Gå til innhold

Bra kort til HDTV bruk..

sosyv

Anbefalte innlegg

Hallo,

skal ha et nytt skjermkort til en stuepc - ikke fullblods htpc - men den står i stua og blir brukt til film på en 24 tommer Dell. Kortet må være stillegående og takle 1920*1080 HD signal. Skal ikke spilles på kun film og kontorbruk.

Håper noen har noen gode tips og komme med:)

Holdt på å glemme, Pci-ekspress er sokkelen.

Mvh

Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå mener jeg å huske å ha lest at ATI X1300 slår nVIDIA 6600GT når det gjelder HDTV bruk, dette kommer av den seneste driver oppdatering til ATi.

Nå husker jeg ikke helt hvor jeg leste dette, men generelt sett var ATi bedre enn nVIDIA på akkurat dette punktet. Videre finnes det ATi X1300 med en relativt lett og fin passiv kjølerløsning. Steget opp til ATi X1600 er vel egentlig heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Nå mener jeg å huske å ha lest at ATI X1300 slår nVIDIA 6600GT når det gjelder HDTV bruk, dette kommer av den seneste driver oppdatering til ATi.

6166294[/snapback]

Du er nok ikke helt oppdatert her nei!

nVidia lanserte en driver med støtte for hardware HDTV dekoding i begynnelsen av mars. Så for avspilling av video så er nVidia et like godt valg som ATI.

Vil anbefale 7600GS. Det er pasivt kjølt, og gir ytelse bedre enn x1600xt.

Lenke til kommentar

gå for X1800 koster runt 2500kr nå

eller X1600 koster runt 1500kr ;)

ATI har enkel oppsett for HDTVer i Catalyst Control Center! :)

AVIVO til ATI gir best bilde

det har dem bevist i tester(!)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

6166928[/snapback]

Da synes jeg du skal linke til disse testene. Det vil gjøre denne tråden så mye mer verdifull for alle som leser den.

AKIRA

Lenke til kommentar

6166928[/snapback]

Da synes jeg du skal linke til disse testene. Det vil gjøre denne tråden så mye mer verdifull for alle som leser den.

AKIRA

6166974[/snapback]

Det gjør vel heller ingen ting å begrunne valget av spillkortet X1800. Mener da at jeg har sett test med X1XXX kort der de hadde to poeng:

- raskere kort ga ikke bedre ytelse på film

- AVIVO ga en svært liten, om noen, bedring på resultatet.

Edit: her er testen jeg tenkte på: Din Side HDTV på PC test

Selv om det er Din Side og det er mulig den er utdatert men særlig testen på siste siden med X1300 vs X1900 var grei synes jeg.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

Hallo,

glimrende med mange gode svar, har aldri spillt og derfor ikke hatt behov for noe bra skjermkort, men merker at det jeg har nå svikter når det er bevegelse i bildet. Har så vidt prøvd skjermen med XBOX 360 og HD - det er som natt og dag...

Skjermen har 1920*1200= ekte HD

Mvh

Stig

Lenke til kommentar
Skal du ha støtte for HDPC?

6169229[/snapback]

Hallo,

tror ikke det er så farlig, skjermen støtter det ikke, jeg har den forrige modellen - 2405 ikke den siste som heter 2407. Da hjelper det vel fint lite å ha støtte i skjermkortet...?

Mvh

Stig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...