Gå til innhold

Minitest av Sony Ericsson W850i


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
W800, W810 og W900 har autofokus. Det er ingenting i veien for at en W-modell skal ha autofokus.

6166189[/snapback]

W800i var bare en kopi av K750i og et prøveforsøk for å se om Walkman ville slå an. Det samme gjelder med W900i som i starten aldri var planlagt som Walkman, men som oppfølgeren til S700i og W550i (og W600i) som på samme måte som W800i var Walkman-utgaver av en annen telefon, nemlig S600i.

 

W810i er den første ordentlige Walkman-telefonen, og grunnen til at den har AF vet jeg ikke. Det som er sikkert er at det slutter det med W810i, etter den vil nemlig AF være forbehold K-serien (de fra P-serien som har kamera vil også sansynligvis være utstyrt med kamera, men det er en annen sak). Videre kan du se at både W810i og W900i mangler linsedeksel. Tar du flagskipet i W-serien dette året, W950i, har den ikke kamera en gang.

 

SE ønsker enkelt og greit å skille musikk og foto.

6166275[/snapback]

Blæ!

Jeg vill ikke at de skal skille foto og musikk!

W800i solgte så bra som den gjorde fordi den var en mobil som hadde bra kamera OG var en god mp3 mobil.

Syns det er dumt at de skiller de.

Må banke noe vett inn i de :p

Endret av harrir
Lenke til kommentar

Personlig så har jeg tro på W950i. Liker konseptet med at du har en Mp3-spiller med ringe funksjon, selv om det sikkert ikke blir det da, i så stor grad i allefall.

 

Dessuten håper jeg den ikke blir så forferdelig dyr som den kunne blitt hvis det hadde vært kamera i tillegg, siden jeg ikke bryr meg om kamera delen. Liker tanken med at man kan få en bedre musikk/kamera telefon ved å kun fokusere på musikk/kamera delen, framfor å ha både musikk og foto. Eller rett å slett billigere telefoner ved å droppe en av delene. Men dette er jo subjektivt naturligvis.

Lenke til kommentar

Her må du ha tunga rett i munnen Sigmund!

W800i var bare en kopi av K750i og et prøveforsøk for å se om Walkman ville slå an. Det samme gjelder med W900i som i starten aldri var planlagt som Walkman, men som oppfølgeren til S700i og W550i (og W600i) som på samme måte som W800i var Walkman-utgaver av en annen telefon, nemlig S600i.

Som du tidligere sa W800i er ikke Walkman-utgave av S600i, men K750i! Det vet jo alle :p (regner med at det var en skrivefeil)

 

S600i endret farge og fikk navnene W550i og W600i (OFF TOPIC: hva er forskjellen på disse to?)

 

Det gikk rykter om at modellen "Sakura", skulle hete W850i, S800i og S850i, men ble til slutt kallt W900i

 

W810i er den første ordentlige Walkman-telefonen, og grunnen til at den har AF vet jeg ikke. Det som er sikkert er at det slutter det med W810i..

Grunnen til at W810i har AF er fordi det er en oppdatering/videreføring av W800i, akkurat som W800i var for K750i, den har altså samme skallet, men en knapp mer og EDGE.. Derfor vil ikke jeg kalle dette en ordentlig Walkman-telefon!

 

Samme med W700i, som er en W800i med champagne/gull farge der 512MB brikken er byttet ut med 256MB, burde fortsatt blitt kallt W800i spør du meg, bare fargen er forskjellig da!

 

Nå kommer det jo W810i i hvit også, hadde tatt kaka dersom den hadde fått navnet W710i :p

 

K750i, W700i, W800i, W810i er samme ulla spør du meg, hvertfall bruker de samme skallet og tilnærmet samme kamera, største forskjellen er flight-mode, W-seriens musikkspiller og W810i sin støtte for EDGE og ekstra knapper..

 

...etter den vil nemlig AF være forbehold K-serien (de fra P-serien som har kamera vil også sansynligvis være utstyrt med kamera, men det er en annen sak).
Har du en referanse til denne påstanden?

 

Videre kan du se at både W810i og W900i mangler linsedeksel. Tar du flagskipet i W-serien dette året, W950i, har den ikke kamera en gang.

 

SE ønsker enkelt og greit å skille musikk og foto.

W950 bygger på samme skallet som businessmodellen M600, er ikke det en ordentlig walkmantelefon heller da? Eneste Walkman-telefoner som ikke deler skall med andre Sony Ericsson er jo W550i, W600i, W900 og denne "omtalte" W850i.

 

ON TOPIC: Jeg har faktisk ganske bra tro på W850i, liker sliders! Bare synd den virker så rund og rar.. Litt for mye partylys på den også! K800i er vel egentlig et bedre alternativ.. Problemet er at max minne er for øyeblikket er 1GB pga MS Micro, mens W850i har max 4GB med MS Duo

 

NB: Her er forresten en oversikt over årets SE

http://www.esato.com/archive/t.php/t-115084

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
W550i og W600i [...] hva er forskjellen på disse to?

6444287[/snapback]

Sistnevnte har quad-band og EDGE. :)

 

K750i, W700i, W800i, W810i er samme ulla spør du meg, hvertfall bruker de samme skallet og tilnærmet samme kamera, største forskjellen er flight-mode, W-seriens musikkspiller og W810i sin støtte for EDGE og ekstra knapper

6444287[/snapback]

Sannhet med modifikasjoner. K750i, W800i og W700i er samme ulla - W810i var allerede på tegnebrettet da man som et (meget vellykket) forsøk testet populariteten med Walkman-konseptet ved å fikse litt på K750i. Når jeg sier ordentlige Walkman-telefon mener jeg at den var tegnet som Walkman og ikke bare endret etter at serien viste seg som suksess.

 

Når det kommer til kilder har jeg ingen kommentar. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sorry at jeg graver opp igjen gamle emner..

Bare lurer litt, også er jeg litt uenig med deg Sigmund

 

Ble ikke K750i og W800 annonsert samtidig, men W800 ble lansert noen uker etter K750! Åpner man en W810, vil ikke denne da være ganske lik K750/W800?

Selve shellet virker jo helt likt, bare knappeopsettet og noe av det utvendige designet er forskjellig.

 

Syntes egentlig ikke man kan kalle W810 noe mer en fullverdig walkmantelefon enn W800

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...