Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

At ikke pinneraketter er lovlige lenger :(

Litt enig i det. Stod ved en bod som solgte fyrverkeri i dag, og det kriblet ikke like mye i lighteren når jeg så kun trekasser, kubber, osv. En feit Satan av en atombombe med et grantre som styrepinne derimot, da snakker vi kribling og enda mer.

Men jeg sparer da i alle fall litt penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, men det skjer som oftest midt i sentrum og på åpne store plasser der det er mange folk. Hadde man bare satt forbud på slike steder så..

I bl. a Oslo er det jo totalforbud mot fyrverkeri innenfor "sone 2"..

Det er ikke bare der. Grandtanta mi fikk en pinne-rakket inn i jakkermet et en gang før jeg ble født og hun fikk store brennmerker på den ene siden av magen og under armen ;) Det skjedde lenger ute på landsbygda, på et tettsted.

Lenke til kommentar
Jo, men det skjer som oftest midt i sentrum og på åpne store plasser der det er mange folk. Hadde man bare satt forbud på slike steder så..

I bl. a Oslo er det jo totalforbud mot fyrverkeri innenfor "sone 2"..

Det er ikke bare der. Grandtanta mi fikk en pinne-rakket inn i jakkermet et en gang før jeg ble født og hun fikk store brennmerker på den ene siden av magen og under armen ;) Det skjedde lenger ute på landsbygda, på et tettsted.

Selv om det selvsagt kan og skjer andre steder også :)

Endret av W202
Lenke til kommentar

jeg er enig med han øyelegen på dagsnytt som sa at selv om pinnerakettene er vekk så vil ikke uhellene bli færre av den grunn. det er uvettig bruk som fører til uhellene.

neste steg kan være totalforbud mot privateid og privat bruk av fyrverkeri,men da hadde jeg klikka. en nyttårsfeiring uten fyrverkeri er ikke det samme.

Lenke til kommentar

Hvem er det egentlig som orker å sende opp penger i lufta??? :roll:

Hva med å se på naboen sine istedet? Akkurat det samme, bare at naboen tenner lunta.

Er disse fluene også forbudt?

Det er det eneste jeg kan vurdere å kaste bort en femtilapp på :!:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Resultatet av at samfunnet blir påvirket og styrt av kvinnfolk. Før i tida var det ikke slike pyse-tilstander.

Hvem er det egentlig som orker å sende opp penger i lufta??? :roll:

Penger er også luft, så de sendes jo bare tilbake der de kom fra :p

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Å dem får du jo overalt ;)

Moro dem man fikk, eller fortsatt får, på Europris hvor det var sånne pakker hvor du fyrte av 12 sånne bakkespinnere på en gang..

Feilprisa var dem og. Så det ble 1kr for 12 pakker med 12 spinnere i, demontere litt og du har 144 spinnere til 1kr :D Da var det bare å hamstre inn. Har fortsatt en og en halv pakke igjen, selv om det ver 2 år siden jeg kjøpte dem :p

Men du hadde også dem spinnerne, bare med vinger.. Så når de snurra tok dem av og gikk nesten 10m opp i lufta. Dem var festlige :D

Irriterer meg at jeg fikk lyst til å kjøpe enda mer fyrverkeri nå. Da går det bare enda mer penger, og jeg som nettopp har kjøpt meg nye høyttalere :(

Endret av W202
Lenke til kommentar
Å dem får du jo overalt ;)

Moro dem man fikk, eller fortsatt får, på Europris hvor det var sånne pakker hvor du fyrte av 12 sånne bakkespinnere på en gang..

Feilprisa var dem og. Så det ble 1kr for 12 pakker med 12 spinnere i, demontere litt og du har 144 spinnere til 1kr :D Da var det bare å hamstre inn. Har fortsatt en og en halv pakke igjen, selv om det ver 2 år siden jeg kjøpte dem :p

Men du hadde også dem spinnerne, bare med vinger.. Så når de snurra tok dem av og gikk nesten 10m opp i lufta. Dem var festlige :D

Irriterer meg at jeg fikk lyst til å kjøpe enda mer fyrverkeri nå. Da går det bare enda mer penger, og jeg som nettopp har kjøpt meg nye høyttalere :(

Jeg kjøpte noen slike for noen år siden, en hel eske. Ble vel oppimot 1000 stk når jeg demonterer. Og jeg betalte 6kr elns:P Hun bak kassen var tydeligvis ikke helt med :p

Lenke til kommentar
hehe, jeg syns det er bra jeg ;)

Har du ikke sett bilder av de som får en flygende pinne rett i øyet? Eller de husene som brenner opp pga de?

Har du sett bilder av de som har stått for nærme de batteriene de mener er trygge? Eller av de som har blitt skutt fordi et batteri har tippet over? Eller av de som har vært i nærheten når et batteri har vært defekt og fungert som en bombe?

Lenke til kommentar
Har du sett bilder av de som har stått for nærme de batteriene de mener er trygge? Eller av de som har blitt skutt fordi et batteri har tippet over? Eller av de som har vært i nærheten når et batteri har vært defekt og fungert som en bombe?

Du sier det vel for så vidt selv, "stått for nærme" - følg sikkerhetsinstruksjonen, så skal det nok gå bra.

Om batterier som tipper over; batterier skal stå på et vannrett, stødig underlag, tror dette står på de aller fleste pakninger, det er uansett helt normalt folkevett.

Batterier som eksploderer er vel værre, men jeg er rimelig sikker på at alle de fulle ungdommene som har skutt raketter på hverandre eller hus o.l. veier opp for de få tilfellene hvor batterier er defekte og skader personer og/eller hus.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...