Sendell Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Har en ATX strømforsyning, som for øvrg fulgte med et Aopen HQ-45 kabinett, jeg nå feilsøker. Hadde tenkt å måle spenningen på de forskjellige lederene for å sjekke om de ikke ligger for lavt. (Opprinnelig er mitt problem at PC'en rett og slett ikke starter... Har feilsøkt HK og CPU uten feil...) Problemet er et man ikke kan måle noen ting som helst når det ikke er mulig å starte PSU'et uten en HK-start. Finnes det noen måte å starte opp ATX-strømforsyninger uten "powerknappen" på forsiden av den trasige grå kassen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hvis HK ikke er tilkoblet trenger du en dummy load. Se på Microplex, Kabler, Strøm, strømforsyningstester. De har også en god artikkel under Strømforsyninger. Lenke til kommentar
sof Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 kortslutt Power Switch pin'ene på HK'et med en binders e.l. (Skal bare berøre såvidt, så starter maskina, holder du bindersen der, vil den slå seg av igjen) NB! Dette gjør du på eget ansvar!!!! sof Lenke til kommentar
xpert Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Spenningene kan være ok uten belastning, men ved belastning synke så mye at maskinen ikke starter. En 12v lyspære og ledningstump er alt som skal til for å starte poweret, tror jeg. Sikkert noen her som vet hvordan dette skal kobles. Lenke til kommentar
zacon Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Kortslutt den grønne ledningen med en av de svarte. Lenke til kommentar
Sendell Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Takk for raske svar! Fikk startet strømforsyningen og målt det jeg skulle. Desverre (??) var alt i sin skjønneste orden. Da MÅ det være HK som er gåent... Forresten, man må kortslutte den grønne (PSU on) og den sorte (jord) lederen, ikke nok å gi den et støt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå