Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke kopiere filen: ndis.sys - *FIXED*

Anbefalte innlegg

Har problemer med HDen min.. når jeg prøver å reinstallere windows, så får jeg beskjeden "Kan ikke kopiere filen: ndis.sys", ignorer jeg denne, så får jeg samme beskjeden med en annen fil "mup.sys" eller noe.. noen som vet hva dette er?

en venn av meg har fått samme feilmeldingen en gang, og sa det ikke var CDen sin feil..

HD'en er en 250gb western digital S-ATA som fortsatt fungerer siden jeg fikk koblet den opp på en annen pc og fikk tatt litt backup av filer

Endret av Roesen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Enkelte hovedkort trenger drivere for installasjon av Win XP på SATA-harddisker. Sjekk manualen på ditt hovedkort.

2) Forsøker du å legge Win XP (uten servicepack) inn på harddisk som er større enn 128 Gb?

Lenke til kommentar
usikker på om det er SP med eller ikke.. harddisken er på 250gb

Bladde litt i dine gamle innlegg på jakt etter din hardware (hvilket hovedkort?) fant noe fra 2004 WinXP Pro SP2 (5.1 - 2600), men det er neppe den opprinnelige lisensen (se readme file)

...oppsettet, hva er tilkoblet idag

Er BIOS og drivere oppdatert

Har du vurdert å plukke ut eller koble fra alt unødvendig (inkl. nettverk, ekstra harddisk og evt. PCI Lydkort).

Clear cmos, sette Bios optimized default, enable sata og pata, riktig boot device priority uten annet enn hdd-0 og cd-rom (ingen 'other devices'), kanskje formatere?

Tipper at nettverket er hovedkandidat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...