Kolbu! Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Skal sette i: 2x 512mb og 1x 1gb. Hvordan skal disse stå plassert? Får feilmelding i oppstart ved forskjellige kombinasjoner. Har også prøvd brikkene separat og sett at alle fungerer individuellt! Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Vi må jo selvfølgelig vite hvilket hovedkort du har, før vi kan ta evt. beslutninger. og noen ekstra spørsmål: 1. Hvilke brikker er det? 2. Har du allerede 1 brikke til fra før(sånn at du nå har 4 brikker?) Endret 23. mai 2006 av Patrick.M Lenke til kommentar
Kolbu! Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Vi må jo selvfølgelig vite hvilket hovedkort du har, før vi kan ta evt. beslutninger. og noen ekstra spørsmål: 1. Hvilke brikker er det? 2. Har du allerede 1 brikke til fra før(sånn at du nå har 4 brikker?) 6163969[/snapback] Twinmos 3200 DDR Har Asus A8N-deluxe hovedkort. Jeg hadde 2x 512mb brikker fra før og har kjøpt 1x 1gb brikke ekstra. Til sammen 3 brikker. Alle brikkene er av samme merke og hastighet. Endret 23. mai 2006 av 6637Braindead Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Prøv 512mb brikkene i de blå slottene, og 1gig brikka i den svarte slotten nærmest ATX(den store strømkabelen.) Lenke til kommentar
Kolbu! Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Prøv 512mb brikkene i de blå slottene, og 1gig brikka i den svarte slotten nærmest ATX(den store strømkabelen.) 6168162[/snapback] det har jeg nå og da finner pc`n 1,5gb Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Da skjønner jeg ingenting. Prøvd 1gig i den andre svarte slotten? --- Det må jo være en måte å få til dette, og få utnyttet dualchannel samtidig. Lenke til kommentar
Kolbu! Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Da skjønner jeg ingenting. Prøvd 1gig i den andre svarte slotten? --- Det må jo være en måte å få til dette, og få utnyttet dualchannel samtidig. 6168202[/snapback] har prøvd det også. Da fant jeg bare 1gb, hvis jeg husker rett. jeg fant en post på et annet forum ang samme spørsmål: "nForce 4 cannot support that kind of memory configuration, just like Unbreakable and Aesir have stated, memory needs to be added in pairs unless you're using only 1 stick by itself." Synes dette er helt borti natta dårlig. Kan i hvertfall nevne det i manualen synes jeg... hvis det som han her skrev stemmer da.. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Godt mulig det stemmer, jeg vet ikke mye om Nforce 4 chipsettet. Litt synd egentlig. Det du kan gjøre da er vel å selge brikkene, og kjøpe 1gig av samme type som andre brikka. Lenke til kommentar
Kolbu! Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Godt mulig det stemmer, jeg vet ikke mye om Nforce 4 chipsettet. Litt synd egentlig. Det du kan gjøre da er vel å selge brikkene, og kjøpe 1gig av samme type som andre brikka. 6168238[/snapback] evt bare kjøpe ei 1gb brikke til Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Ja, kommer jo ann på om du har bruk for de andre brikkene. Men jeg syns du burde vente på svar fra noen andre, det er nok folk her inne som har mye mer peiling på minne-modul oppsett og nforce4 enn meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå