Egilegil Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Cpuen min (xp1800) er 75 grader under spilling, den synker til 60 med kabinettet åpent. Er 75 grader uforsvarlig mye, og hva er ulempen med å ha kabinettet åpent. Har forresten plass til en vifte i kabinettet og der er det en. Jeg kommer ikke til å kjøpe nytt heller. MVH Egil Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 ulempen med å ha kabinettet åpent er alt støvet som kommer inn til komponentene i tilleg til at kabinettet skjermer mot støy fra vifte®.... tror du skal merke stor forskjell på tempen hvis du setter inn en vifte neders forran på kabinettet ditt og blåser kald luft inn i kabinettet Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Ulempen er også at du ikke får skikkelig luftgjennomstrøm f.eks forbi harddiskene og hovedkort.. Det blir lite resirkulasjon. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 hvor stort er kabinettet ditt? skal mye til for at det ikke blir en viss luftgjennomstrømmin hvis du setter inn en vifte neders forran.... Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg har en vifte nede fremme. kabinettet er lite, jeg har kun plass til en diskettstasjon og et pci kort nå, ellers er det helt fullt. det som er spørsmålet er om det er heldig for komponentene. Tempen i kabinettet er 30 grader, men den sensoren ligger nesten helt i bunn har jeg sett Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Varmen er nå steget til 85 grader+ under spilling, dette kan umulig være bra. Jeg har åpnet kabinettet nå. Hvor mye tåler egentlig en XP1800+ prosessor? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Du bør nå ta av kjøleribben, vaske den med isopropanol eller annen slags teknisk sprit, vaske prosessoren, og ta et tynt lag med Artic Silver (kjølepasta) på før du sitter den på plass. Sørg for at kjøleren sitter riktig. Går ut ifra at du ikke har Artic Silver... :-) Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Det er akkurat det jeg har. Artic Silver™3 står det på sprøyta. Jeg har vasket med aceton og smørt ut ett tynt lag. Nå er tempen på 59 grader uten load. Med kabinettet åpent. Kan det være den sensoren på hovedkortet som ikke er helt god? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Det er akkurat det jeg har. Artic Silver™3 står det på sprøyta. Jeg har vasket med aceton og smørt ut ett tynt lag.Nå er tempen på 59 grader uten load. Med kabinettet åpent. Kan det være den sensoren på hovedkortet som ikke er helt god? Ja. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hvilket kabinett?, så feil tar nok ikke sensoren, men 59 grader er godkjent (har det selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå