eXpanium Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Eg har innstalert både rivatuner og powerstrip, men eg finner ingen plass ( i programma ) der eg kan klokke! berre sånn skjerminnstillinger! jaja er newb, men VIL klokke! fikk 9800 i 3dmark og vil ovver 10000! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 18:04, skrev eXpanium:Eg har innstalert både rivatuner og powerstrip, men eg finner ingen plass ( i programma ) der eg kan klokke! berre sånn skjerminnstillinger!jaja er newb, men VIL klokke! fikk 9800 i 3dmark og vil ovver 10000! Klokk heller CPU'n... det er den som er flaskehalsen i ditt system. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 CPU en går ikkje ann å klokke høgare...fryser seg da.. MEN kan noken hjelpe meg her? veit ikkje ka eg skal skrive inn i value med rivatuner, (dei nye specsa? for eks. 310 istedet for 300 på core memory) I powerstrip finner eg ikkje nokon meny der eg kan klokke. funker desse programma med detonator 40.72 forresten? burde eg legge inn 30.82 ? Lenke til kommentar
gungne Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Dette her har jeg lurt fælt på hva er! Kan noen forklare hva overklokking/klokking er for noe? Hva er fordelene/ulemepene ved dette? Hva gjør man? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 OC-guide til grafikkort Selv bruker jeg RivaTuner som kan lastes ned fra http://guru3d.com/rivatuner Trykk der det står "2." Så er det bare å stille forsiktig opp til du når grensen.. Les den første linken for litt forståelse! :smile: _________________ The Devil’s Own Corporate Edition Noen som vil ha ei sølvfarget plexidør? [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-10-07 18:47 ] Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 et prosessor er satt til å kjøre på en hvis hastighet, f.eks 300 mhz, brikkene er testet til å kjøre på denne hastigheten stabilt. for det meste så kan du sette hastigheten høyere enn dette, utenom kanskje 1 av 100 brikker, varierende hvor nye produksjonsprosessen er. hvor mye du får overklokket varierer fra prosessor til prosessor, det avhenger av så mangt... hvordan overklokke "trygt" -> overklokk i små skritt, dvs kanskje 1% av gangen... med en gang det blir ustabilt klokk ned... Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 18:29, skrev eXpanium:I powerstrip finner eg ikkje nokon meny der eg kan klokke. Høyreklikk på ikonet på oppgavelinjen. Da får du opp en meny hvor det står: Options Profiles Applications Profiles Display Profiles Color Profiles Performance Profiles å på Performance Profiles og klikk Configure. Så kan du stille Engine Clock og Memory Clock som du vil. P.S. Du kan lagre profiler Quote: funker desse programma med detonator 40.72 Ja Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 når eg trykker på ikonet nede til høgre og velger: performance profiles-->configure... så kommer det en feilmelding: "there is software innstalled or running that may be incompatible with PowerStrip." Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Nå fikk eg til rivatuner så eg uninstallerte powerstrip. kor høgt tror dere eg kan klokke kortet mitt? skal prøve med 310/700 først... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå