Pentimuml Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 For en stund siden oppdaterte maskinen min seg genuint (xp home sp2) med windows update midt på natten. Da jeg i etterkant skulle surfe internett med firefox, fikk ikke leseren nettverkstilgang. Jeg tenkte det kanskje bare var en liten konfigurasjonsfeil et sted og lot det ligge. Så skulle jeg synkronisere mot ftp-serveren ftp.home.no med macromedia dreamweaver, og den får ikke tilgang på nett. Jeg har reinstallert firefox og dreamweaver flere ganger, men verken av de kommer på nett etter denne oppdateringen. Også andre programmer som google video player ble nektet tilgang på nett. Hei! noen forslag? Lenke til kommentar
steveak Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Brannmur endringer/innstallert med XP oppdateringen? Sjekk innstillingene på hva som slippes inn/ut av trafikk. Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Nei det hjelper ikke Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Prøv å disable softwarebrannmuren i XP (hvis du har router med brannmur). Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 har prøvd det og Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hørtes merkelig ut. Hvis det ikke er en annen softwarebrannmur som sperrer så er det kanskje en ide å sjekke ut online scanner til trend eller ewido? http://housecall.trendmicro.com/ http://www.ewido.net/en/ Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Fortsatt ingenting som virker, nå fungerer ikke engang msn og jeg tror det er bare internet explorer som får tilgang Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Fortsatt ingenting som virker, nå fungerer ikke engang msn og jeg tror det er bare internet explorer som får tilgang 6235644[/snapback] Du har ikke tilfeldigvis telenor adsl? Da kan det hende at du har hatt virus og de har sperret nettet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå