom 15:30 og 18.30 Da kan dere heller komme og klage

Jeg må opp klokka 06:30 og er hjemme klokka 16:00, så da har jeg vel også retten til å klage.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...