Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte av gummimansjett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at det finnes mansjetter som kommer i 2 deler hvor man limer disse sammen, men de har sluttet å forhandle de fordi de ikke hold(Bilutstyr i arendal bla.). Lurer på om det er mulig å løsne akselen fra knuteleddet uten spesialverktøy. :hmm:

Lenke til kommentar

Disse delbare mansjettene er etter min erfaring lite holdbare. Prøvde et par slike for et års tid siden, og begge begynte å lekke etter kort tid. Bilen ble levert inn på verksted for å få montert skikkelige deler. Verksmesteren kunne meddele at han aldri hadde vært borti delbare mansjetter som holdt, bortsett fra på den militære M6`en. Disse har forresten glidelås ;)

Det hører med til historien at man besluttet å ta ut disse "gjør-det-selv-mansjettene" fra sortimentet på Bilxtra hvor jeg kjøpte, de fikk visstnok inn svært mange klager på dem.

Lenke til kommentar

Det samme har jeg hørt, at disse ikke holde lenge :nei: , så det er nok bare å glemme det å montere disse. Har handlet inn mansjetter av den gamle typen, så det blir spennende i se on det er låsering som holder låseknuten sammen. Det blir reparasjon til lørdag så da få vi se. Takk for hjelpen! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått skiftet mansjetten nå, og det ganske riktig en låsering på det innerste leddet(nærmest girkassen), og det gikk greit å skifte mansjetten. Et helvete å få på plass det innerste leddet derimot. Renslighet er en dyd med dette arbeidet da sand og møkk ikke må komme inn i leddene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...