Baardson Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Honda CRV-98: Har fått en sprekk i gummimansjetten på den ene drivakslingen foran. For dere som vet det er mulig i dele drivakselen i/ved det ytre leddet? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Tja, det finnes noen sånne erstatnings mansjetter med klemmer så du slipper å pelle av hele sulamitten, men jeg vet ikke hvor gode de er....... Lenke til kommentar
otis Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det finnes alternativer som sesteen nevner, og jeg har prøvd dette og det så ut til å virke meget bra. Men jeg tror nok at du plukke ut akslingen får få den montert da det er litt knot å gjøre dette. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg vet at det finnes mansjetter som kommer i 2 deler hvor man limer disse sammen, men de har sluttet å forhandle de fordi de ikke hold(Bilutstyr i arendal bla.). Lurer på om det er mulig å løsne akselen fra knuteleddet uten spesialverktøy. Lenke til kommentar
otis Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg vet ikke om det må brukes spesialverktøy for å løsne leddet ifra akselen, men normalt sett så er det bare en låsering på innersiden av leddet som skal ta bort og dermed så er knuten løs. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Disse delbare mansjettene er etter min erfaring lite holdbare. Prøvde et par slike for et års tid siden, og begge begynte å lekke etter kort tid. Bilen ble levert inn på verksted for å få montert skikkelige deler. Verksmesteren kunne meddele at han aldri hadde vært borti delbare mansjetter som holdt, bortsett fra på den militære M6`en. Disse har forresten glidelås Det hører med til historien at man besluttet å ta ut disse "gjør-det-selv-mansjettene" fra sortimentet på Bilxtra hvor jeg kjøpte, de fikk visstnok inn svært mange klager på dem. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Det samme har jeg hørt, at disse ikke holde lenge , så det er nok bare å glemme det å montere disse. Har handlet inn mansjetter av den gamle typen, så det blir spennende i se on det er låsering som holder låseknuten sammen. Det blir reparasjon til lørdag så da få vi se. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Har fått skiftet mansjetten nå, og det ganske riktig en låsering på det innerste leddet(nærmest girkassen), og det gikk greit å skifte mansjetten. Et helvete å få på plass det innerste leddet derimot. Renslighet er en dyd med dette arbeidet da sand og møkk ikke må komme inn i leddene. Lenke til kommentar
otis Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Bra at det ordnet seg da. Flotte greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå