Fenalår Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Kan starte med at jeg er nybegynner så det holder. Saken er den at jeg skal enkelt å greit hente ut noe fra en tabell i MySQL. Det jeg har fått til er noe som skriver noe til databasen. Kan jo ta en titt på koden. <p>Nyhet:<p> <form method="post" action="admin.php"> <input type="text" name="input"> <input type="submit" value="Legg til Nyhet"> </form> <?php mysql_connect("localhost", "root", "") or die(mysql_error()); mysql_select_db("focusfire") or die(mysql_error()); $input = $_POST['input']; if(empty($input)) { echo "Ingenting ble lagt til."; } else { $query = "INSERT INTO news (id, verdi) VALUES(NULL, '" . $input . "')"; $query = mysql_query($query) or die(mysql_error()); echo $input . " Ble lagt til i databasen"; } ?> Så trenger jeg noe som skriver ut det som ble lagt til. Noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg vet det er enkelt, men som sagt jeg er nybegynner. Takk for hjelpen på forhånd. Lenke til kommentar