Magnusha Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er det noe vits å ha ISDN linje når man har ADSL? Pappa vurderer å si opp ISDN linja, men hvordan blir det med de telefonene man har da? Må man bytte disse eller kan man fortsatt benytte dem? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er det noe vits å ha ISDN linje når man har ADSL? Pappa vurderer å si opp ISDN linja, men hvordan blir det med de telefonene man har da? Må man bytte disse eller kan man fortsatt benytte dem? Takker for alle svar! 6163466[/snapback] Nye telefoner... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) ISDN er ikke bare for internett og telefon. Fordelen med ISDN er jo at du har to telefonlinjer inn i huset. Dersom dere sier opp ISDN, vil dere bare kunne ha én samtale av gangen med mindre dere bruker IP-telefoni e.l. Vi har aldri hatt ISDN. I gamle dager da vi hadde modem så var jo det litt hat, men etter at vi byttet tilbredbånd (noe vi gjorde ganske tidlig), så ble det ikke noe problem. Og så for å svare på spørsmålet Les svaret til sesteen, litt mer utfyllende (og korrekt) Endret 23. mai 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det spørs om du trenger to egne telefonlinjer det. Om du trenger nye telefoner avhenger av om du bruker rene isdn telefoner eller analoge telefoner via adapter eller telenors nt1+2ab boks (som har to analoge uttak og). Det koster vel ca 1000kr å si opp ISDN hos telenor. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Men syntes de telefonene som vi har nå er så kjekke, men er det ingen mulighet til å få de til å fungere på analog linje? Noen slags konverterer eller noe? Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Men syntes de telefonene som vi har nå er så kjekke, men er det ingen mulighet til å få de til å fungere på analog linje? Noen slags konverterer eller noe? 6163499[/snapback] det er mulig å konvertere dem, men dette vil koste litt..er ikke sikker på prisen.. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hei! Da vi bestilte ADSL hos Telenor, spurte jeg om oppsigelse av ISDN-abonnement og mulighet til å gå tilbake til analog linje. Dette skulle de ha omtrent 1000,- kr for å utføre (som en annen her også sa). Men nå kan Telenor levere noe som kalles ISDN-1 (ble jeg fortalt av kundeservice). Det vil si at du beholder ISDN-boksen og telefonene du har. Telenor kutter enkelt og greit ut den ene telefonlinja. Dette kostet en brøkdel i forhold til å gå tilbake til analogt. Dessuten sparer du jo på det hvis du har telefoner.. Prisen på ISDN-1 (mener jeg) var 179,- i måneden. Vanlig analog telefonlinje koster 159,- og vanlig ISDN 239,- (Ikke helt sikker på disse prisene, og har ikke tid å sjekke de). Men det ville i alle fall lønne seg, for når en har ISDN-1, så har man nummervisningsfunksjonen. Denne må man betale 30 kr ekstra for i måneden når man har analogt. Kort sagt: Mitt tips er at du tar kontakt med Telenor, og forhører deg ang ISDN-1. Vi kommer til å gå over til det snart. Mvh Vegard Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Mitt råd er å gå rett over til iptelefoni. Skjønner ikke vitsen med gammel dyr telefoni da dere kan spare flere tusen i året. Sjekk telepriser.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå