Gå til innhold

Myter og tullball rundt Røyk

Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan ikke si at man begynte å røyke fordi det er avslappende :nei:

Jeg røyker ikke, og har aldri forstått meg på folk som røyker. Da jeg ble sammen med typen min røyka han, men så slutta han fordi jeg ikke likte det.

Nå tar han seg en røyk dersom noe spesielt skjer. Stress, om det er noe dumt som har skjedd eller om han koser seg på lørdagskvelden med pils.

Jeg er livredd for at denne stadig hyppigere "kosingen" skal føre til at han begynner å røyke fast igjen.. dummeste jeg ser er folk som ikke røyker , og så begynner de når de er 18 +...

Lenke til kommentar
Tråden var ment som en tråd hvor man kunne poste forskjellige myter ved pakkene, ikke som det det er nå, menmen. Skulle bare begrunne emnenavnet mitt for og vise at det faktisk stemte.

6167572[/snapback]

Da endrer du tittelen til noe sånt som "Myter og konspirasjonsteorier rundt dekoren på røykpakkene".

Moderatoroppfordringen har ingenting med at trådens opprinnelige emnetittel ikke lenger samsvarer med det tenkte temaet, men at denne i utgangspunktet ikke var noe særlig.

Vil man at tråden man startet skal leve skal det skremmende liten egeninnsats i form av en god emnetittel til for å bidra til dette. Et annet faremoment er total avsporing i forhold til det opprinnelige temaet, noe som ser ut til å kunne bli denne trådens andre skjebne. Og i så fall er kanskje ikke jeg noe stort bedre selv. :blush:

Lenke til kommentar
Jeg bare spør, av nysgjerrighet. Hvorfor røyker dere? Hvorfor begynte dere? I hvertfall når dere vet at det gjør så utrolig mye skade på kroppen, og for andre?

Hadde vært fint om noen svarte litt utfyllende, og ikke "det er digg/chill/etc." (er det flere av mine gode venner sa, når de begynte)

6165156[/snapback]

Tenk deg at du stresser. Tenk deg at du har god tid på en oppgave, men stresser for å få den ferdig, av ukjent grunn. Så setter du deg ned, tar deg en røyk og slapper av. Så tenker du kanskje jeg skal ta det litt mer med ro og gjøre oppgaven mer utfyllende og ordentlig istedet for stressearbeid. Nikotin er beroligende, det gjør at du slapper av.

Nikotin har en stygg uvane å gjøre det godt å få det i seg. - Spesielt om morgenen, etter middag og etter trening.

Nikotinet gir deg en herlig følelse, men den har sin pris, og det står på pakka.

:)

6165436[/snapback]

Grunnen til stresset og ubehaget er at du er avhengig av nikotin, derfor du blir avslappet av røyken. De som ikke er avhengig føler ikke samme stresset/ubehaget.

Selv begynte jeg fordi jeg skulle være kul og vise de eldre kompisene mine at jeg var like tøffe som dem. 4 år etter sitter jeg her med skjegget i postkassen og funderer over hvorfor jeg røyker. Slutte klarer jeg ikke.

6166485[/snapback]

Du mener altså at de som ikke røyker, ikke blir stresset eller føler ubehag?

Folk som ikke røyker kan da bli like stresset som røykere vel.

Lenke til kommentar
Jeg bare spør, av nysgjerrighet. Hvorfor røyker dere? Hvorfor begynte dere? I hvertfall når dere vet at det gjør så utrolig mye skade på kroppen, og for andre?

Hadde vært fint om noen svarte litt utfyllende, og ikke "det er digg/chill/etc." (er det flere av mine gode venner sa, når de begynte)

6165156[/snapback]

Finnes ikke et godt svar på det..

Ja, jeg røyker selv..

Lenke til kommentar
Jeg er livredd for at denne stadig hyppigere "kosingen" skal føre til at han begynner å røyke fast igjen.. dummeste jeg ser er folk som ikke røyker , og så begynner de når de er 18 +...

6167461[/snapback]

Ehh, aldersgrensen på tobakk er 18 år. :p

Lenke til kommentar

6167461[/snapback]

Ehh, aldersgrensen på tobakk er 18 år. :p

6167914[/snapback]

Har alltid hørt at de fleste som røyker begynner før de er 18, veldig få som begynner etter. :)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig denne KKK-myten? Flere venner av meg som sier at der hvor advarselene på røyk pakkene nå er, var det KKK-mønster før. Noen som har bilder?

6167199[/snapback]

Se innlegget mitt på første side. Er også den med de negerne som blir hengt på pakka.. Kan se om jeg gidder å legge ut den og.

EDIT: Så var det å quote riktig da..

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar
Hva er egentlig denne KKK-myten? Flere venner av meg som sier at der hvor advarselene på røyk pakkene nå er, var det KKK-mønster før. Noen som har bilder?

6167199[/snapback]

KKK= ku klus klan.

Neida, har egentlig ikke peiling ;D

Lenke til kommentar

6167199[/snapback]

KKK= ku klus klan.

6169516[/snapback]

Jeg vet hva KKK står for?

Lenke til kommentar

6167199[/snapback]

KKK= ku klus klan.

6169516[/snapback]

Jeg vet hva KKK står for?

6169675[/snapback]

Bare glem det :p fant det ut ^^

Endret av Wh00t
Lenke til kommentar
Ikke jeg.

Se ovenfor så vet du det ja :)

Skal jeg rapportere deg for 14 tegns regelen? Nei skal ikke det, men det er nok av rashøl her som mere enn gjerne ville gjort det, så prøv og skriv minst 14 tegn...

EDT: quoting ja...

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...