Gå til innhold

Ny AM2 basert PC (hjelp)

Anbefalte innlegg

Hei

Holder på å mekke ny PC nå, men har rotet meg litt bort i pris, model, merke og alt det der... Ideen er å få en PC basert på AMDs nye prosessorer kjent som AM2. Den skal hovedsakelig brukes til spill, men så lenge den er god nok til det burde den være god nok til alt annet jeg trenger en PC til :D

Til nå har jeg kjøpt inn harddisk (Hitachi), Brenner (Nec) og Kabinet (Lian Li).

Har satt meg litt fast i hvor mye det er verd å bruke på hvert enkelt komponent, og hvilke merker jeg burde satse på. Jeg har selvfølgelig lyst på det ene og det andre, men så fort jeg begynner å kreve avanserte funksjoner raser også prisen til himmels :ermm:

Hovedkort:

Her aner jeg overhode ikke hva som er bra dårlig eller pris (hjelp :p )

CPU:

En som passer i kvalitet med resten av komponentene(AM2).

Skjermkort:

Her hadde jeg tenkt meg GeForce 7900GT. Har sett litt på Asus og XFX sine.

Ram:

Hadde vært digg med 2G men jeg vet ikke hvor mye det vil ha å si. Skal iallefall være kompatibel med AM2 (DDR2, 667Mhz eller 800Mhz)

Skjerm:

En flatskjerm som ikke koster alt for mye.

Prisen hadde jeg håpt på å kunne presse under 9.000kr. Men hvis det vil være en dramatisk forbedring å kjøpe noen litt dyrere komponenter gjør jeg heller det :thumbup:

Håper dere har mange gode tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Holder på å mekke ny PC nå, men har rotet meg litt bort i pris, model, merke og alt det der... Ideen er å få en PC basert på AMDs nye prosessorer kjent som AM2. Den skal hovedsakelig brukes til spill, men så lenge den er god nok til det burde den være god nok til alt annet jeg trenger en PC til  :D

Til nå har jeg kjøpt inn harddisk (Hitachi), Brenner (Nec) og Kabinet (Lian Li).

Har satt meg litt fast i hvor mye det er verd å bruke på hvert enkelt komponent, og hvilke merker jeg burde satse på. Jeg har selvfølgelig lyst på det ene og det andre, men så fort jeg begynner å kreve avanserte funksjoner raser også prisen til himmels :ermm:

Hovedkort:

Her aner jeg overhode ikke hva som er bra dårlig eller pris (hjelp  :p )

CPU:

En som passer i kvalitet med resten av komponentene(AM2).

Skjermkort:

Her hadde jeg tenkt meg GeForce 7900GT. Har sett litt på Asus og XFX sine.

Ram:

Hadde vært digg med 2G men jeg vet ikke hvor mye det vil ha å si. Skal iallefall være kompatibel med AM2 (DDR2, 667Mhz eller 800Mhz)

Skjerm:

En flatskjerm som ikke koster alt for mye.

Prisen hadde jeg håpt på å kunne presse under 9.000kr. Men hvis det vil være en dramatisk forbedring å kjøpe noen litt dyrere komponenter gjør jeg heller det  :thumbup:

Håper dere har mange gode tips  :)

6164665[/snapback]

Skal du kjøpe Hovedkort med AM2 støtte bør du vente.

AM2 er nykommer, og er ennå på utviklingsstadiet.

Vent til foreksempel (hardware.no) har fått testet ett eller flere av kortene og gitt anbefalinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...