DXT Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Hei pappa trenger nå ny hardisk ettersom hans wd 4gb disk nå begynner å ta kvelden. derfor trenger han en ny hardisk, så billig som mulig og den aller mest stillegåendes disken :smile: Så, hva er den aller mest stillegående 20 gb disken på markedet i dag? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Så å si alle 5400rpm diskene er stille, Uansett størrelse og merke Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 18:48, skrev DXT:Så, hva er den aller mest stillegående 20 gb disken på markedet i dag? Det er ikke veldig økonomisk å kjøpe 20 gb disker, det blir veldig dyrt pr. gb. Sjekk ut 40 eller 60, husk at man får 80 gb disker ned til ca.800 kroner for tiden! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg foreslår at du går inn på HD produsentene sine hjemmesider. Under specs(datasheet) er det som regel oppgitt noe om "acoustic"(i Bel) til HD, du vil fort finne ut at 5400 diskene til f.eks maxtor ikke er spesielt lydløse i forhold til 7200. sjekk ut linken under, jeg samlet litt info på diverse HDer. Mindre HDer av samme serie er genrelt mer stille. Det du risikerer er at 20GB HDer generelt sett er av gammel og bråket årgang. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=57879&forum=62 Lenke til kommentar
durabit Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Ta en kikk på Samsung sine 5400 disker. De har fått god kritikk for å støye lite. Selges av bl.a. PsData. Test: http://www.gideontech.com/reviews/samsung8...0/index03.shtml Lenke til kommentar
durabit Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Du kan finne en fin artikkel her som tar for seg støy fra en rekke harddisker. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 En av de beste artiklene for HD testing jeg har sett! Dog er alle diskene testet mens de er aktive(søk/skrive/lese). IBMen har hvertfall mulighet for å sette ned ytelsen noe til fordel for nettopp denne type støy, man hører nesten ikke forskjell mellom idle og aktiv. Tipper de andre HDene også har liknende muligheter. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Seagate Barracuda er så stille at jeg ikke hører at den leser/skriver. SVÆRT fonøyd!!! Anbefales!!! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Seagate Barracuda er så stille at jeg ikke hører at den leser/skriver. SVÆRT fonøyd!!! Anbefales!!! Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Må si meg enig med han som nevnte Samsung 5400 disker. De er etter min oppfatning veldig stille. WD sine 7200 bråker heller ikke mye, knapt hørbar. Lenke til kommentar
Slk Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 riktig som JEG76 never trenger du en stillegående disk kjøp Seagate og kjøp 7200rpm ingen vits å kjøpe trege disker [ Denne Melding var redigert av: Slk på 2002-10-08 11:38 ] Lenke til kommentar
Cueball Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hei! Jeg er for det første dypt uenig i at WD7200 disker ikke støyer! Tror Samsung har noen stillegående disker. Se etter spesifikasjoner på støy. Ellers skal Seagate U6 5400rpm være svært stillegående. Dersom det er en fordel med litt mer ytelse er Seagate Barracuda IV 7200rpm et bra og ikke alt for bråkete alternativ. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 wd-disker er et ******* på hjul når det kommer til støy.. makan til høyfrekvent hvining skal man lete lenge etter. seagate barracuda er bra saker. 80gb for under en tusing.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Sats på seagate barracuda i stedet fro samsung. Jeg har erfaring med begge og samsungen bråker mer og mer jo mer den brukes. Det er kulelagret som begynner å bli slitt. Sats heller på noe med FDB-lager. De støyer mye mindre. Vet ikke om seagate U6 har FDB, så det kan jo hende de bråker mer etterhvert de også. Sats på seagate barracuda IV. 20 og 40GB-utgavene skal ha en plate og være litt mer stillegående enn 60 og 60GB utgavene som har to plater. I følge prisguiden koster seagate barracuda IV: 20GB 660kr 40GB 695kr 60GB 846kr 80GB 990kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå