Sewero Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 I want socket A motherboard now Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 I want socket A motherboard now Da er vi to. Har 4 stk Socket A CPU, men ingen HK. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Bare å sende til meg vis du ikke har bruk for Jeg ordner meg ett par Socket A hk'er nå, fant ut at jeg har ett fra før xP Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det er jeg enig i. Men spesielt på barne og ungdomskolenivå så har det vært i det siste mange nedlegginger og sammenslåinger av skoler ute i distriktene, for å spare penger. Ingen kan som foreldre eller privatpersoner si at det er forsvarlig for barn i den alderen å måtte ta bussen flere timer fram og tilbake hver dag. Slik at de gjerne må opp klokken fem og er hjemme klokken seks hver dag. Det er en lang dag for barn som skal hjem for å gjøre lekser. Dagen er jo over da. Ute i distriktet er jo det jeg sikter til som "Huttitu" :!: Og når man bor slik til at man må reise i timesvis hver dag for å komme til barne eller ungdomskolen - da bor man virkelig i grisegrendte strøk De som bor ute i distriktet og har lang vei til ungdomskolen, får som regel enda lengre vei når de skal til videregående. Selv hadde jeg en halvtime med buss til og fra skolen på vgs(dvs 15 min med bil..) Bussturen kunne jeg bruke til å lese lekser eller andre bøker , så det var ikke noe problem. På bussen til skolen om morgenen brukte jeg å lese på prøve dersom vi skulle ha prøve den dagen . Skal de som bor i distrikte og jobber langt unna slik at de må pendle langt hver dag få 100% lønn for å jobbe korte dager da, bare fordi de bor ett stykke unna? Dagens elever trenger iallefall ikke kortere dager. Skulle de fått kortere dager, burde de fått obligatorisk skole på lørdager også, for å kompensere Har jo bare kvarteret kortere skoledag enn en vanlig arbeidsdag pluss hauger på huger med lekser og prøver og annen jævelskap Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 man får lekser i arbeidslivet også, riktig nok en annen form for lekser selvsagt. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor La meg late som om jeg for et øyeblikk er værmannen i himmelen. Omtrent rundt månedsskiftet oktober/november driter jeg snø sammenhengende i rundt to uker. "Værsågooood, mennesker, nå blir det julestemning tenker jeg!" Trær knekker over strømledninger, alle som ikke er ute og måker snø fra første minutt kan lik så godt bestille sesongkort på sydenflyene, eller enklest av alt, bygge seg selv inn i en snømann og fryse ihjel først som sist. (Med stil.) MEN, mindre enn en uke før jul pisser jeg på med litt regnvær, slik at snøen blir stygg og hard, trærne får tilbake sin triste høstform, i stedet for fin julekappe av snø. Julestemning be gone!! Over til nåtid, og jeg, som den allmektige værmannen jeg er, ombestemmer meg faen meg atter en jævla gang. "Det er fremdeles vintermåned folkens, here comes the snow!" Denne gang overgår jeg meg selv til gangs. Snømaskinene jobber overtid, og det dumpes ned 2 meter snø på mindre enn to uker. Brøytekantene truer med kollaps, og hverken fotgjenger, bil eller buss kan føle seg trygge. Så kommer den store tvisten i historien: Etter nevnte to meter med snø går jeg bare rett over til REGN IGJEN! Og siden det nå ligger bortimot 15 tonn snø på hustaket, klar til å bli forvandlet til 30 tonn ved regnfall, må vi bare bite i det sure eplet som det nesten ikke er noe igjen av, og måke det helvetes hustaket. I tillegg er veiene nå blitt en slags hvitgrå sump som suger bilen ned, til side og noen ganger noe som kjennes ut som oppover. Om ansvarlig for væravdelingen i himmelen hører meg nå: Jeg kommer for deg. Du ler sikkert stille i din store myndighet og autoritet eller hva jeg skal kalle det. Du tror du er trygg. Men mitt sinn er nå innstilt på drap. Jeg forestiller meg deg med skjegg, og du er antaglivis gammel, og jeg håper på begge deler. Skjegget ditt skal jeg dra med meg og stappe det ned i en bøtte med vann som så skal fryse til is. Bøtta knuser jeg, og hva skuer mine uskyldige blå? Jeg har i tillegg fryst inn en kjetting under. Og den skal jeg trekke i og leke meg en stund, før jeg drar i av all kraft så trynet ditt med innfryst skjegg knuses i den jævla værmaskinen din. Så skal jeg mate deg og det jævla skjegget ditt inn i den, slik at det snør kroppsdeler og regner blod. Lek med apparatet ditt så lenge du kan. You're on my shitlist. hahaha, det der hørtes ut som en perfekt beskrivelse av Trondheim for tiden, gjettet jeg riktig? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 GUTTER!!! Brenn Kva har eg gjort? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Fagskriving ... Nok en gang tvinger skolen meg til å skrive 3000 ord om noe jeg pleier å skrive 2 sider om. Utvanning all the way! "Forberede-seg-til-universitetet"-piss Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 man får lekser i arbeidslivet også, riktig nok en annen form for lekser selvsagt. Hvilken form da? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 man får lekser i arbeidslivet også, riktig nok en annen form for lekser selvsagt. Hvilken form da? kommer ann på hva din stilling er. eksempelvis akvokat, da hender det at du må sitte litt på kveldstid med papirene oppe og arbeide litt utenfor kontortid. noen jobber kan man komme hjem uten å behøve å gjøre en dritt,men andre blir mer eller mindre nødt til å strekke arbeidstiden og bringe noe av arbeidet hjem. man skal ihvertfall ikke tro at så fort utdanningen er unnagjort så finnes det ikke lekser igjen. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 man får lekser i arbeidslivet også, riktig nok en annen form for lekser selvsagt. Hvilken form da? Kjeft fra overordnede Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Kukene som fløy rundt i oslo irriterer meg veldig. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 man får lekser i arbeidslivet også, riktig nok en annen form for lekser selvsagt. Hvilken form da? Kjeft fra overordnede Det er derfor det er så fint å VÆRE den overordnede. Noe å jobbe mot? Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 man får lekser i arbeidslivet også, riktig nok en annen form for lekser selvsagt. Hvilken form da? kommer ann på hva din stilling er. eksempelvis akvokat, da hender det at du må sitte litt på kveldstid med papirene oppe og arbeide litt utenfor kontortid. noen jobber kan man komme hjem uten å behøve å gjøre en dritt,men andre blir mer eller mindre nødt til å strekke arbeidstiden og bringe noe av arbeidet hjem. man skal ihvertfall ikke tro at så fort utdanningen er unnagjort så finnes det ikke lekser igjen. Til gjengjeld får man en del mer betalt enn i 'ikke-lekse-jobbene'. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 En 100% arbeidsuke er på 37, timer. En typisk skoleuke er på 30-32 timer. Ikke tro at det er enklere å jobbe, for når jeg kommer hjem fra jobb venter min jobb nummer 2. Nemlig matlaging og husarbeide. Og når alle dere skolegutter blir voksne og får barn, da kan jeg love dere at dere vil synes tiden på vgs med litt lekser og noen prøver her og der var rene ferien Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jobb = penger Skole = tja, "kunnskap" Jeg ville ihvertfall valgt penger. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Det kommer helt ann på hvilken linje man går på da Endret 8. januar 2009 av Sindre :) Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det kommer helt ann på hvilkrn linje man går på da Hva da? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Da jeg gikk på skolen hadde jeg jobb i tillegg. Samt at jeg hjalp en del til hjemme da begge mine foreldre gikk på skole i tillegg. Og jeg må virkelig få si at jeg syns det er mindre jobb å bo hjemmefra og jobbe ni timer dagen seks dager i uka, enn jeg hadde størstedelen av vgs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg