wil Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 i en tidligere medling så skrev jeg at jeg hadde installert red hat 8.0, men før jeg hadde den, så hadde jeg windows og red hat 7.2 på samme manskin. når jeg installerte red hat 8.0 så forsvant widnows. ikke det at jeg trenger windows på den maskinen som jeg tester linux på, men jeg lurer på er det vanlig at windows krasjer når man installere linux tilslutt etter windows. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Windows vil ikke en gang merke at det ikke er alene, langt mindre krasje fordi du også har Linux installert. Siden Linux er mer intelligent enn Windows er det smartest å installere Windows først, og deretter Linux. LeD Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 det var jo det jeg gjorde, la oss ikke snakke om det nå jeg bryr meg egentlig ikke om det nå jeg bruker bare linux nå. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Dersom Linux/FreeBSD blir installert til slutt, vil man da kunne få det som et alternativ i OS velgeren til Windows NT? Jeg kunne nemlig tenkt meg å hatt en plain versjon av FreeBSD. I dag bruker jeg nemlig webtermx for å logge meg på UNIX mainframe(eller hva det heter) på skolen, kunne tenkt meg at dette ble mer "praktisk". Men jeg er avhengig av Windows til andre programmer som ikke kjører i UNIX. Ja, og jeg vil ikke ha lilo eller annen OS velger enn den til Windows NT. Det har jeg prøvd før og det passet meg svært dårlig, det ble bare kluss utav det. Sikkert min feil, men jeg er jeg :smile: [ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-10-07 19:03 ] Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Hmmm. Er det ikke wil som starter slike "jeg installerte linux, men nå funker det ikke" poster sånn ca. 200 ganger i minuttet? Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 19:04, skrev Radiax:Hmmm.Er det ikke wil som starter slike "jeg installerte linux, men nå funker det ikke" poster sånn ca. 200 ganger i minuttet? hehe.. jo:) Men for nybegynnere så er det ikke alltid så lett... Ikke alle vet at en forandrer oppstartsalternativer i /etc/lilo.conf eller med grub.. De som har vert vant med windows point and click synes at det er vanskelig, og det er det før du kommer inn i det.. Ptomania Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Er relativt ny på dette selv, men jeg tror jeg er frelst :smile: Mitt tips til andre som er ny på området, Les, les, søk på nettet og les mer. Før eller senere vil du se "den røde tråden" og da vil alt gå "nesten" av seg selv. - Judaz - Lenke til kommentar
Zitoz Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 dust som å sammen ligne frukt og grønnsaker, to forskjellige ting. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-10 23:48, skrev Zitoz:som å sammen ligne frukt og grønnsaker, to forskjellige ting. Gir det noen mening å sammenlikne to like ting? LeD Lenke til kommentar
Zitoz Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det er her helt tydelig at du ikke helt har "fattet" hva jeg med ord prøvde å "illustrere." Alltså, Linux og Windows burde på ingen måte direkte sammen lignes, da de har store forskjeller, for ikke å snakke om dekkning av deres bruker behov. "Ville jeg tro.." Jeg mener da at, en sammenligning ville bli galt, siden det her er snakk om så forskjellige "produkter." Med andre ord. Ville du f.eks. i en test kunne sammenligne en Konebil, med f.eks. en lastebil? Så klart kunne du det, men alle med litt vett i toppen, ville jo skjønne at det var en helt absurd sammenligning.. imho - Zitoz P.S - Der så jeg vel "poenget" ditt Da kan jeg også utdype min orginale post, med at jeg mente å sammenligne produkter fra to forskjellige kategorier. Beklager så mye for missforsårelsen min.. _________________ -- Compaqine -- Intel Inside - Pentium III -- Linux [ Denne Melding var redigert av: Zitoz på 2002-10-11 01:12 ] Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: dust som å sammen ligne frukt og grønnsaker, to forskjellige ting. Er det virkelig nødvendig å bruke en slik tone her på forumet for å få fram sitt poeng? Jeg bare lurer... - Judaz - [ Denne Melding var redigert av: Judaz på 2002-10-11 10:50 ] Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Zitoz: Les posten før du kommer med sånne bastante utsagn. I følge overskriften skulle man tro at posten handlet om "Jeg synes atte Linux er bra for atte Windows er no' driiit! Noen som er uenige??". Vel, den handlet ikke om det i det hele tatt. wil: Dersom du ikke har gjort noe fiffig i installasjonen som å ta i bruk Windows-partisjonen til Linux, skulle det ikke være noe grunn til at Windows ikke skulle funke. Det er nok noe annet enn linux som har gjort at Windows streiker. Prøv å kjøre noe form for feilsjekk på disken. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-10 23:48, skrev Zitoz:dustsom å sammen ligne frukt og grønnsaker, to forskjellige ting. Konkurranse: Hvilke av disse er frukt, hvilke er grønnsaker? Tomat Agurk Gresskar Paprika Squash Off-topic konkurranse avluttet. Svar: Alle er frukt :smile: [ Denne Melding var redigert av: Paddington på 2002-10-11 14:41 ] Lenke til kommentar
Zitoz Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Godt å se at jeg er midt i nerde land, hvor sunn fornuft = $NULL Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 ln -s /dev/null ~/fornuft Lenke til kommentar
klo Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 18:47, skrev LeD:Windows vil ikke en gang merke at det ikke er alene, langt mindre krasje fordi du også har Linux installert.Siden Linux er mer intelligent enn Windows er det smartest å installere Windows først, og deretter Linux.LeD er en guide her http://www.tldp.org/HOWTO/mini/Linux+NT-Loader.html Lenke til kommentar
LeD Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-12 14:00, skrev klo:er en guide her http://www.tldp.org/HOWTO/mini/Linux+NT-Loader.html Jeg synes det virker enklere å installere Windows først, og deretter Linux. Da vil de fleste Linux-distribusjoner oppdage Windows, og sette opp alt automatisk. Men at Windows' installasjonsprogram oppdager at du allerede har Linux, og automatisk gir deg valget når du starter maskinen, er kanskje ikke noe vi kan forvente av Microsoft? LeD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå