V-by Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Gud bedre, tenk hvor flott det hadde vært. Mye kriminalitet da kan jeg tenke meg. Visste ikke at de kunne strike jeg.. 6164699[/snapback] Hvorfor skal ikke de også kunne streike? Det er da et vanlig yrke. De har like mye rett til å streike, som en skredder. 6164702[/snapback] Visse yrker har/burde ikke ha lov til å streike! Politiet: Bank blir ranet, og det blir et gisseldrama eller drap for den del, eller noe lignende som politiet kunne ha avverget hvis de ikke var i streik. I mine syn setter en politistreik oss vanlige borgere i høyere fare. (disse burde IKKE ha hatt lov til å streike). Leger og slikt: Du skader deg hardt, må til sykehuset. Ingen sykebil til å frakte deg, og hvis du kommer fram dit er det enten få eller ingen som kan ta imot deg, også risiko for folks liv. (Men ettersom jeg veit har de ikke lov til å streike) Brannmenn/damer: Hus brenner, folk er inne, og brenner inne. farlig det å, folk kan dø. (kan vel ikke streike de heller) Hæren: Liten sjangse for invasjon, så skjer sikkert ikke noe der. Men de har masse våpen i lagre rundt om kring de kunne ha blitt stjålet. (Har ikke noe rett til å streike). De tre øverste yrkene er yrker vi vanlige folk i Norge er helt avhengig av. Tenk hvis desse streiker, det vil bli helt jævlig her! Og som du skrev, de andre yrkene her er helt vanlige yrker for folk... Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Åpenbart at du ikke ver hvordan streiking foregår tu30r6. Streiking er et sterkt signal til arbeidgiver, og ikke en form for å straffe sivile for en konflikt, og en generel form for beredskap i det offentlige blir alltid opprettholdt. Om krisesituasjoner eller eskalernig i behov for beredskap oppstår kan tvungen lønnemd inntre. Endret 24. mai 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Gud bedre, tenk hvor flott det hadde vært. Mye kriminalitet da kan jeg tenke meg. Visste ikke at de kunne strike jeg.. 6164699[/snapback] Hvorfor skal ikke de også kunne streike? Det er da et vanlig yrke. De har like mye rett til å streike, som en skredder. 6164702[/snapback] Visse yrker har/burde ikke ha lov til å streike! Politiet: Bank blir ranet, og det blir et gisseldrama eller drap for den del, eller noe lignende som politiet kunne ha avverget hvis de ikke var i streik. I mine syn setter en politistreik oss vanlige borgere i høyere fare. (disse burde IKKE ha hatt lov til å streike). Leger og slikt: Du skader deg hardt, må til sykehuset. Ingen sykebil til å frakte deg, og hvis du kommer fram dit er det enten få eller ingen som kan ta imot deg, også risiko for folks liv. (Men ettersom jeg veit har de ikke lov til å streike) Brannmenn/damer: Hus brenner, folk er inne, og brenner inne. farlig det å, folk kan dø. (kan vel ikke streike de heller) Hæren: Liten sjangse for invasjon, så skjer sikkert ikke noe der. Men de har masse våpen i lagre rundt om kring de kunne ha blitt stjålet. (Har ikke noe rett til å streike). De tre øverste yrkene er yrker vi vanlige folk i Norge er helt avhengig av. Tenk hvis desse streiker, det vil bli helt jævlig her! Og som du skrev, de andre yrkene her er helt vanlige yrker for folk... 6170086[/snapback] De kan vel alle sammen streike (i teorien), men dersom de faktisk gjør det, så blir det tvungen lønnsnemd ca. 5 minutter etter at meldingen har nådd regjeringskontorene... Så i praksis har de ingen streikerett, iallefall ikke i større grad. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Åpenbart at du ikke ver hvordan streiking foregår tu30r6. Streiking er et sterkt signal til arbeidgiver, og ikke en form for å straffe sivile for en konflikt, og en generel form for beredskap i det offentlige blir alltid opprettholdt. Om krisesituasjoner eller eskalernig i behov for beredskap oppstår kan tvungen lønnemd inntre. 6170749[/snapback] Men sivile blir "straffet"/påvirket av streiker. Ferje streik, folk kommer seg ikke fram, fly streik, folk kommer seg ikke fram... Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Åpenbart at du ikke ver hvordan streiking foregår tu30r6. Streiking er et sterkt signal til arbeidgiver, og ikke en form for å straffe sivile for en konflikt, og en generel form for beredskap i det offentlige blir alltid opprettholdt. Om krisesituasjoner eller eskalernig i behov for beredskap oppstår kan tvungen lønnemd inntre. 6170749[/snapback] Men sivile blir "straffet"/påvirket av streiker. Ferje streik, folk kommer seg ikke fram, fly streik, folk kommer seg ikke fram... 6172033[/snapback] Jeg ser ikke ferjemedarbeidere og piloter med på listen av folk som ikke skal kunne streike. Gjør du? Selvfølgelig blir brukere av tjenester til selskaper påvirket om de ikke klarer å inngå kompremiss med arbeidstakerene og det ender med streik, dette er grunnen for at streik er siste utvei for å presse sin motpart og vise at tilbudet er uakseptabelt for sine representanter. Endret 24. mai 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå