Cross Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hei Jeg kjøpte meg logitech z-5500 høytalera for lenge siden og får ikke dts eller surround til å fungere. Jeg har koblet Aureon 5.1 USB lydkort til inspiron 9300 med windows xp home. På volum kontrolleren på kontrollpanelet så har æ satt på 5.1 høytalera. Jeg bruker optisk kabel fra lydkortet til z-5500 høytallerne. Jeg bruker en film jeg har kjøpt som sender ut dts lyd men det blir ikke dts lyd. Jeg har lastet ned ett program som hete "AC3 Filter" men skjønne ingenting av instillingene der. Har dere tips til hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Mener å ha hørt at digital ut på de fleste innebygde lydkort, kun sender i 2 kanaler... Du kan ta kontakt med butikken eller fabrikanten for å vite sikkert Endret 23. mai 2006 av blackninja Lenke til kommentar
Cross Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Det er ikke ett innebygd lydkort, det er ett eksternt lydkort som er koblet til med USB. Jeg trodde lenge at det var lydkortet men jeg har byttet det ut 3 ganger så det kan ikke være det. Samme feilen har kommet hver gang. Endret 23. mai 2006 av Cross Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) oops, leste feil ja.. Men samme feilen _kan_ jo komme hvis ingen av lydkortene støtter 5.1 på digital utgang da... Sjekk nå med de som lager lydkortet da, så vet du om det er lydkortene eller ikke... Ellers må vel programmet også støtte DTS, og programmet stilt inn til å bruke sp/dif eller lignende (digital utgang). Kanskje du kan prøve wincinema eller powerdvd. programmet = DVD-avspiller-programmet Endret 23. mai 2006 av blackninja Lenke til kommentar
Cross Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Programmet jeg bruker er InterVideo WinDVD 6 og det støtter dts og 5.1. Lykortet er: TerraTec Aureon 5.1 USB MKII Jeg legger ved noen print screens fra AC3 Filter programmet jeg bruker. Jeg har i dag haket av på "AC3" og "DTS" under System nå i dag men har ikke sjekket om det hjalp, får ikke sjekket det før i kveld System.bmp Jeg er på jobb nå og får ikke testet om noe av fungerer før sent i kveld Gains.bmp Main_2.bmp Main.bmp Mixer.bmp Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Kanskje noe i innstillingene til lydkortet? Har ikke no flere råd... Prøv å fikle litt med de innstillingene, så kanskje... Lenke til kommentar
wiak Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 vis du bruker WinDVD sett instillingene i WinDVD til Audio SPDIF out alså AC3Filter funker ikke med WinDVD, WinDVD har egene audio filters har det samme settet, og jeg har ingen problemer å spille av DTS 5.1 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-b...li=&p_topview=1 der står hvordan man får på Diagnostic mode sån at du får mere info som hvor mange kanaler input lyden har, hva type, osv Lenke til kommentar
Cross Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Hei.. lenge siden sist jeg har hatt tid til å sjekke her.. Her er en oppdatering: Jeg har nå begynt å bruke et DVD program som heter TeaterTek DVD. Det har mange audio valgmuligheter. Jeg har satt alt rett der så vidt jeg vet. Sp/dif og dts og hele pakka, men når jeg nå setter inn en dvd med dts aktivert (på dvden) så kommer det ikke lyd i det hele tatt.. når jeg har på andre lydvalg i filmen (stereo og 5.1) så kommer det lyd men ikke surround .. Trenger sårt hjelp/tips! Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Jeg antar at du har gått inn på kontrollpanel, og endra til 5.1 oppsett der? Man vet aldri... Edit: Er så flink til å skrive! Endret 30. mai 2006 av T_Trosten Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei.. lenge siden sist jeg har hatt tid til å sjekke her.. Her er en oppdatering: Jeg har nå begynt å bruke et DVD program som heter TeaterTek DVD. Det har mange audio valgmuligheter. Jeg har satt alt rett der så vidt jeg vet. Sp/dif og dts og hele pakka, men når jeg nå setter inn en dvd med dts aktivert (på dvden) så kommer det ikke lyd i det hele tatt.. når jeg har på andre lydvalg i filmen (stereo og 5.1) så kommer det lyd men ikke surround .. Trenger sårt hjelp/tips! 6209092[/snapback] Har du husket å slå av dekoderen til lydkortet? Dette gjør du i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Programmet jeg bruker er InterVideo WinDVD 6 og det støtter dts og 5.1.Lykortet er: TerraTec Aureon 5.1 USB MKII Jeg legger ved noen print screens fra AC3 Filter programmet jeg bruker. Jeg har i dag haket av på "AC3" og "DTS" under System nå i dag men har ikke sjekket om det hjalp, får ikke sjekket det før i kveld System.bmp Jeg er på jobb nå og får ikke testet om noe av fungerer før sent i kveld 6167420[/snapback] Jeg hadde også det programmet, avinstallerte det, fucka opp hele lydsystemet Lenke til kommentar
Cross Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Har du husket å slå av dekoderen til lydkortet? Dette gjør du i kontrollpanelet. 6221058[/snapback] Hvor på kontrollpanelet? Og hvilket program var det du avinstallerte, Aureon? Fungerer lydkortet uten det programmet? Ja, jeg har satt på 5.1 i kontrollpanelet.. *begynner og bli desperat på å få det fikset* :/ Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Det har bare 2 kanals ut @ digital. Se test på HW.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå