Tharos. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor La meg late som om jeg for et øyeblikk er værmannen i himmelen. Omtrent rundt månedsskiftet oktober/november driter jeg snø sammenhengende i rundt to uker. "Værsågooood, mennesker, nå blir det julestemning tenker jeg!" Trær knekker over strømledninger, alle som ikke er ute og måker snø fra første minutt kan lik så godt bestille sesongkort på sydenflyene, eller enklest av alt, bygge seg selv inn i en snømann og fryse ihjel først som sist. (Med stil.) MEN, mindre enn en uke før jul pisser jeg på med litt regnvær, slik at snøen blir stygg og hard, trærne får tilbake sin triste høstform, i stedet for fin julekappe av snø. Julestemning be gone!! Over til nåtid, og jeg, som den allmektige værmannen jeg er, ombestemmer meg faen meg atter en jævla gang. "Det er fremdeles vintermåned folkens, here comes the snow!" Denne gang overgår jeg meg selv til gangs. Snømaskinene jobber overtid, og det dumpes ned 2 meter snø på mindre enn to uker. Brøytekantene truer med kollaps, og hverken fotgjenger, bil eller buss kan føle seg trygge. Så kommer den store tvisten i historien: Etter nevnte to meter med snø går jeg bare rett over til REGN IGJEN! Og siden det nå ligger bortimot 15 tonn snø på hustaket, klar til å bli forvandlet til 30 tonn ved regnfall, må vi bare bite i det sure eplet som det nesten ikke er noe igjen av, og måke det helvetes hustaket. I tillegg er veiene nå blitt en slags hvitgrå sump som suger bilen ned, til side og noen ganger noe som kjennes ut som oppover. Om ansvarlig for væravdelingen i himmelen hører meg nå: Jeg kommer for deg. Du ler sikkert stille i din store myndighet og autoritet eller hva jeg skal kalle det. Du tror du er trygg. Men mitt sinn er nå innstilt på drap. Jeg forestiller meg deg med skjegg, og du er antaglivis gammel, og jeg håper på begge deler. Skjegget ditt skal jeg dra med meg og stappe det ned i en bøtte med vann som så skal fryse til is. Bøtta knuser jeg, og hva skuer mine uskyldige blå? Jeg har i tillegg fryst inn en kjetting under. Og den skal jeg trekke i og leke meg en stund, før jeg drar i av all kraft så trynet ditt med innfryst skjegg knuses i den jævla værmaskinen din. Så skal jeg mate deg og det jævla skjegget ditt inn i den, slik at det snør kroppsdeler og regner blod. Lek med apparatet ditt så lenge du kan. You're on my shitlist. hahaha, det der hørtes ut som en perfekt beskrivelse av Trondheim for tiden, gjettet jeg riktig? Det er dessverre veldig riktig. Eller nesten. Jeg bor en lillefingertykkelse (på kartet) utenfor, og en god del høyere, så vi har sikkert fått noen penislengder mer snø. Hadde jeg gått opp på plena og sunket helt ned til gresset tror jeg faktisk hodet mitt hadde forsvunnet under. Og jeg kan legge til at jeg i tillegg prøver å flytte midt under alt dette faenskapet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Skulle ikke nølt å gå på fritid-skole om det var noe jeg var interessert i. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det kommer helt ann på hvilkrn linje man går på da Hva da? Dette: En 100% arbeidsuke er på 37, timer. En typisk skoleuke er på 30-32 timer. Ikke tro at det er enklere å jobbe, for når jeg kommer hjem fra jobb venter min jobb nummer 2. Nemlig matlaging og husarbeide. Og når alle dere skolegutter blir voksne og får barn, da kan jeg love dere at dere vil synes tiden på vgs med litt lekser og noen prøver her og der var rene ferien Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 En 100% arbeidsuke er på 37, timer. En typisk skoleuke er på 30-32 timer. Ikke tro at det er enklere å jobbe, for når jeg kommer hjem fra jobb venter min jobb nummer 2. Nemlig matlaging og husarbeide. Og når alle dere skolegutter blir voksne og får barn, da kan jeg love dere at dere vil synes tiden på vgs med litt lekser og noen prøver her og der var rene ferien 35 timer + lekser. Jeg bor på hybel for å sleppe å reise hjemmeifra 06.20, så må lage mat og alt annet. Ser ikke helt forskjellen, annet enn at jeg forhåpentligvis får en jobb jeg vil like, og betalt. Altså mye bedre. Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 En 100% arbeidsuke er på 37, timer. En typisk skoleuke er på 30-32 timer. Ikke tro at det er enklere å jobbe, for når jeg kommer hjem fra jobb venter min jobb nummer 2. Nemlig matlaging og husarbeide. Og når alle dere skolegutter blir voksne og får barn, da kan jeg love dere at dere vil synes tiden på vgs med litt lekser og noen prøver her og der var rene ferien Er det fornuftig at tenåringer skal måtte jobbe mer enn voksne da? Dette handler om å slippe å stå opp unaturlig tidlig for å gå på skolen når skoledagen kunne vært effektivisert og lagt opp slik den passer bedre med resten av samfunnet. Tenåringer trenger ca. 9 timer søvn hver natt, og når de fleste skoler starter 08:15-08:30 gjør det at til og med folk som bor nærme skolen må stå opp 7, altså legge seg før 22 for å få den søvnen de trenger.. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Nå gikk jeg ut med toppkarakterer da. Da bruker man ikke "litt tid på lekser og noen prøver". Selv om jeg er fulltidsstudent med deltidsjobb nå, syntes jeg allmenn var mer stress enn der jeg er nå. Men det er vel forskjell fra vgs linje og hvor mye man gidder å jobbe. Matlaging og husarbeid har jeg alltid gjort. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 man får lekser i arbeidslivet også, riktig nok en annen form for lekser selvsagt. Hvilken form da? Kjeft fra overordnede Det er derfor det er så fint å VÆRE den overordnede. Noe å jobbe mot? Godt poeng, men man bør ikke behandle de under en som dritt. Det kan betale seg nok senere. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Penge knipe, hater det, moren min får ikke fiksa bilen nå og jeg har ikke nok penger selv for å kunne hjelpe henne... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 man får lekser i arbeidslivet også, riktig nok en annen form for lekser selvsagt. Hvilken form da? Kjeft fra overordnede Det er derfor det er så fint å VÆRE den overordnede. Noe å jobbe mot? Godt poeng, men man bør ikke behandle de under en som dritt. Det kan betale seg nok senere. Selvfølgelig kan man ikke det. Det viktigste man har er menneskene som jobber under en. Derfor bør man også alltid ansette mennesker som er flinkere enn en selv. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 En 100% arbeidsuke er på 37, timer. En typisk skoleuke er på 30-32 timer. Ikke tro at det er enklere å jobbe, for når jeg kommer hjem fra jobb venter min jobb nummer 2. Nemlig matlaging og husarbeide. Og når alle dere skolegutter blir voksne og får barn, da kan jeg love dere at dere vil synes tiden på vgs med litt lekser og noen prøver her og der var rene ferien Jeg har 35 timer, en kompis på idrett har 38. Men så skulker han bittelitt da.. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor man får lekser i arbeidslivet også, riktig nok en annen form for lekser selvsagt. Hvilken form da? Kjeft fra overordnede Det er derfor det er så fint å VÆRE den overordnede. Noe å jobbe mot? Godt poeng, men man bør ikke behandle de under en som dritt. Det kan betale seg nok senere. Selvfølgelig kan man ikke det. Det viktigste man har er menneskene som jobber under en. Derfor bør man også alltid ansette mennesker som er flinkere enn en selv. Gjerne også mennesker en vet ønsker å oppnå noe, slike forlater gjerne ikke posten sin uten en ryddig pult. Endret 8. januar 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg har 40 timers arbeidsuke. Så blir det, som LC skriver, jobb nummer 2 når man kommer hjem. Lessing av ved, isolering av hus, kontorarbeid. Men det er egentlig veldig fint å bruke tiden sin på noe, da blir helgene ekstra fine. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Og når alle dere skolegutter blir voksne og får barn, da kan jeg love dere at dere vil synes tiden på vgs med litt lekser og noen prøver her og der var rene ferien Hvis man får drømmejobben og trives i jobben tror jeg det er bedre enn skolen. Kan nemlig ikke fordra skolen :/ Endret 8. januar 2009 av bruno99 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg har 35 timer, en kompis på idrett har 38. Men så skulker han bittelitt da.. Og hvor mange har du hvis du trekker fra ikke-timer som friminutt og spisetime eller hva det kalles? Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Dagene føles lengre på skolen en dem gjør på jobb. Du er jo som regel aktiv i en jobb som kan føles at dagene flyr, mens på skolen sitter man dønn stille på en stol. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Facebook Upload vinduet som absolutt må ligge øverst over nettleseren. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg har 35 timer, en kompis på idrett har 38. Men så skulker han bittelitt da.. Og hvor mange har du hvis du trekker fra ikke-timer som friminutt og spisetime eller hva det kalles? Har trukket fra allerede. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har trukket fra allerede. Du har trukket fra? Så kompisen din har godt over 40 timer i uka. Nei. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har trukket fra allerede. Så han begynner før 8 og slutter etter 4 veldig mange dager i uka? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg