FenrisC0de Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Var ikke helt klar over hvordan jeg skulle formulere tittelen, men ihvertfall... Jeg prøver å få til å skrive følgende: "roz.exe".. s.WriteLine("roz.exe") Gir jo selvfølgelig bare roz.exe Men jeg kan jo ikke skrive s.WriteLine(""roz.exe"") Så hvordan kan jeg få det inn da? Takk! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du må bruke escape-tegnet \ s.WriteLine("\"roz.exe\"") Eventuelt kan du vel bruke s.WriteLine('"roz.exe"') - dvs med ' Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du må bruke escape-tegnet \ s.WriteLine("\"roz.exe\"") Eventuelt kan du vel bruke s.WriteLine('"roz.exe"') - dvs med ' 6163652[/snapback] Dette fungerer imidlertid ikke dersom han programmerer i VB .NET. Der må du enten bruke tre hermetegn etter hverandre, eksempelvis således: s.WriteLine("""roz.exe""") Eller benytte ControlChars.Quote: s.WriteLine(ControlChars.Quote & "roz.exe" & ControlChars.Quote) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 *Prøve å holde seg for å ikke komme med en kommentar om VB nå* Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 *Prøve å holde seg for å ikke komme med en kommentar om VB nå* 6167707[/snapback] Hehe du hater VB du, tidig egentlig siden du er stor avhenger av C#. VB er da greit nok det, slutt å tull. Du er programmerer, du skal kunne alt. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 "Du skal kunne alt"? Sier hvem? Aner du hvor mange forskjellige programmeringsspråk vi har i verden?? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 "Du skal kunne alt"? Sier hvem? Aner du hvor mange forskjellige programmeringsspråk vi har i verden?? 6168610[/snapback] Alt som er aktuelt din dust. .NET Framework og alt som hører til vil jeg si er aktuelt. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Alt som er aktuelt din dust. La oss banke denne C# dusten. Finn på en utfordring til VB.NET vs. C#! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hvem bestemmer hva som er aktuelt og ikke? Og ikke gidd å kall meg en dust. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Hvem bestemmer hva som er aktuelt og ikke? 6168956[/snapback] Arbeidsgiverene/prosjektlederene, vil jeg tro. Hva som kan være aktuelt å lære, er nok opp til en selv. Men det er såklart fordelaktig å velge populære språk som høver til det en måtte ønske å programmere til/i. Endret 24. mai 2006 av aadnk Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Hvem bestemmer hva som er aktuelt og ikke? Enten arbeidsgiver/prosjektleder (som Aadnk sier) eller den som gjør jobben. Skal jeg bestemme/beregne/måle et støynivå er det sjeldent arbeidsgiver stiller krav til utstyret jeg bruker, Det kan jeg bestemme selv, bare resultatet blir riktig. Endret 24. mai 2006 av moskus Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Bare for å gjøre det klart, mitt inlegg var dårlig ironi (min feil)... Hva som er aktuelt kommer vel ofte an på oppgaven skal utføres, og vi vil aldri komme noen vei med å diskutere det. Endret 24. mai 2006 av ze5400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå