sinnaelgen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 det er noen poster som blir så lange at det er et fåtall som gider å lese gjom alt - eller i hverste fall ingen gider å se på dem i det heletat fordi det er så mange sider å lese gjenom. er det noen måte å dele det opp på i mindre poster på ? hvor mange poster( eller ord ) er det plass til p.r side ? hvis en post er på f.eks 20 sider så er det for mage å lese gjenom. jeg leser selfølgelig begynelsen og slutten men då hopper jeg over menge inlegg som jeg kansje også skulle ha lest for å forstå diskusjonen . Lenke til kommentar
TSP Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er dette egentlig et så stort problem? Og hvordan skulle man løst problemet? Skulle moderatorer sittet og sortert ut innlegg, de som var de beste, og laget en redigert utgave av tråden? Og en ting, jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva du mener her... Er det selve postene du synes er for lange, eller er det emnene/trådene? For du vet at en "post" er det samme som et "innlegg"? Jeg forstår problemet. Jeg opplever det selv, et artig eksempel er jo Hotell Cæsar -tråden hvor det sikkert er 5-6 forskjellige personer som har spurt om hvem det er som skyter personene i Hotell Cæsar på fredagen som kommer, og hver gang svarer en bruker svaret som er: Rolf . Men det kommer gang på gang, og jeg er sikker på at det vil komme ytterlige 2-3 personer innen fredagen som spør om dette. Og alle disse gjentakende spørsmålene fra brukere som ikke gidder å i det minste sette seg litt inn i diskusjonen før de svarer, gjør slike tråder som de kjedelige, gjentakende og langtekkelige. Men dette er brukerenes feil, mener jeg. Det første man for eksempel kan gjøre er å sørge for at brukerne som lager en tråd klarer å holde kontroll over tråden ved å ha et oppdatert førsteinnlegg. Dette er viktig å ha da folk liker å ha "alt" samlet på et sted og ikke trenge å lete seg fram gjennom mange sider. Også i diskusjonstråder, mener jeg det hadde vært mulig å oppdatere i førsteinnlegg. For det andre, hva er din "maksimum kvote"? Hvor mange sider skal til for at du bare kommer til å lese første og siste side? Min kvote ligger vel på 20-30 sider. Det tar ikke lang tid, ikke med tanke på at det er en mengde innlegg med bare korte kommentarer som regel i en slik stor tråd. Riktignok kommer dette noe ann på hvilken type tråd det er. Hvis tråden er på over 30 sider, leser jeg som regel de 5 første og de 5 siste sidene og enkelte ganger 2-3 sider i midten, på den måten får man satt seg ganske godt inn i diskusjonen bare da. Men antall sider jeg leser for å sette meg inn i diskusjonen/innholdet kan også variere fra en type tråd til en annen. Og selv om en tråd er på 50+ sider kan jeg også finne på at jeg leser hele den diskusjonen om jeg finner det nødvendig. TSP Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 siden jeg bare bruker 56k modem så vil det ta g-a-n-s-k-e lang til å lese inleggene. og spesielt hvis jeg må bla gjenom så mange som 30+ sider. mulig jeg var litt uklar og brukte begrepene lit feil. påenget er hvordan få med hele tråden uten å vere nødt til å lese gjenom alle svarene uten at det tar flere timer med 56k modem. det er ikke sikkert de fines noen løsning på det. det er det jeg ønsker å finne ut av. det tar i hverfall lang til å laste ned en post hvis det er mange bilder i den. jeg savner i hverfal en lit bedre oversik om hvilke tidspunter og datoer hver side dekker hvis en tråd er på mange sider. noen ganger kan en diskusjon ha pågåt i flere måneder og de 3 siste sidene er fra i dag og andre ganger så er det bare det siste svaret som er fra i dag som sagt så sevner jeg en litt bedre oversikt over dette. et forslag er jo å begynne med en ny side hver dag. et annet er jo at det ikke bare står sidenummer men også dato. siden begynnere med svar fra tidspunkt og dato til tidspunkt og dato Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Blir kanskje litt Off-Topic dette, men en del av trafikken kan begrenses hvis du går hit og disabler ting som smilyer og avatarer som vises i på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg