Gå til innhold

Bærbare datamaskin og forelesninger


zmurf1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Begynner å studere etter jul og har i den anledning et spørsmål angående min bærbare datamaskin. Jeg har en Compaq EVO N1000V med en 2,2 Ghz desktop processor. Er det slik at denne maskinen bråker for mye og at jeg vil få mange irriterte blikk på meg under forelesninger eller er det helt OK ? Jeg går utifra at tastaturbråk o.l. også er ganske støyende i slike sammenhenger. Det er vell også mange som bruker eldre brukte maskiner som er ganske bråkete også...noen som har noen tips/råd ang. dette - mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv en fujitsu siemens lifebook(to år gammel), samt også en compaq evo n1000v. sistenevnte maskin har jeg kjøpt for å erstatte min gode gamle stasjonære. lifebooken må sies å være mer egnet til forelesninger enn compaq'en. n1000v benytter seg faktisk av mye stasjonær teknologi, men er en god arbeidsmaskin. lifebooken bråker nok noe mindre enn evo'en, men særlig sjenerende er den da ikke. Høysolen i Østfold, avd for lærerutdanning, bruker faktisk denne maskinen i sitt ikt-studium. dermed burde det vel være det rette pedagogiske valget av pc tenker jeg. lykke til på forelesning.

Lenke til kommentar

Det med støy på DIN evo 1000v vet vel du mer om enn de fleste andre her. Jeg var litt bekymret for dette da jeg gikk over fra en eldre Toshiba m/ mobile 266 prosessor til EV0 800C m/ 1.7 ghz mobile. Heldigvis er støynivået på compaq'en behagelig lavt, selv når vifta går, så jeg ser det ikke som noe problem.

 

Har også vært borti en Amilo D m/ stasjonær celeron prosessor, og denne ville vært håpløs - vifta går hele tiden, og bråker mye.

 

Men alt i alt er det jo selvfølgelig helt avhengig av hva slags forelesning du er på - noen bruker jo prosjektorer som overgår enhver bærbar (og stasjonær..) på støy - andre steder er det snakk om 10 studenter i et stille rom - da blir saken en helt annen.

 

FOrelesning tror jeg stort sett vil gå greit, på lesesal lønner det seg nok med en stillegående maskin!

Lenke til kommentar

Jeg setter meg enten bakerst i forelesningssalen, eller så bruker jeg pen og papir. Føler at det er litt for mange øyne som stirrer meg i nakken hvis jeg sitter langt forran og leker med pc'en. Dessuten så er det bare strømuttak bakerst. En forelesningstime (2 * 40 min) så er jo godt over halve batteriet borte!! Jeg har en Compaq Evo N1000v. Den eneste gangen jeg irriterer meg over støynivået er når maskinen starter opp. Da settes viften på maks. Så mye støyer den ikke ellers.

Lenke til kommentar

De fleste er vel sikkert klar over det, men det å sette ned prosessorhastigheten (hvis du har speedstep) gjør underverker, ta utav cd-spilleren, slik at ikke denne tilfeldigvis begynner å surre... Enig i at tastaturet må testes, jeg synes mitt knepper litt mye. Jeg har aldri pc'n på forelesninger, men på lesesalen er det enda viktigere med stillegående pc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...