Gå til innhold

Aller mest stillegående hardisk

DXT

Anbefalte innlegg

Hei

pappa trenger nå ny hardisk ettersom hans wd 4gb disk nå begynner å ta kvelden.

derfor trenger han en ny hardisk, så billig som mulig og den aller mest stillegåendes disken :smile:

Så, hva er den aller mest stillegående 20 gb disken på markedet i dag?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-07 18:48, skrev DXT:

Så, hva er den aller mest stillegående 20 gb disken på markedet i dag?

Det er ikke veldig økonomisk å kjøpe 20 gb disker, det blir veldig dyrt pr. gb. Sjekk ut 40 eller 60, husk at man får 80 gb disker ned til ca.800 kroner for tiden!

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du går inn på HD produsentene sine hjemmesider. Under specs(datasheet) er det som regel oppgitt noe om "acoustic"(i Bel) til HD, du vil fort finne ut at 5400 diskene til f.eks maxtor ikke er spesielt lydløse i forhold til 7200.

sjekk ut linken under, jeg samlet litt info på diverse HDer. Mindre HDer av samme serie er genrelt mer stille. Det du risikerer er at 20GB HDer generelt sett er av gammel og bråket årgang.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=57879&forum=62

Lenke til kommentar

En av de beste artiklene for HD testing jeg har sett! Dog er alle diskene testet mens de er aktive(søk/skrive/lese). IBMen har hvertfall mulighet for å sette ned ytelsen noe til fordel for nettopp denne type støy, man hører nesten ikke forskjell mellom idle og aktiv. Tipper de andre HDene også har liknende muligheter.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er for det første dypt uenig i at WD7200 disker ikke støyer!

Tror Samsung har noen stillegående disker. Se etter spesifikasjoner på støy.

Ellers skal Seagate U6 5400rpm være svært stillegående.

Dersom det er en fordel med litt mer ytelse er Seagate Barracuda IV 7200rpm et bra og ikke alt for bråkete alternativ.

Lenke til kommentar

Sats på seagate barracuda i stedet fro samsung. Jeg har erfaring med begge og samsungen bråker mer og mer jo mer den brukes. Det er kulelagret som begynner å bli slitt.

Sats heller på noe med FDB-lager. De støyer mye mindre. Vet ikke om seagate U6 har FDB, så det kan jo hende de bråker mer etterhvert de også. Sats på seagate barracuda IV. 20 og 40GB-utgavene skal ha en plate og være litt mer stillegående enn 60 og 60GB utgavene som har to plater.

I følge prisguiden koster seagate barracuda IV:

20GB 660kr

40GB 695kr

60GB 846kr

80GB 990kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...