roesen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Har problemer med HDen min.. når jeg prøver å reinstallere windows, så får jeg beskjeden "Kan ikke kopiere filen: ndis.sys", ignorer jeg denne, så får jeg samme beskjeden med en annen fil "mup.sys" eller noe.. noen som vet hva dette er? en venn av meg har fått samme feilmeldingen en gang, og sa det ikke var CDen sin feil.. HD'en er en 250gb western digital S-ATA som fortsatt fungerer siden jeg fikk koblet den opp på en annen pc og fikk tatt litt backup av filer Endret 25. mai 2006 av Roesen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hei! Det kan også være at pcen er ustabil. Jeg foreslår at du kjører diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD, og sjekket harddisken og minnet for feil. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
roesen Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 jess, holder på å downe det as we speak faktisk, så da kommer jeg med en update litt senere Lenke til kommentar
roesen Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 har kjørt Quick HD-test nå, uten feil.. tør ikke å kjøre extended, siden det står at man bør ta backup av det man har på den også tatt minnetest, også uten feil Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 1) Enkelte hovedkort trenger drivere for installasjon av Win XP på SATA-harddisker. Sjekk manualen på ditt hovedkort. 2) Forsøker du å legge Win XP (uten servicepack) inn på harddisk som er større enn 128 Gb? Lenke til kommentar
roesen Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 usikker på om det er SP med eller ikke.. harddisken er på 250gb Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 usikker på om det er SP med eller ikke.. harddisken er på 250gb Bladde litt i dine gamle innlegg på jakt etter din hardware (hvilket hovedkort?) fant noe fra 2004 WinXP Pro SP2 (5.1 - 2600), men det er neppe den opprinnelige lisensen (se readme file) ...oppsettet, hva er tilkoblet idag Er BIOS og drivere oppdatert Har du vurdert å plukke ut eller koble fra alt unødvendig (inkl. nettverk, ekstra harddisk og evt. PCI Lydkort). Clear cmos, sette Bios optimized default, enable sata og pata, riktig boot device priority uten annet enn hdd-0 og cd-rom (ingen 'other devices'), kanskje formatere? Tipper at nettverket er hovedkandidat. Lenke til kommentar
roesen Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 RAM: OCZ 2x 512mb HK: Gigabyte socket 754 K8NS nForce3 250 / ATX Lenke til kommentar
roesen Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Fixed, takk for svarene Lenke til kommentar
Zink Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Fixed, takk for svarene Hyggelig det, men kan du dele den nye innsikten med oss så blir vi alle litt klokere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå